et banalt spørgsmål
Fra : Kjeld Hansen

Dato : 02-06-07 14:54

Jeg skal bruge en RS232 seriel port. Min computer har kun USB stik.
Kan et converterkabel USB-RS232 løse mit problem. Jeg skal overføre med en
hastighed på 4800 bit/sek.
Mvh. Kjeld

Fra : Janner

Dato : 02-06-07 15:31

"Kjeld Hansen" <kh23@sletdettevip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge en RS232 seriel port. Min computer har kun USB stik.
> Kan et converterkabel USB-RS232 løse mit problem. Jeg skal overføre med en
> hastighed på 4800 bit/sek.
> Mvh. Kjeld

Se det er der ikke en entydig løsning på, har selv stået med problemet mange
gange med en bærbar pc der skulle kommunikere serielt.

Nogen gange går det godt med en UBS seriel dims ... men bestemt ikke med alt
godt gammelt software.

Prøvede dengang også indtil flere fabrikanter af usb/seiel dims kan ikke
lige huske hvad den bedste hed men første skud på stammen var noget Sandberg
som bestemt IKKE virker særligt overbevisende. Så er det USB løsningen du
går efter så køb en sted hvor du kan komme af med skidtet hvis ikke det vil

Jeg fik dengang fremskaffet et pcmcia kort der konverterede til serielt ...
og det fungerede væsentligt bedre ... men uha det var ikke lige så nemt få
fat i mener jeg dengang fandt det på en engelsk hjemme side og fik det
bestilt hjem.

/Jan

Fra : Janner

Dato : 02-06-07 15:36
Fra : Kjeld Hansen

Dato : 02-06-07 15:59

Jeg tænkte nok, at det ikke var så ligetil. Med den hastighed, jeg skal
overføre med, er det et spørgsmål, om jeg ikke bare skal anskaffe en brugt
bærbar, der har den serielle port, som jeg skal bruge i stedet for at
investere i en converter, som måske ikke virker alligevel.
Mvh. Kjeld.

Fra : ai

Dato : 02-06-07 15:55

http://www.danbit.dk/produkter/1421.phtml

danbit kan bare det knold..
/ai

Fra : Janner

Dato : 02-06-07 16:49

"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.danbit.dk/produkter/1421.phtml
>
> danbit kan bare det knold..
> /ai

Ja muligheden er jo at prøve CNV-USB2RS232

Men mange gange lykkedes det ikke alligevel da applikationerne ikke vil
finde sig i en halv virtuel seriel port ......