PPTP VPN-forbindelse "dør" ved inaktivitet~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 07-06-07 10:21

Jeg oplever på visse computere i vores lille iværksætter-virksomhed, at PPTP
VPN-forbindelse til en server "ude i byen" ofte kan gå død ved inaktivitet i
nogle minutter.

Arbejde på filer på drevet fungerer fint umiddelbart efter connect. Men
selvom forbindelsen opretholdes (ikon i system tray der viser at
forbindelsen stadig er etableret), så skal vi ofte disconnecte og connecte
for at kunne arbejde på filerne igen efter lidt længere tids inaktivitet
(minutter).

Vi bruger WinXPs indbyggede klient og "Redial if line is dropped" er
markeret. Linjen er en 4Mbit ADSL hos TDC og routeren er en Linksys
WRVS4400N, som er opsat til PPTP passthrough.

Hvad kan være en mulig årsag til og løsning på problemet?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm, Risskov

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-06-07 10:23

"Anders Lau Mandsholm" <no@spam.com> crashed Echelon writing

> [...]
> WRVS4400N, som er opsat til PPTP passthrough.
>
> Hvad kan være en mulig årsag til og løsning på problemet?

Hvordan er serveren i den anden ende sat op? Er den sat til time out ved
idle?

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Lau Mandsholm