Grappa
Fra : padre

Dato : 03-06-07 18:06

Hvilke producenter er gode? Jeg har hørt pæne ord om Poli, og den Poli, jeg
har smagt, var også dejlig (vistnok en "sarpa").

--
padre
You could take me seriously, but statistically, you would be making a

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-06-07 10:05

padre <spirito_santo@pants.yahoo.com> skrev:
>Hvilke producenter er gode? Jeg har
>hørt pæne ord om Poli, og den Poli, jeg
>har smagt, var også dejlig (vistnok en "sarpa").

> [...]
Der findes i tusindvis af Grappa'er, det helt
store antal kommer fra 'små' destillerier - og
mange af dem er rigtigt gode. Der er også nogle få
'store' destillerier som sælger over hele Italien,
og tendensen er at de er væsentligt ringere end
dem fra de små.
Mit bedste råd er at glæde dig selv ved en
'smagsrejse' til Italien - de fleste små mærker
fås også i små flasker, og prøv så at finde de 2-3
mærker du selv bedst kan lide, for Grappa er i høj
grad en personlig sag.
Mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 20:09

"padre" <spirito_santo@pants.yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvilke producenter er gode? Jeg har hørt pæne ord om Poli, og den Poli,
> jeg har smagt, var også dejlig (vistnok en "sarpa").

Jeg har købt en Poli da jeg var i Italien og den er rigtig god. Det er er en
moscato, som er lidt mild i smagen. Jeg blev anbefalet denne af den
italienske ekspedient, da han mente det var en rigtig god begynder grappa.
Han sagde dog også at hvis jeg virkelig ville have noget godt skulle jeg
købe en Poli Barrique. Det ærgrer mig lidt at jeg ikke også købte den

Jeg læste for noget tid siden en grappa anmeldelse i magasinet "Smag &
Behag - Januar 2007", hvor mærket Nonino blev fremhævet som værende rigtig
godt. Italieneren jeg handlede med mente dog at Poli´s grappa var det
bedste, selvom han havde begge mærker plus en masse andre.

Håber det giver lidt inspiration

I øvrigt kan jeg supplere med at hvis man er til skiferie og Grappa, så læg
vejen forbi Livigno. De har et kæmpe udvalg af Grappa og det koster ca.
1/3-1/4 af den danske pris.. Derfor ærgrer jeg mig over at jeg ikke købte
Poli Barrique, mens jeg var dernede

Fra : Jess Hansen

Dato : 07-06-07 19:25

Jeg har tidligere handlet med Nonino, og det er noget af det bedste jeg har
smagt.
Er også meget glad for grappa fra Gaja, og den fantastiske Qourum fra Coppo.

Jess