Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Nye betingelser hos Paypal
Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-06-07 20:32

Jeg fik en email, tidligere i dag, om at min Paypal-konto flyttes fra
England til Luxemborg, og at det vil medføre ændringer af mine
kundebetingelser.

Er der andre der har fået en sådan email? Og er der nogen der kan
gennemskue om de ændrede betingelser er til min fordel (ha!) eller til
Paypals fordel?

Jeg bruger ikke Paypal ret meget for tiden, men det ville alligevel være
rart at vide hvilke konsekvenser det det får.

<
https://www.paypal.com/uk/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/general/LUXMigrationFAQ-outside

Krydspostet til < news:dk.forbruger > og < news:dk.penge >, med FUT til
< news:dk.penge >.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kent Hald

Dato : 07-06-07 21:10

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Krydspostet til < news:dk.forbruger > og < news:dk.penge >, med FUT til <

Hej Peter,

Ja, det er rigtigt, PayPal Europa vil i fremtiden blive
styret fra Luxenborg.
Men det skulle ikke betyde noget for vores PayPal konti.
blot vil Sellers Fee blive opkrævet fra Luxenborg.
Hvis man bare køber og betaler med PayPal , skulle alt være som før.

Hilsen,

Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-07 21:41

Peter Knutsen skrev:

> Jeg fik en email, tidligere i dag, om at min Paypal-konto flyttes fra
> England til Luxemborg, og at det vil medføre ændringer af mine
> kundebetingelser.

Det er en phishingmail. Der er mange af den slags der misbruger
Paypals navn.

> Er der andre der har fået en sådan email?

Ikke lige den, men mange andre, og jeg har slet ingen
Paypalkonto.

Hvorfor skulle de dog besvære kunderne med hvor de har til huse?
Paypal er et netfirma.

--
Bertel

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 07-06-07 22:06

Bertel Lund Hansen skrev:
> Det er en phishingmail. Der er mange af den slags der misbruger
> Paypals navn.

Du har ret i at der ellers er mange phishing mails, men da du ikke selv
har en PayPal-konto bør du træde varsomt før du udtaler dig helt så
skråsikkert.

Især fordi din information er fejlagtig.

Se her:
http://www.shareholder.com/paypal/releaseDetail.cfm?ReleaseID=243295&Category=US

> Ikke lige den, men mange andre, og jeg har slet ingen
> Paypalkonto.
> Hvorfor skulle de dog besvære kunderne med hvor de har til huse?
> Paypal er et netfirma.

Fordi vi - her i Europa - har nogle direktiver, der pålægger finansielle
institutioner at offentliggøre rettelser FØR de gennemføres...

Henrik V Blunck
www.salgstekst.dk = www.tjenfritid.dk/blog - Tjen penge blog (engelsk)
www.polblog.dk = www.blunck.dk/tjenfritid - Tjen penge dansk blog

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-06-07 07:45

Hej

Jeg har også fået sådan en mail. Min flyttes fra USA til Luxemburg.
Såvidt jeg kan se, betyder det ikke noget som helst i praksis.

Kim Olsen

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 08-06-07 08:43

Kim Olsen skrev:
> Jeg har også fået sådan en mail. Min flyttes fra USA til Luxemburg.
> Såvidt jeg kan se, betyder det ikke noget som helst i praksis.

Korrekt. Det er "blot til orientering"...

God weekend.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-06-07 14:30

Peter Knutsen wrote:

> Jeg fik en email, tidligere i dag, om at min Paypal-konto flyttes fra
> England til Luxemborg, og at det vil medføre ændringer af mine
> kundebetingelser.

Skulle man ikke bekræfte at have læst det? Jeg husker godt den mail, jeg
brød mig ikke om den, så jeg reagerede ikke på den.

Men jeg betaler da lystigt videre med PP, sidste gang for mindre end 14 dage
siden.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 08-06-07 14:50

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> brød mig ikke om den, så jeg reagerede ikke på den.
> Men jeg betaler da lystigt videre med PP, sidste gang for mindre end 14 dage

Det giver ingen praktiske forhindringer - og som du siger fungerer alt
som det plejer. Det er kun ren information...

Fra : Thomas

Dato : 08-06-07 23:09

> [...]
>
> Er der andre der har fået en sådan email? Og er der nogen der kan
> gennemskue om de ændrede betingelser er til min fordel (ha!) eller til

Hvis du læser mailen, så skulle du kunne finde ud af at der vist ikke er
nogle ændringer ud over i paypals struktur. Men for din som bruger skulle
det ikke give nogle nye ting.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-06-07 15:14

Thomas wrote:
> Hvis du læser mailen, så skulle du kunne finde ud af at der vist ikke er
> nogle ændringer ud over i paypals struktur. Men for din som bruger skulle
> det ikke give nogle nye ting.

Jeg kunne heller ikke få øje på nogen ændringer, men jeg er ikke så
stærk i pengesager, så derfor tænkte jeg at jeg ville spørge om der var
noget jeg skulle have overset. Det kan jeg så konstatere, på basis af
samstemmende svar herinde, at der ikke var.

Krydspostet til dk.forbruger og dk.penge , på basis af antagelse om at
dette indlæg afslutter tråden, og med det formål at delagtiggøre læserne
i dk.forbruger i det svar jeg har modtaget i dk.penge, nemlig at
ændringerne *ingen* *betydning* får for Paypals (danske) brugere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org