Batterier med gammeldags mål søges
Fra : Whiskey-Morten

Dato : 07-06-07 17:01

Batterierne i min Scampi Mark IV fra 1975 (navn: Whiskey II) skal
snart skiftes. Men dem, jeg kan finde på markedet, er for store til
batterikassen, der er indstøbt i færdigt mål om læ til 2 stk.
batterier.

Mine batterier siden 2003 er Exide Nautilus Freeline 12 V/75H som
måler 260 (L) x 170 (B) x 200 (H).

Men denne batteritype er siden vokset og er nu for store til kassen.

Jeg har ledt en hel del på nettet efter egnede batterier uden held.
Jeg søger derfor tips om, hvor jeg kan købe gode marinebatterier 12V,
75H/20H i de nævnte mål.

(Jeg har i øvrigt parallelforbundet mit start- og forbrugsbatteri og
det har fungeret glimrende siden jeg købte båden 2003).

- Morten

P.S.: Et i øvrigt grotesk problem med størrelsen, synes jeg, eftersom
alt teknisk fra mobiltelefon til medicin skrumper i disse år.

P.P.S.: Ekspedienten hos Claus V. Hansen gav et skrækeksempel med en
klub, der havde købt 10 batterier til sine både, og måtte skære alle
batterikasserne op med en vinkelsliber, for at få plads til dem i de
nye mål.

Mit syn på den sag: Det kan da ikke passe - det må da være
producenterne, der opfylder brugernes behov - og ikke omvendt.

Fra : claus b. p.

Dato : 09-06-07 22:28

"Whiskey-Morten" <morten.terf.andersen@gmail.com> wrote in message
[...]

Kan du evt. bruge dette batteri fra Biltema, eller hvor er batterikassen for
lille?

86 Ah 257 x 172 x 220 80-4861 629,00 kr

Mvh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 16:00

Hej Morten,

Er de mål, du opgiver abs. max-mål for de nye batterier, eller er der
lidt at give af i én eller flere dimensionerne H * B * L?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'