Kun tekst i browser :-(
Fra : Morten Koch

Dato : 07-06-07 17:23

Hej NG.

Efter en rengøring med SD Spybot, Ad-Aware og Spyware Doctor, samt en
re-installation af
XP-Pro ("oven" i den tidligere inst), mangler jeg nu alle billeder og anden
grafik når jeg går på nettet.

Det er mildt sagt temmelig kedeligt at læse Ekstra Bladet uden billeder.

Jeg får kun vist et felt med et rødt kryds. Fejlen er der både med IE6 og
Firefox (som godtnok blev installeret med
ned-arvning af indstillinger fra IE6).

Hvad gør jeg for at gøre surfing sjovt igen ??

Mvh Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-06-07 17:37

Den 07-06-07 18.23 skrev Morten Koch følgende:

> XP-Pro ("oven" i den tidligere inst), mangler jeg nu alle billeder og anden
> grafik når jeg går på nettet.

Når problemet opstår i både IE og Firefox, er det ikke indstillingerne i
de to programmer, der er problemer med, men noget udefrakommende. Har du
installeret en firewall, fx som en del af en sikkerhedspakke? I så fald
kan det være den, der blokerer for billederne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Morten Koch

Dato : 07-06-07 19:09

> [...]
> installeret en firewall, fx som en del af en sikkerhedspakke? I så fald
> kan det være den, der blokerer for billederne.

Jeg har en router med firewall, men på andre af husets pc'er er der ikke
noget galt.
Windows firewall er deaktiveret uden resultat.

Nu har FF jo arvet/adopteret alle grundliggende indstillinger fra IE6, - jeg
husker ikke
hvilke og hvor mange punkter der var, - men det var noget med sikkerheds
indstillinger,
cookies, foretrukne, søgesige, startside samt et par stykker mere.

Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-06-07 19:43

Den 07-06-07 20.09 skrev Morten Koch følgende:

> [...]
> indstillinger,
> cookies, foretrukne, søgesige, startside samt et par stykker mere.

Firefox importerer ikke nogen indstillinger, der kan slå billeder fra.
Du kan selvfølgelig tjekke, om billeder er slået fra i Firefox, men jeg
tvivler stærkt på, at det er der problemet ligger.

Funktioner => Indhold => der skal være flueben ud for Indlæs billeder
automatisk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Morten Koch

Dato : 07-06-07 20:15

> [...]
> tvivler stærkt på, at det er der problemet ligger.
>
> Funktioner => Indhold => der skal være flueben ud for Indlæs billeder

Okay, - men så kommer tvivlen vel offeret tilgode
Tak for hjælpen. Nu ser FF pæn ud. Havde jo egentlig tænkt mig at lukke
nogle af IE6's
sikkerheds huller ved at konvertere til FF. Nu er valget blevet lidt
nemmere.

Jeg glemte forresten at oplyse om en anden fejl der kom samtidig med min
rengøring:
Nedlukning af PC'en stopper ved "gemmer instillinger". Så kommer den aldrig
længere.
Er der noget med at der findes en reg-nøgle der kan sættes ??

Morten