Afsendelse af formular i HTML
Fra : Tine Rasmussen

Dato : 07-06-07 10:05

Kære Nyhedsgruppe

Jeg har et (tror jeg) simpelt spørgsmål.
Jeg vil lave en simpel formular med navn, tlf. m.v som skal
sendes til en mail adresse.
Siden er lavet i ren html.
Er det nok at skrive mailto:xxx@xxx.dk i action? Er det muligt at
lave en pop-up funktion der bekræftiger at formularen er
modtaget.

På forhånd tak.

Mvh Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-07 10:27

Tine Rasmussen skrev:

> Jeg vil lave en simpel formular med navn, tlf. m.v som skal
> sendes til en mail adresse.
> Siden er lavet i ren html.
> Er det nok at skrive mailto:xxx@xxx.dk i action?

Et mailto-link vil aktivere brugerens standadmailprogram med
tomme felter.

> Er det muligt at lave en pop-up funktion der bekræftiger at
> formularen er modtaget.

Det ville være lidt fusket at skrive at mailen er modtaget når
den højst kan være afsendt.

Det du ønsker kan ikke laves i HTML. Det kræver programmering i
et serversidesprog som f.eks. PHP. Formularen skal tjekkes,
mailens indhold sammensættes, den skal afsendes, og der skal
poppes op med en besked om at den er sendt.

--
Bertel

Fra : Birger

Dato : 07-06-07 12:06

"Tine Rasmussen" <tinefaith@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det nok at skrive mailto:xxx@xxx.dk i action? Er det muligt at
> lave en pop-up funktion der bekræftiger at formularen er

Tine.
Mange udbyderere har et program der tillader afsendelse af email
(sendmail.exe). Spørg din udbyder.

Ellers er der FormMail der er et perl script der gør det. Det kræver en
lille smule tilretning - samt at din udbyder tillader kørsel af FormMail
(Perl programmer).

Ellers kan du Google - der er mange muligheder.

Birger