Abit bondkort blæser
Fra : jane

Dato : 07-06-07 18:45

Jeg har et Abit bundkort "Abit NF7-S 2,0 Sockel A aForce2,1,Lan" men den
lille blæser der sidder på bundkortet er nu begyndt at stoppe -den er
sikkert slidt, har prøvet med oile men hjælper ikke mere. Nogen der kan
fortælle mig hvor jeg kan købe en ny eller brugt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-06-07 20:09

jane wrote:
> [...]
> sikkert slidt, har prøvet med oile men hjælper ikke mere. Nogen der kan
> fortælle mig hvor jeg kan købe en ny eller brugt.

Her er et lille udvalg fra EDBpriser (komplette kølere):
http://tinyurl.com/2m6jmb

Blæsere (EDBpriser):
http://tinyurl.com/3druva

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-06-07 20:58

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkert slidt, har prøvet med oile men hjælper ikke mere. Nogen der kan
> fortælle mig hvor jeg kan købe en ny eller brugt.

Jeg kørte på et tidspunkt med det samme bundkort. Blæseren begyndte at larme
ret meget og var ved at dø. Jeg skiftede uden problemer til en Zalman ZM
NB47J køler, hvor der ikke benyttes blæser. Dejligt Derudover er det den
billigste på den side Jesper linker til. Afmontering af den gamle
køler/blæser og montering af Zalman køleren var nemt.

Hvis du har en rimelig stor køler/blæser på CPU'en, kan det dog blive lidt
trangt med pladsen. Så det bør man selvfølgelig lige undersøge først.

Fra : jane

Dato : 09-06-07 14:26

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in

> [...]
> Derudover er det den billigste på den side Jesper linker til.
> Afmontering af den gamle køler/blæser og montering af Zalman køleren
Hvordan fik du stativet af som holder blæseren? Jeg syntes det er støbt ind
i bundkortet, eller tager jeg fejl?

> Hvis du har en rimelig stor køler/blæser på CPU'en, kan det dog blive
> lidt trangt med pladsen. Så det bør man selvfølgelig lige undersøge
> først.

Jeg mener køleren på CPU`en er normal størrelse, ikke så stor

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-06-07 08:27

> Hvordan fik du stativet af som holder blæseren? Jeg syntes det er støbt
> ind
> i bundkortet, eller tager jeg fejl?

Du skal have bundkortet ud af kabinettet. Den gamle blæser sidder fast med
nogle plastikclips. På bagsiden af bundkortet klemmer du clipsene sammen, og
så kan du stille og roligt trække blæseren af. Du skal bruge de samme huller
til montering af en Zalman ZM NB47J køler. Jeg kan desværre ikke lige huske
om jeg brugte kølepasta, ligesom når man monterer køler på CPU'en.

Prøv Zalman'en. Til 19,- er det jo ikke noget du bliver fattig af, hvis det
skulle vise sig at der ikke er plads Men hvis du som nævnt kører med en
normal størrelse køler/blæser på CPU, burde der heller ikke være problemer.

Fra : jane

Dato : 10-06-07 14:42

> [...]
> hvis det skulle vise sig at der ikke er plads Men hvis du som
> nævnt kører med en normal størrelse køler/blæser på CPU, burde der

Ok så må jeg i gang, tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane