Blækpatroner - generelt.
Fra : Jakob

Dato : 06-06-07 17:45

Hej!

Min Canon Pixma IP4000R er ved at løbe tør for sort blæk og jeg skal ha
fat i en ny patron. Mht valg mellem original og blot "kompatibel"
patron: Er der kun farvekvaliteten til forskel eller risikerer man at
stå med en ødelagt printer og blæk ud over det hele hvis man vælger en
kopi-patron? Og har de forskellige forhandlere deres egne udgaver? Jeg
tænker på om det, hvis man vælger en kopi-patron, er ligegyldigt hvilken
man vælger og hvor man handler? Prisforskellen er jo unægteligt til at
få øje på...

--
Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-06-07 18:49

Jakob skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der kun farvekvaliteten til
> forskel eller risikerer man at stå med en ødelagt printer og
> blæk ud over det hele hvis man vælger en kopi-patron?

Der er uden tvivl forskel på blæk, men jeg har haft IP4000 og
IP4000R siden de kon frem for en del år siden, og har udelukkende
brugt patroner herfra:

http://www.nordic-ink.dk/

9,50 kr pr stk og rabat ved 50 og 100 stk.

Han sælger også på Qxl til samme pris.

Der er efterhånden gået et par hundrede stykker gennem mine to
printere uden problemer.

> [...]
> om det, hvis man vælger en kopi-patron, er ligegyldigt hvilken
> man vælger og hvor man handler? Prisforskellen er jo

Der er flere mærker - men mange af forhandlerne kører med de
samme uoriginale mærker.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 07:47

> [...]
>
> 9,50 kr pr stk og rabat ved 50 og 100 stk.
>
> Han sælger også på Qxl til samme pris.
>
> Der er efterhånden gået et par hundrede stykker gennem mine to

Den kan jeg genkende, også uden bøvl af nogen art. Og printerhovedet har
ikke lidt overlast, på trods af at nogle maler en vis mand på væggen.

mvh Ebbe

Fra : Nick

Dato : 07-06-07 08:42

"Ebbe (7000)" skrev i en meddelelse...
> Den kan jeg genkende, også uden bøvl af nogen art. Og printerhovedet har
> ikke lidt overlast, på trods af at nogle maler en vis mand på væggen.

Jeg melder mig i hylekoret; Nordic-ink sælger gode patroner og iP4000(R)
æder dem i spandevis uden vrøvl. Jeg har vel brugt en ca. 300 efterhånden,
og kun haft 2 defekte.

Igen, som du også har påpeget, Jan; Der er en grund til at iP4000(R) koster
flere gange originalprisen i brugt tilstand.

/Nick

Fra : Jakob

Dato : 07-06-07 14:36

Nick wrote:

> Igen, som du også har påpeget, Jan; Der er en grund til at iP4000(R) koster
> flere gange originalprisen i brugt tilstand.

Gør de virkeligt? Nåmen jeg har nu også indtil videre været glad for
min, selvom mit printforbrug er vældig lavt.

Og de uoriginale patroner er identiske med de originale, lige til at
sætte i printeren?

Tak for jeres svar

--
Jakob

Fra : Nick

Dato : 07-06-07 15:02

"Jakob" skrev i en meddelelse...
> Og de uoriginale patroner er identiske med de originale, lige til at sætte
> i printeren?

Til høj-kvalitets fotoprint på det dyre gode fotopapir, vil jeg anbefale
originale patroner - specielt de sorte.

Til alt andet er det bare at smide de billige i og skrige af grin hele vejen
ned til banken.

/Nick

Fra : Jakob

Dato : 07-06-07 15:40

Nick wrote:

> Til høj-kvalitets fotoprint på det dyre gode fotopapir, vil jeg anbefale
> originale patroner - specielt de sorte.

Jeg har lige Gurglet lidt mere. Er der noget med at man skal tage en
chip som sidder på den originale patron og montere på den uoriginale,
eller gælder det ikke for IP4000R?

--
Jakob

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 07-06-07 18:31

On Thu, 07 Jun 2007 16:39:41 +0200, Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

>Nick wrote:

>Jeg har lige Gurglet lidt mere. Er der noget med at man skal tage en
>chip som sidder på den originale patron og montere på den uoriginale,
>eller gælder det ikke for IP4000R?

Det gælder ikke IP4000/IP4000R. Det var først de senere modeller der
fik nye patroner der kræver chips.

vh, Michael Pigaard

Fra : Jakob

Dato : 08-06-07 12:33

Michael Pilgaard wrote:

> Det gælder ikke IP4000/IP4000R. Det var først de senere modeller der
> fik nye patroner der kræver chips.

Tak for dit svar, - og så lige et SIDSTE spørgsmål: Hvor lang er
holdbarheden ca på sådan nogle patroner? Jeg tænker på at købe et par
stykker nu jeg alligevel skal bestille..

--
Jakob

Fra : Nick

Dato : 08-06-07 12:48

"Jakob" skrev i en meddelelse...
> Hvor lang er holdbarheden ca på sådan nogle patroner? Jeg tænker på at
> købe et par stykker nu jeg alligevel skal bestille..

Så længe du ikke bryder forseglingen, holder de normalt mindst et par år.

/Nick

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-06-07 13:11

Jakob skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Tak for dit svar, - og så lige et SIDSTE spørgsmål: Hvor lang
> er holdbarheden ca på sådan nogle patroner? Jeg tænker på at
> købe et par stykker nu jeg alligevel skal bestille..

De seneste, jeg købte, havde ca 3 års holdbarhed ifølge
datomærkningen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard