Asus bundkort og Kingston 800 MHz DDR2 RAM
Fra : Mikael

Dato : 05-06-07 16:15

Hej allesammen

Jeg har planer om at bygge et medie center, hvor jeg vil bruge et ASUS
M2A-VM-HDMI bundkort og en Athlon 64 X2 4800+ (Brisbane).
Til det skal jeg selvfølgelig have noget RAM og da computeren skal køre
Vista vil jeg have 2 GB. Efter hvad jeg kan læse, så er den optimale type
ram til den kombination DDR2 PC2-6400.
Passer det?

Jeg har kig på Kingston Value Ram og er derfor endt med KVR800D2N5K2/2G som
er et kit med 2*1GB 800 MHz.
Men det RAM er ikke på Asus' Quality Vendors List og jeg har læst om folk så
som har problemer (med hastigheden eller at maskinen ikke starter).
Har nogle af jer erfaring med dette (positivt som negativt)?

Problemet er, at Asus' QVL er meget kort når man vil have 2 GB DDR2 800 MHz.
Og som jeg læser det kan det slet ikke lade sig gøre med Kingston ram.

Med venlig hilsen
Mikael Boel