Bedste blækprinter
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 04:50

Nogen der har et par bud på en blækprinter til omkring 500-1000 kr.?
Foto-kvalitet er ikke nødvendig, men gerne duplex print. Jeg har kigget lidt
på en HP PhotoSmart D5160 til 500-600 kr.:
Prisen på blæk er ikke så vigtig. Kvaliteten på udskrifterne skal derimod
være i top.

/Steen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-06-07 09:22

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309726
> Prisen på blæk er ikke så vigtig. Kvaliteten på udskrifterne skal

Bruger selv nummeret højere D6160 rigtig god og så koster patronerne ca.
75 kr. og kan skiftes enkeltvis.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Hans

Dato : 11-06-07 17:22

Paul Østerby Sørensen wrote:
> "Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger selv nummeret højere D6160 rigtig god og så koster patronerne
> ca. 75 kr. og kan skiftes enkeltvis.

Der er godt nok ikke ret meget blæk i patronerne i forhold til f.eks. Canons
blæktanke, så igen griner HP højlydt på vej til banken.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-07 17:31

Hans wrote:

> Der er godt nok ikke ret meget blæk i patronerne i forhold til f.eks. Canons
> blæktanke, så igen griner HP højlydt på vej til banken.

Til gengæld får du nye skrivehoveder med hver gang du skifter patron. En
Canon skal bruges jævnligt, ellers bliver den uhyggelig dyr i drift...

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-06-07 17:41

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
Til gengæld får du nye skrivehoveder med hver gang du skifter patron. En
Canon skal bruges jævnligt, ellers bliver den uhyggelig dyr i drift...

Mener du printerhovedet? Er det en fordel for printerhovedet at der
udskrives jævnligt, fremfor at der f.eks. går et par måneder imellem? Eller
er der en anden forklaring?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-07 18:42

Per Nielsen wrote:

> Mener du printerhovedet? Er det en fordel for printerhovedet at der
> udskrives jævnligt, fremfor at der f.eks. går et par måneder imellem? Eller

Ja, for ellers stopper det til og så er det til at smide ud. Det koster
kassen.

Tilstoppede dyser (i printerhovedet) var årsagen til at jeg skiftede til
laserprinter.

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 11-06-07 17:55

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld får du nye skrivehoveder med hver gang du skifter patron. En
> Canon skal bruges jævnligt, ellers bliver den uhyggelig dyr i drift...

På en d5160 ja, men d6160 har nogenlunde samme system som Canons. En fordel
er dog, at den ikke hælder blæk ud, når den presser luft ud af slangerne,
som den slags printere ofte gør.

--
Esben

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-06-07 17:54

> Der er godt nok ikke ret meget blæk i patronerne i forhold til f.eks.
> Canons blæktanke, så igen griner HP højlydt på vej til banken.
>
> Hans

Men til gengæld bruger HP'en ikke meget blæk og så kan den skrive et
billede ud der ligner
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kurt pedersen

Dato : 11-06-07 11:53

Hej
Har haft HP-printere så længe jeg kan huske.
Købte så her for et lille års tid siden en Canon Pixma IP4000. Den er nok
afløst af IP4200 eller måske nyere.
Efter at have prøvet denne printer kan jeg ikke forstå at jeg har holdt fast
på HP så længe. Canons IP4000 er bare dejlig skriver 27 sider i minuttet og
der er både arkføder og bakke som man kender det fra fotokopimaskiner. Den
kan selv vende papiret og skrive på den anden side. Vælg Canon du bliver
ikke skuffet og du får en god printer til det beløb du vælger.
mvh
Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-07 17:37

Steen F. wrote:
> Nogen der har et par bud på en blækprinter til omkring 500-1000 kr.?
> Foto-kvalitet er ikke nødvendig, men gerne duplex print. Jeg har kigget lidt

Overvej denne:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237924

> Prisen på blæk er ikke så vigtig. Kvaliteten på udskrifterne skal derimod
> være i top.

Så er det ovenstående du skal have.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 22:09

Jesper Poulsen wrote:
> Overvej denne:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237924

> Så er det ovenstående du skal have.

Ved du om den er dyr i drift? Altså prisen på toner?
/steen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-06-07 04:32

Steen F. wrote:

> Ved du om den er dyr i drift? Altså prisen på toner?

1000 sider farve - ca. 300,-/stk.
2000 sider sort - ca. 330,-

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 12-06-07 11:16

On Mon, 11 Jun 2007 18:37:26 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Overvej denne:
>http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237924

>Så er det ovenstående du skal have.

Eller netværksudgaven 300N til 300 kr mere !

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-06-07 19:15

J wrote:

> Eller netværksudgaven 300N til 300 kr mere !

Ja, de 300,- er godt givet ud. Min Xerox er også en netværksprinter og
det er klart at foretrække fremfor USB (den har begge dele).

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 01:37

Jesper Poulsen wrote:
> det er klart at foretrække fremfor USB

Why?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-06-07 05:45

Steen F. wrote:

> Why?

Det belaster computeren mindre. Der sidder en printerserver for enden af
LAN-forbindelsen til at tage sig af udskriftsjobbet.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-06-07 16:20

Jesper Poulsen wrote:

> Det belaster computeren mindre. Der sidder en printerserver for enden af
> LAN-forbindelsen til at tage sig af udskriftsjobbet.

Det forkommer mig også at CLP-300N (netværksudgaven) har mere RAM.

Jesper Poulsen