Omregning af kPa til psi eller kg/cm2
Fra : Stig Brun

Dato : 07-06-07 22:10

Dæktryk: Der står front 196 kPa og rear 221 kPa i min instruktionsbog

Nogen der har en omregningstabel?

--
*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'

Fra : Ronni J

Dato : 07-06-07 22:29

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> wrote in news:146bc$46687428$5518255f$13174
@news.arrownet.dk:

> Dæktryk: Der står front 196 kPa og rear 221 kPa i min instruktionsbog
>
> Nogen der har en omregningstabel?

196 kPa = 29 PSI
221 kPa = 32 PSI

Ronni J

DMCN #923
Honda VFR750 RC36 '95

Fra : Stig Brun

Dato : 07-06-07 22:58

"Ronni J" :

> 196 kPa = 29 PSI
> 221 kPa = 32 PSI

Nu fik jeg både tal og tabel - mange tak!

--
*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'

Fra : Ronni J

Dato : 07-06-07 22:33

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> wrote in news:146bc$46687428$5518255f$13174
@news.arrownet.dk:

> Dæktryk: Der står front 196 kPa og rear 221 kPa i min instruktionsbog
>
> Nogen der har en omregningstabel?

Hov, glemte linket til dig..

http://www.ilpi.com/msds/ref/pressureunits.html

Ronni J

DMCN #923
Honda VFR750 RC36 '95

Fra : Martin Wittrock

Dato : 07-06-07 22:35

> Dæktryk: Der står front 196 kPa og rear 221 kPa i min instruktionsbog
>
> Nogen der har en omregningstabel?

Pascal og bar er standard-enheder, hvor bar er noget nemmere at forholde sig
til.

1 kPa = 0,01 bar = 0,145 psi = 0,1 N/cm2 (det svarer til kg/cm2 på jorden)
1 bar = 100 kPa = 14,50 psi = 10 N/cm2

psi er sommetider angivet som ibf/inch^2. Jeg regner ikke med at du er
interesseret i andre tryk-enheder.

Fra : jbw

Dato : 08-06-07 06:15

Du har fået svaret, ellers er
http://www.onlineconversion.com/
et godt sted for div omregninger

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 08-06-07 07:28

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Dæktryk: Der står front 196 kPa og rear 221 kPa i min instruktionsbog
>
> Nogen der har en omregningstabel?

Google er din ven. Google kan anvendes som regnemaskine, men også som
konverter af adskillige fysiske enheder. Prøv at skrive i søgebaren "kPa to
bar" og Google regner for dig.

--
Mvh,
Allan

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 09-06-07 08:36

196 kPa to PSI virker bare ikke i google´s plastikhjerne,
men i øvrigt smart i en snæver vending

Bo

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 09-06-07 08:53

"Bo Rasmussen" <no@mail.dk> wrote in message
> 196 kPa to PSI virker bare ikke i google´s plastikhjerne,
> men i øvrigt smart i en snæver vending
>
> Bo
Hej Bo,

Nej, det virker ikke, hvis man ikke skriver det korrekt. Google er
case-sensitiv. Så prøv "196 kPa to psi"

--
Mvh,
Allan