HJÆLP - jeg har fået nyt grafikkort
Fra : Erik K.

Dato : 06-06-07 23:42

Min næsten nye PC (Acer Aspire E 380 GB 7Z) har integreret grafikkort
(Nvidia Gforce 6100), hvilket ikke er særligt godt. Og slet ikke, når kortet
stjæler 256 MB ram af PC´ens hukommelse.
Jeg har derfor købt et nyt grafikkort (Radeon Sapihre X1300 Pro), og så
skulle alle problemer være løst - men nej!!
Den medfølgende CDR var ikke meget bevendt for Vista Premium, så jeg
hentede nyeste driver på ATI´s hjemmeside (fra 31/5 07), men så meldte
problemerne sig. - Den opløsning, som anbefales til min skærm 1440x900 (Acer
AL 1916W) understøttedes ikke af det nye grafikkort, og efter denne
meddelelse blev skærmen sort, og jeg måtte bruge den hårde metode med
strømafbrydelse.
En lavere opløsning betøde, at det flotte ur fra Vista blev ovalt, og det så
ikke godt ud.
Jeg har nu pillet kortet ud igen og bruger igen det integrerede grafikkort
indtil jeg finder en løsning.
Hvad har jeg gjort galt?? - Det gamle kort skulle nok deaktiveres i BIOS,
men der kunne jeg ikke finde det.
Gode råd er som bekendt dyre, men jeg håber at kunne få et gratis et her fra
gruppen efter at have rystet op med en tudse til et nyt grafikkort, som jeg
indtil nu ikke har haft glæde af.
På forhånd tak for et svar.

Mvh
Erik

Fra : Kim

Dato : 07-06-07 09:04

On Thu, 7 Jun 2007 00:42:20 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

>Gode råd er som bekendt dyre, men jeg håber at kunne få et gratis et her fra
>gruppen efter at have rystet op med en tudse til et nyt grafikkort, som jeg
>indtil nu ikke har haft glæde af.

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.grafikkort

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Ukendt