Suzuki SV650
Fra : kallesoee-true1@mail~

Dato : 07-06-07 13:38

Hej alle
Er en nybegynder som tænker på at købe en Suzuki SV650S. (Skal neddrossles
til 34hk). Nogen som har nogen erfaringer med hensyn til denne motorcykel?
Hvordan er kvaliteten? Mængden af reservedele osv.

Med venlig hilsen
Jens Chr. True

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-06-07 13:48

kallesoee-true1@mail.tele.dk(Fjern 1) wrote:
> [...]
> neddrossles til 34hk). Nogen som har nogen erfaringer med hensyn til
> denne motorcykel? Hvordan er kvaliteten? Mængden af reservedele osv.

Der er mange som starter på sådan en maskine.

Kvaliten har jeg aldrig hørt noget dårligt om.
Reservedele er vist heller intet problem, det er en meget udbredt maskine
som der er solgt mange af. Den deler svjv. også lidt stumper med Hoysung
GT650R eller hvad den hedder.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Armand

Dato : 07-06-07 21:04

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> Der er mange som starter på sådan en maskine.

Jup!
Og modellen er samtidig ved at være den mest væltende siden de glade
RD350LC -dage - Måske at dét hænger sammen :-/

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 07-06-07 21:16

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev >

> Og modellen er samtidig ved at være den mest væltende siden de glade
> RD350LC -dage - Måske at dét hænger sammen :-/
>
> --
> Armand.

Hvor finder du troværdige statistikker om den slags?

--

Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 07-06-07 21:38

"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev >

> Hvor finder du troværdige statistikker om den slags?

Alene "another one bites the dust" -indlæggene her på gruppen gennem tiden,
men godt bakket op af personlige iagttagelser!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-06-07 22:10

Armand skrev:
> "Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> Jup!
> Og modellen er samtidig ved at være den mest væltende siden de glade
> RD350LC -dage - Måske at dét hænger sammen :-/

Det vil jeg ikke anfægte, men jeg har selv testet den og det er ikke
manglende køreegenskaber, der er årsagen!
Den styrer rigtig fint, og den er ganske livlig (læs hurtig ude af
hullet) og inspirerende at køre - måske det er for stor en mundfud for
en begynder?
Om ikke andet, hvis den drosles, kan det være det hjælper

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Armand

Dato : 07-06-07 22:57

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den styrer rigtig fint, og den er ganske livlig (læs hurtig ude af hullet)
> og inspirerende at køre - måske det er for stor en mundfud for en

Jeg tror lidt som for RD350's historik at newbies regner den for idiotsikker
grundet den rosende omtale af køreegenskaberne og Ducati-udseendet; men selv
en SV'er kan ikke køre 200 gennem en rundkørsel, endsige holde sporet når
der pludselig er grus/olie/you name it, rundt om hjørnet.
Og så er der lige det med newbies og trolden: Ud fra god erfaring venter han
tålmodigt på at de mister troen på dét de har gang i og kigger ud på ham

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-06-07 23:03

Armand skrev:
> [...]

> tålmodigt på at de mister troen på dét de har gang i og kigger ud på ham

Lige i øjet

Fra : Ole Hansen

Dato : 08-06-07 13:10

Armand wrote:

> Og så er der lige det med newbies og trolden: Ud fra god erfaring venter han
> tålmodigt på at de mister troen på dét de har gang i og kigger ud på ham

Jeg prøvede lige (på min SV650S i øvrigt :) ) virkelig at være bevidst
om "trolden" og selv om jeg ikke var i tvivl om effekten af det, så var
jeg alligevel noget overrasket over hvor meget det egentlig betyder. Det
giver en markant pænere og mere glidende kørsel blot at se rette sted
hen :)

Men for at komme tilbage til topic, så ja, man kan godt mistænke SV'eren
for at være lidt overrepræsenteret i uheldsstatistikkerne, men man skal
også være opmærksom på det faktum, at det er solgt RIGTIG mange SV'ere..
(Men jeg vil også gætte på, at der tilter flere SV'eren end GS'ere)

--
Ole Hansen
SV650S - Ikke en del af uheldsstatistikken på offentlig vej

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-06-07 16:40

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Ole Hansen
> SV650S - Ikke en del af uheldsstatistikken på offentlig

Aaaah Ole. Røj du ikke på røven i en rundkørsel engang? Eller var det en
anden mc?

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Ole Hansen

Dato : 12-06-07 21:08

Jacob Larsen wrote:

> Aaaah Ole. Røj du ikke på røven i en rundkørsel engang? Eller var det en
> anden mc?

Jeg smed min MZ i noget diesel, ja..

--
Ole Hansen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-06-07 00:13

> Jeg smed min MZ i noget diesel, ja..

Nåh ja, det var sådan det var. Kunne ikke lige huske det.

Fra : Armand

Dato : 12-06-07 18:57

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg alligevel noget overrasket over hvor meget det egentlig betyder. Det
> giver en markant pænere og mere glidende kørsel blot at se rette sted

"sving-feen" (TM)

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-06-07 23:34

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message

> [...]
> Den styrer rigtig fint, og den er ganske livlig (læs
> hurtig ude af hullet) og inspirerende at køre - måske det

Jeg synes selv den kører som en ganske udemærket begyndercykel. Den er ikke
ret kraftig og motoren overrasker ikke. Køreegenskaberne er fine til en
begynder, men en mere erfaren pilot, vil drage nogen fordel af at skifte
affjedringen... så mangler vi bare motoren.

> Om ikke andet, hvis den drosles, kan det være det hjælper

Det gør det sikkert. Lavere fart gør det altid nemmere at nå at stoppe. En
begynder kan vælte på hvad som helst. Jo hurtigere den er, jo mere
sandsynligt er det tit, at man vælter.

Mange tror også SV'eren er en racer, og det kan nok være det der bilder dem
ind, at de kan tage svingene med mere fart end de kan. Enten det eller også
er typen der køber en wannabe-sportscykel, bare mere tilbøjelige til at køre
råddent end folk, der køber cykler, der ser anderledes ud.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 23:24

"Jacob Larsen" <mcalcoholic@[--FJERNDETTE--]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4668879a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> en begynder, men en mere erfaren pilot, vil drage nogen fordel af at
> skifte affjedringen... så mangler vi bare motoren.

Ja for satan da, det er jo helt umuligt at have det sjovt på noget der har
_under_ 100 hk !, desværre en mening der har godt fat i mange .........

Honda'en (44hk) er nu sjovere end BMW'en (130hk) på favorit Margueritteruten
!

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-06-07 16:38

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk>
wrote in message
> [...]
>
> Ja for satan da, det er jo helt umuligt at have det sjovt
> på noget der har _under_ 100 hk !, desværre en mening

Hvis man har prøvet det og dannet sig en holdning, er det vel ok? Du skal
vel ikke bestemme hvor mange hk vi andre synes er nok til en given vægt?

Det er desværre en almindelig dansk holdning, at alt skal være middelmådigt.
Der bliver da f.eks. en gang imellem set skævt til mine cbr'ere og min ene
bil. Det på trods af at ingen af delene ligefrem er hi-tech. Der er bare en
eller anden ide i Damark om at man ikke må skille sig ud med pæne,
sportslige eller smarte ting. Det er muligvis bare misundelse...

I forbindelse med motoren på en SV'er gik min kommentar ikke kun på hk, men
også på, at den mangler to cylindre. Jeg er bare endnu ikke gammel nok til
en V2.

> Honda'en (44hk) er nu sjovere end BMW'en (130hk) på
> favorit Margueritteruten !

Man kan jo også få sportslige køreegenskaber og kræfter samtidigt. Det er
ikke enten eller. Her sammenligner du jo æbler og pærer.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-06-07 14:00

Nogen som har nogen erfaringer med hensyn til denne motorcykel?
> Hvordan er kvaliteten? Mængden af reservedele osv.

det er en fin cykel.
Tror det vil være fint med en neddroslet til en begynder, når man så har det
store kort og fjerner drosling, har man en maskine, som stadig har pænt med
kræfter.
Der kører mange af dem, og har ikke hørt skidt om dem, så køb

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-06-07 22:34

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Og modellen er samtidig ved at være den mest væltende siden de glade
> RD350LC -dage - Måske at dét hænger sammen :-/

For SV'ens skyld tror at det store salgsantal har en hel del med sagen
at gøre.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S (en model der også nærmest er begyndt at
hænge på træerne, og sikkert i mere end een forstand & DT125R