Billedoverførsel
Fra : ___P.Sir

Dato : 06-06-07 12:31

Hele familien er på nakken af mig for at få overført deres mobilfotos til
computer - men der følger jo sjældent datakabel med telefonerne. Hvis man
skal ud og købe disse datakabler kan det jo hurtigt løbe op, da jeg forstår
der ikke er et standard kabel, som kan bruges til alle.
Og sende dem med mms til den ene telefon, som vi har kabel til, koster jo
også, når der er mange billeder.
Så hvad er det smarteste i denne situation? Er det Bluetooth, jeg skal til
at lære om? Hvad skal evt. bruges af udstyr?
preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Nick

Dato : 06-06-07 12:51

"___P.Sir" skrev i en meddelelse...
> [...]
> Så hvad er det smarteste i denne situation? Er det Bluetooth, jeg skal til
> at lære om? Hvad skal evt. bruges af udstyr?

Tjae... du er ude i den typiske situation, at du skal til at erfare, at
teknikkens vidunderlige verden er sindssygt brugerfjendsk.
Bluetooth... jojo, hvis du ikke har noget imod at blive gammel og grå, inden
du får rettet profilerne ind på hver telefon.
Derudover er der ikke andet for end at MMS'e billederne eller overføre dem
vha. datakabler - som du så skal købe til hver telefon.

God fornøjelse...

/Nick

Fra : ___P.Sir

Dato : 06-06-07 12:54

"Nick" <john@doe.biip> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derudover er der ikke andet for end at MMS'e billederne eller overføre dem
> vha. datakabler - som du så skal købe til hver telefon.

ok, jeg forsøger mig vel med bluetooth. Hvad skal jeg bruge på min computer
så? Er det et indstikskort der skal til for at kunne modtage, eller et usb
kort eller hvad? Kan ikke lige finde det på edb priser...
preben

Fra : Nick

Dato : 06-06-07 13:19

"___P.Sir" skrev i en meddelelse...
> ok, jeg forsøger mig vel med bluetooth. Hvad skal jeg bruge på min
> computer så? Er det et indstikskort der skal til for at kunne modtage,
> eller et usb kort eller hvad? Kan ikke lige finde det på edb priser...

En USB-dongle er nok det nemmeste.

/Nick

Fra : Max

Dato : 06-06-07 13:13

Hej

> Så hvad er det smarteste i denne situation? Er det Bluetooth, jeg
> skal til at lære om? Hvad skal evt. bruges af udstyr?

Brug telefoner hvor man kan komme til hukommelseskortet udefra
og flytte det over i en kortlæser. Ellers er kabel eller infrarød løsninger
nok de bedste alternativer, Blåtand er ikke så udbredt som IR.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-06-07 16:23

Max wrote:

> nok de bedste alternativer, Blåtand er ikke så udbredt som IR.

Blåtand er da mere udbredt end IR. Af de seneste 4 telefoner jeg har
købt har kun én haft IR.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 06-06-07 18:29

Hej Jesper

> Blåtand er da mere udbredt end IR. Af de seneste 4 telefoner jeg har
> købt har kun én haft IR.

Min gamle havde, men min nye har ikke.

--
Mvh Max

Fra : Brian Olesen

Dato : 09-06-07 22:47

Hej

Blåtand er ikke så udbredt som IR.

Det værste ved Bluetooth er nok, at det kun findes som standard på bærbare
computere, pdaer og så selvfølgelig på mobiltelefoner. Udbredt siger du. IR
findes d næsten ikke mere og de telefoner der har det har fået det monteret
mest af høflighed fra producentens side.
Sørg for, at du får dig en bluetooth 2.0 eler hvis de er kommet 2.1 dongle,
så du kan overføre billederne i et seriøst tempo.

Du bliver træt af en 1.2 forbindelse i længden og alle nyere telefoner
(næsten alle) har fået 2.0 implementeret.

Mvh. brian

Fra : J

Dato : 06-06-07 14:32

On Wed, 6 Jun 2007 13:30:30 +0200, "___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>Så hvad er det smarteste i denne situation? Er det Bluetooth, jeg skal til
>at lære om? Hvad skal evt. bruges af udstyr?

Det nemmeste er vel en sim-kort læser til at forbinde med pc.

http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=797&sub=0&page=1

hvis fotos ligger på et micro-sd-kort, så er det sådn en læser, du
mangler.

http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=17&sub=10&page=1

mvh

John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-07 15:06

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

> Det nemmeste er vel en sim-kort læser til at forbinde med pc.

Der gemmes ikke binære data på et SIM kort.

Fra : J

Dato : 06-06-07 18:26

On 06 Jun 2007 14:05:56 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote:

>J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

>Der gemmes ikke binære data på et SIM kort.

Bildederne gemmes da et eller andet sted. Jeg har jo også nævnt micro
SD-kort.
Glem det bluetooth, og skil dyret ad !

mvh

John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-06-07 09:54

J <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote in

> Bildederne gemmes da et eller andet sted.

Jeg gentager: Der gemmes ikke binære data på et SIM kort. At de gemmes
andre steder gør jo ikke en SIM kort læser brugbar vel?

> Glem det bluetooth,

Hvis du tror der gemmes billeder på et SIM kort, kan jeg godt sætte mig ind
i at du kan have problemer med BT.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-07 15:11

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in

> Hele familien er på nakken af mig for at få overført deres mobilfotos
> til computer - men der følger jo sjældent datakabel med telefonerne.

Bluetooth er langt det nemmeste. Ved ikke hvorfor folk synes det er
besværligt.

Her i huset bruger jeg min PDA til formålet. Den er oftest i nærheden og
har masser af plads. Alle familiens mobiler kan overføre billeder til den,
og den synkroniserer automagisk med vores PC når den ryger i cradlen.

Fra : ham selv

Dato : 06-06-07 21:04

Der skal nok lidt flere info om hvilke telefroner det drejer sig om ??????
"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så hvad er det smarteste i denne situation? Er det Bluetooth, jeg skal til
> at lære om? Hvad skal evt. bruges af udstyr?

Der skal nok lidt mere info om hvilke telefroner det drejer sig om ??????

hilsen leif

Fra : ___P.Sir

Dato : 06-06-07 21:49

> Der skal nok lidt mere info om hvilke telefroner det drejer sig om ??????
>
> hilsen leif

Samsung EHG600, Samsung E900, Sony Ericsson 550i, Samsung E370, LG Chokolate
K...?
Det er husets telefoner.

preben