Canon Pixma IP5200 og CISS
Fra : Kim S

Dato : 08-06-07 21:13

Jeg overvejer lidt at prøve dette:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=508735172&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=28573&ArticleType=0&LanguageNr=12

Nogen der har erfaring med det ?
Jeg tænker på installationen, driften og kvaliteten af blækket ?

Mvh, Kim

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-06-07 23:03

On Fri, 8 Jun 2007 22:12:50 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nogen der har erfaring med det ?
>Jeg tænker på installationen, driften og kvaliteten af blækket ?

Hej har ikke prøvet det, men overvejet.

Læs tråden fra 30/4 - Pixma ip4300 blæk

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kim S

Dato : 09-06-07 07:43

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> Læs tråden fra 30/4 - Pixma ip4300 blæk

Den kiggede jeg igennem. Der var ihvertfald én der havde prøvet det,
og ikke kunne få det til at virke
Tak for info.

Mvh, Kim

Fra : Tonni Madsen

Dato : 10-06-07 10:19

Jeg har købt det omtalte sæt til min ip4200...
Jeg brugte to dage på det men fik det aldrig til at virke... Kun en hulens
bøvl med at rengøre printeren for de 30-40ml blæk der løb ned i den
undervejs... Plast tappen knækkede af den blå, og den røde flækkede i
bunden...
Om jeg et fjols til at montere det ved jeg ikke, men jeg syntes virkelig jeg
gjorde en indsats, og er normalt fiks på fingerne...
Problemet er at det er stortset umuligt at få patronerne til at slutte tæt,
så for det første så løber/drypper blækket ned i printeren, og fordet andet
så suger den luft ind, og "taber" blækket...
Skidtet ligger nu i kassen igen, på reolen under ting der aldrig kom til at
du...
Nogen får det til at virke, men de fleste gør det desvære ikke...
Du skal være forberedt på at du kan resikere at dit printerhoved tager skade
fordi den måske kører uden blæk under installationen...
Jeg måtte ligeledes ned og købe en ny original rød og blå, da chippen på dem
ikke virkede mere efter de havde været smurt ind i blæk, efter den røde
flækkede...
Printeren virker da endnu, men den er bestemt ikke blevet bedre, jeg kan
ikke udskrive et perfekt printhoved test mere, men dog ikke noget der ses på
billeder...
Hvis du kan leve med at skulle skifte chippen rundt, og ha patronerne ud af
priteren for at tjekke blækstanden, så vil jeg klart anbefale
http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=509083056 istedet, jeg har kørt 20
patroner igennem, og lige bestilt 25 mere...
Så, jeg vil sige... ideen er genial, og jeg har meget svært ved at se at det
kan være så vanskeligt, det er jo faktisk bare en patron med en slange i og
så en beholder med blæk... Men det er det åbenbart...
Jeg har googlet en del på engelsk, så kommer der en del flere erfaringer
frem...
Det skal siges at sælger var meget flink at snakke med da jeg købte, og han
tilbød også at sende et par nye patroner, men jeg er overbevist om at det
desvære aldig ville komme til at virke efter hensigten, der var ikke nogen
af farverne der kørte ordenligt...
Men hvis du er i nærheden af holstebro, så er du velkommen til at "arve"
mit, dog med to defekte patroner...
Men det kunne ellers være genialt hvis det virkede...
Held og lykke med projectet...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Kim S

Dato : 11-06-07 23:34

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Nogen får det til at virke, men de fleste gør det desvære ikke...
> Men hvis du er i nærheden af holstebro, så er du velkommen til at "arve"

Nahh... Tror nok jeg holder mig til farvepatroner hvor chippen skiftes....
Med dine erfaringer in mente, holder jeg mig nok i skindet for at prøve
CISS...
Tak for linket til farvepatronerne.

Mvh, Kim