Nokia BT Headset
Fra : Lars Klintholm

Dato : 31-05-07 22:30

Nokia 6233 og Nokia BH-501

Afspilning af musik virker, men lyden er kun i mono. Skulle den ikke
kunne stereo? Kvaliteten ikke alt for god, skratter en gang imellem

Radio virker slet ikke, kan man ikke ikke høre radio over et BT
headset?

Lars Klintholm

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-06-07 17:22

Lars Klintholm wrote:
> Radio virker slet ikke, kan man ikke ikke høre radio over et BT
> headset?

Ikke så vidt jeg ved. Det kræver et headset med ledning, da denne fungerer
som antenne.

Søren

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-06-07 09:25

Den 01 jun 2007 skrev Søren Nielsen i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ikke så vidt jeg ved. Det kræver et headset med ledning, da denne
> fungerer som antenne.

Takker. Det virker selvfølgelig lidt fjollet så, at høre radio i den
trådløse, når den anden skal være der alligevel

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-06-07 00:07

Den 31 maj 2007 skrev Lars Klintholm i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Nokia 6233 og Nokia BH-501
>
> Afspilning af musik virker, men lyden er kun i mono. Skulle den ikke
> kunne stereo? Kvaliteten ikke alt for god, skratter en gang imellem

Min software i telefonen var 3.70. Har lige opdateret til 5.10, en
utrolig forskel det gør. Meget bedre kvalitet og stereo

Lars Klintholm

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-06-07 05:45

> Min software i telefonen var 3.70. Har lige opdateret til 5.10, en
> utrolig forskel det gør. Meget bedre kvalitet og stereo

Har du selv gjort det, eller har du fået det gjort ?
Hvis du selv har gjort det, vil jeg da gerne høre hvordan du gjorde det, og
hvor du har fundet softwaren.

mvh

Andreas M. Hansen
- som får sin nye 6233 på mandag

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-06-07 09:23

Den 02 jun 2007 skrev Andreas M. Hansen i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Har du selv gjort det, eller har du fået det gjort ?
> Hvis du selv har gjort det, vil jeg da gerne høre hvordan du
> gjorde det, og hvor du har fundet softwaren.

Gjorde det selv. Med et uoriginalt USB-kabel. Det var første gang jeg
prøvede, men det var helt selvforklarende

Hvis du installerer Nokia PC Suite er der et menupunkt, der hedder
Opdater Software

Ellers er der en guide her:
http://www.nokia.dk/support/software/softwareupdate.php

Du må ikke på nogen måde afbryde under installationen. Det tager ret
lang tid, men bare vent tålmodigt

Før installation fik jeg besked på at tage backup af kontakter og
kalender. Det gjorde jeg så ikke, og det viste sig efterfølgende heller
ikke at være nødvendigt, alt var som inden opdatering, bortset fra
enkelte tilpassede menuer. Måske jeg bare var heldig?

Lars Klintholm

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-06-07 08:28

> Gjorde det selv. Med et uoriginalt USB-kabel. Det var første gang jeg
> prøvede, men det var helt selvforklarende
>
> Hvis du installerer Nokia PC Suite er der et menupunkt, der hedder
> Opdater Software

Hej Lars,

Mange tak for info - det vil jeg prøve når jeg får telefonen i morgen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : John

Dato : 03-06-07 19:02

Lars Klintholm skrev:

> [...]
> ikke at være nødvendigt, alt var som inden opdatering, bortset fra
> enkelte tilpassede menuer. Måske jeg bare var heldig?

Muligt. Jeg fik min P990 opdateret i 3-butikken. Her forsvandt alt hvad
jeg selv havde gemt og installeret på telefonen. Jeg havde heldigvis
taget backup inden.
Desuden er der nu kun engelsk sprog på telefonen. Lidt skuffende at man
ikke har styr på den slags.

Mvh

John

Fra : Jesper

Dato : 02-06-07 16:48

On Sat, 02 Jun 2007 10:25:04 +0200, Lars Klintholm wrote:

> Takker. Det virker selvfølgelig lidt fjollet så, at høre radio i den
> trådløse, når den anden skal være der alligevel

Spørgsmålet er vel snarere om man overhovedet KAN få telefonen til at
acceptere to headset på samme tid - for det er jo reelt situationen hvis
man plugger et wired headset i samtidig med at der er et BT headset på.

Hvis det er muligt kunne man da godt have et sammenkrølled wired headset i
lommen med telefonen udelukkende som antenne og så høre radio i BT
headsettet.

Jeg må lige have afprøvet dette ved lejlighed.... om ikke for andet så for
princippet skyld

- Jesper