Computer vil ikke tænde
Fra : Leo Jørgensen

Dato : 08-06-07 13:51

Hej

Jeg har fået en computer som ikke vil tænde, jeg trode det var
strømforsyningen, men en ny af den slags har ikke løst problemet, så nu
håber jeg på lidt hjælp her fra.

Når jeg trykker på start knappen, vil blæseren i både strømforsyning og på
cpu gerne starte, men det er kun meget kort, lidt lige som hvis man tænder
og slukker meget hurtig.

Der er ikke andet forbundet til strømforsyningen end bundkortet. Så er
spørgsmålet bare om det er bundkort eller cpu som er stået af.

Jeg fik at vide, maskinen bare døde, mens der blev spillet et eller andet
børnespil på den.
Kan cpu´en være stået af, der var rimelig med støv på blæser og køleribber
til cpu´en.

--
Leo Jørgensen
http://www.travian.dk/?uc=dk2_10953

Fra : Ralph

Dato : 08-06-07 16:29

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cpu gerne starte, men det er kun meget kort, lidt lige som hvis man tænder

Jeg havde engang en pc hvor startknappen engang imellem sad fast, så
slukkede den efter 5-7 sek., prøv at afmontere startknappen på bundkortet og
kortslut benene på bundkortet med en skruetrækker - forsigtigt. Hvis DET
virker, så er fejlen den samme som hos mig.

--
Ralph