Kan Nokia E65 køre VOIP?
Fra : Joel

Dato : 04-06-07 21:21

Hej Gruppe,

Jeg overvejer at købe en Nokia E65. ER det rigtig forstået at jeg kan bruge
den som "hustelefon" via. VOIP?
Jeg har abb. hos Telsome, hvis det har nogen betydning.

Mvh. JL

Fra : Kenneth K

Dato : 04-06-07 22:21

Det kan du sagtens, skulle enda mene at det kan lade sig gøre unden simkort
(kan den ikke køre uden det ? )
Bemærk dog at 3. parts software i de fleste tilfælde virker bedre end nokias
egen.

Men det korte svar, hvis du har trådløst derhjemme kan du godt (bruger dog
noget mere batteri når de køre på Wlan tændt)

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-06-07 06:10

"Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk> skrev i

> Det kan du sagtens, skulle enda mene at det kan lade sig gøre unden
> simkort (kan den ikke køre uden det ? )
> Bemærk dog at 3. parts software i de fleste tilfælde virker bedre end
> nokias egen.

Ja, Fring er ganske god, bortset at jeg har været ude for at den kobler op
på internettet via GPRS/UMTS, når der ikke er trådløst netværk
tilgængeligt. Det gør Nokias egen voip-software ikke.

> Men det korte svar, hvis du har trådløst derhjemme kan du godt
> (bruger dog noget mere batteri når de køre på Wlan tændt)

Ja, jeg lader min op hver nat.

Claus

Fra : Joel

Dato : 06-06-07 16:02

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> på internettet via GPRS/UMTS, når der ikke er trådløst netværk
> tilgængeligt. Det gør Nokias egen voip-software ikke.

Tak for de præcise svar.

Fring, er det et program man kan hente på nettet?

Hvorfor virker 3. parts software bedre?

Mvh. JL

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-06-07 19:36

http://www.fring.com/

> Hvorfor virker 3. parts software bedre?

Tja, det er jo ikke til at vide, og jeg véd heller ikke om påstanden er
sand. For mit vedkommende er Fring det eneste program hvor jeg får lyd
igennem på Musimi uanset om jeg bliver tilringet eller selv har ringet op.

Claus