IE viser igen en fejlagtig udgave af min s~
Fra : Thorbjørn Nielsen

Dato : 07-06-07 21:05

Hej folk.

Nu sidder jeg og bøvler lidt med CSS'en for denne side, da jeg er
ved at lave et design:
http://www.noerd.org/beta/noerd.htm
Jeg ved godt at xhtml'en ikke er valid, den bliver dog vist
korrekt i Firefox, og den valide udgave jeg har lokalt bliver
vist nøjagtig magen til. Derfor er jeg ret sikker på at fejlen
ligger i mit stylesheet.

Hvis man åbner den i Firefox, ville den så nogenlunde rigtig ud
på de fleste computere, men i IE bliver min logo-del, samt
stjernene ude i siderne, bare til 3 små røde stjerner i toppen.

Nogen der kan hjælpe mig af med dette problem?

Mvh Thorbjørn.

Ps. Jeg vil hurtigst muligt få lagt en valideret udgave op, men
sidder bag en firewall.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-06-07 09:26

Thorbjørn Nielsen wrote:

> Hvis man åbner den i Firefox, ville den så nogenlunde rigtig ud
> på de fleste computere, men i IE bliver min logo-del, samt
> stjernene ude i siderne, bare til 3 små røde stjerner i toppen.

I IE 7 ser siden ud som i FF, så jeg gætter på, at du tænker på IE 6. Fejlen
ligger sandsynligvis i denne linje øvers på din sides kildekode:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

Den sætter IE 6 i quirks-mode (bagudkompatibel visningsmodel). Fjern den
kodelinje og indsæt i stedet denne linje efter <head> :

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://hjemmesideskolen.dk
http://html-faq.dk

Fra : Thorbjørn Nielsen

Dato : 10-06-07 12:49

Ja, der er tale om 6.0

> <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
>
> Den sætter IE 6 i quirks-mode (bagudkompatibel visningsmodel). Fjern den
> kodelinje og indsæt i stedet denne linje efter <head> :

Jeg forsøgte dette, og det gav samme resultat. De to stjerner ude i siden, og
logoet i midten forsvinder bare. I stedet bliver mine borders til tre streger i
venstre side af toppen.

Fra : Dennis Munding

Dato : 12-06-07 16:42

Hej Thorbjørn!
"Thorbjørn Nielsen" skrev i en meddelelse:
> [...]
> og
> logoet i midten forsvinder bare. I stedet bliver mine borders til tre

Ikke helt - du har stadig den linje (<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>)
øverst i din kode - den skal slettes.

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!