Opgradering af IBM 300PL
Fra : marcorasmussen@gmail~

Dato : 04-06-07 12:43

Hej!

Jeg er i gang med at opgradere en gammel IBM PC 300PL fra omkring
1998.
Computerens processor kører med en hastighed på 500 MHz og den har 192
MB RAM.
Der skal en ny, større harddisk i. Lige nu sidder der en Maxtor
harddisk på 30 GB i den.
Spørgsmålet er om computeren kan klare en harddisk på 80 eller 120 GB?
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om den kan klare en CD-brænder.
Håber I kan give svar på mit spørgsmål.

Mange hilsner

Marco Rasmussen

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 04-06-07 19:19

Du kan sætte et CD-ROM/DVD drev i. Du kan også montere en større HD. Kig på
Leonovos hjemmeside, de har overtaget IBMs PC produktion. Du skal bruge type
nummeret, som regel XXXX-YYY på en lille label med serienummeret.

VH Thomas

Fra : søren horn

Dato : 04-06-07 19:37

> [...]
> Spørgsmålet er om computeren kan klare en harddisk på 80 eller 120 GB?
> Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om den kan klare en CD-brænder.

Jeg har i hvert fald haft en 80 GB i uden problemer af nogen art. En CD
brænder giver heller ikke problemer, bortset fra plads. Det er straks
mere besværligt, hvis man også vil sætte et andet grafikkort i. Dér har
IBM forsøgt meget grundigt at spærre for mulighederne, med mindre man
vil købe deres specielle grafikkort, der koster mange penge.

mvh
Søren

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 05-06-07 17:26