Erstatning for MS-7091 bundkort fra Aldi P~
Fra : Preben Larsen

Dato : 07-06-07 22:18

Hej
Hvad skal jeg lede efter når jeg skal skifte bundkortet i en 8383XL Pc fra
Aldi
Det er et MS-7091 der sidder i med en 3,4ghz Pentium4 CPU,
Jeg har prøvet alle løse dele af i en anden PC, så selve bundkortet må være
dødt...
Der skal være PCI expres x16 og helst DDR1 ram
mvh
Preben

Fra : J

Dato : 08-06-07 08:13

On Thu, 7 Jun 2007 23:18:17 +0200, "Preben Larsen"
<ingenadresse@nodomain.dk> wrote:

> [...]
>dødt...
>Der skal være PCI expres x16 og helst DDR1 ram

Også strømforsyningen ?

Jeg kan ikke finde ms-7091 på www.msicomputer.com men google fandt en
beskrivelse på ebay:
http://cgi.ebay.de/MSI-Mainboard-MS-7091-Ver-10-Aldi-PC-Medion_W0QQitemZ250124435928QQihZ015QQcategoryZ131955QQcmdZViewItem

så det er Intel I915P chipset, socket 775, pci-express, DDR-ram, 4
sata, micro-atx

Så er det bare på www.edbpriser.dk at finde noget tilsvarende

Det giver f.eks. sådan en her:

eller en Foxconn:

den sidste er min favorit.

mvh

John

Fra : Preben

Dato : 08-06-07 13:36

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> så det er Intel I915P chipset, socket 775, pci-express, DDR-ram, 4

Hej
Tak for link....
Desværre er der mangler på begge, Foxcon manglerexpress x16 og Intel kort er
for stort fysisk
Men jeg vil lede videre....
mvh
Preben

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 08-06-07 16:10

"Preben Larsen" <ingenadresse@nodomain.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være dødt...
> Der skal være PCI expres x16 og helst DDR1 ram

Dette skulle opfylde dine ønsker:?

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 10-06-07 05:13

> [...]
> være dødt...
> Der skal være PCI expres x16 og helst DDR1 ram

hej
ms-7166 det er msi orginale ms-7091 er der skåret et par ide-sokkler fra.