Hesteblod i vin.
Fra : uh

Dato : 02-06-07 23:58

Er der mon nogen som kan be- eller afkræfte at der på et tidspunkt blev
konstateret ovennævnte delikate opdagelse? Måske SKULLE der være blod i
vinen af en eller anden grund, men hvorfor ved jeg ikke, men er blevet
nysgerrig. Jeg/vi venter spændt på evt. bekræftelse.
mvh uh

Fra : Davidsen

Dato : 03-06-07 00:44

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinen af en eller anden grund, men hvorfor ved jeg ikke, men er blevet
> nysgerrig. Jeg/vi venter spændt på evt. bekræftelse.

Det ser ud til at der kan være lidt om det (dog okseblod).

Se fx. her: http://www.snopes.com/horrors/food/evian.asp

Mvh
Davidsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 08:04

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at der kan være lidt om det (dog okseblod).
>
> Se fx. her: http://www.snopes.com/horrors/food/evian.asp

Øhh.... det gik vist lige lovlig stærkt. Der står at dette rugte er FALSE
(altså falskt).
Jeg kender en ønolog (ja, det er vin-videnskab) og der er ikke blod i vin.
Men der er mange andre sjove ting: vanille, enebær, lakrids o.m.a - samt
tilsætningsstoffer som sulfitter
Mvh Tommy

Fra : Ole Andersen

Dato : 03-06-07 12:22

> [...]
> Men der er mange andre sjove ting: vanille, enebær, lakrids o.m.a - samt

Jeg tror altså du forveksler smag, toner, nuancer af ovenstående, med at det
rent faktisk tilsættes......

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-06-07 12:36

Ole Andersen skrev:

> Jeg tror altså du forveksler smag, toner, nuancer af ovenstående, med at det
> rent faktisk tilsættes......

Var der ikke engang en frikadellevin fra Bulgaslovamænien der hed
Okseblod?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, April, 2007

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-06-07 13:36

Ole Larsen skrev:

> Var der ikke engang en frikadellevin fra Bulgaslovamænien
> der hed Okseblod?

Jo, den var populær først i halvfjerdserne, mener jeg, men har
åbenbart kunne købes senere:
http://www.vinguide.net/vis_vin.asp?vID=6e7cc160ee244760a395

En lisså populær hvidvin fra samme periode hed Præstetanker:
http://www.vinguide.net/vis_vin.asp?vID=b9946b936c564501ae8b

Nonneblod var (er?) der vist osse noget der hed(der). Mwaaah!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-06-07 16:00

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse >>
> Var der ikke engang en frikadellevin fra Bulgaslovamænien der hed
> Okseblod?

Ungarn. Egri Bikaver.

Hilsen Inger

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-07 01:46

> Var der ikke engang en frikadellevin fra Bulgaslovamænien der hed
> Okseblod?

Jo, det var Irma-vins første sællert i rødvinsbrancen og en god bulgarsk
rødvin

Myter sælger vin, men kemisk vil protein i gærede druer nok være både
uklogt, diagnosticerbart og ulækkert

Fra : Davidsen

Dato : 03-06-07 19:27

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men der er mange andre sjove ting: vanille, enebær, lakrids o.m.a - samt

Øh, nej, men måske læste du artiklen for hurtigt?

Det var Evian-historien der var falsk.
Den bygger sandsynligvis på at man bl.a. brugte okseblod og andre sære ting
til at klare vin med, hvilket åbenbart var almindelig kendt.

Se også http://www.alsopreview.com/columns/australia/mfbloody.html

Mvh
Davidsen

Fra : Peter eller Line

Dato : 04-06-07 16:52

Eller kan man jo altid købe en flakse "Sangre de Toro (Tyreblod)" fra
Torres, lukke øjnene og håbe på at der er lidt i :)

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-07 01:50

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Eller kan man jo altid købe en flakse "Sangre de Toro (Tyreblod)" fra
> Torres, lukke øjnene og håbe på at der er lidt i :)

Jeg syns Amarone rødvin har nosser, i stil med gin, Martell-cognak og Jack
Daniels og de særligt højprocentige vodkaer.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-07 12:22

> Jeg syns Amarone rødvin har nosser, i stil med gin, Martell-cognak
> og Jack Daniels og de særligt højprocentige vodkaer.

Amarone har nosser? Ja, det har du sgu' egentlig ret i. Jeg er mest til øl,
men skal den stå på vin, er det hos mig altid Amarone. Så må maden indrettes
derefter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.