Søkort - Åland - Hvor?
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 22:04

Er der nogen af jer, der har et tips til, hvor man evt. kan købe relativt
nye og detaillerede papirsøkort over Åland til en rimelig pris?

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Hanne og Hans

Dato : 05-06-07 11:10

Du skal nok i nærheden af Stokholm.
Jeg har ikke set dem i Skillinge.
Den rimelige pris er ikke hos Weilbach.
Hans.

Fra : Hanne og Hans

Dato : 05-06-07 11:29
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 12:24

Hej Hans,

Ja, så krøb jeg til korset ...
Har besluttet at købe nye søsportskort ...
Har nu bestilt den finske serie B, C, og D hos troilmarin ...
207 Euro ... med forsendelse.

Har i forvejen det finske FIN 925 og det svenske 904 i "rigtige" søkort ...
samt de svenske søsportkort langs østkysten samt alle område i elektronisk
form, så nu skulle vi være klædt på ...

Tak for link!

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 12:02

"Hanne og Hans" <urd@spamoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal nok i nærheden af Stokholm.
> Jeg har ikke set dem i Skillinge.
> Den rimelige pris er ikke hos Weilbach.
> Hans.
Det var nok den vurdering, der lå i mit spørgsmål ...
Det kunne jo være der var nogen i gruppen, der lå inde med kort over Åland,
som vil sælge ... ...
Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Egon Stich

Dato : 05-06-07 10:14

"Flemming Torp" <torpkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse news:46647eab$0$867$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogen af jer, der har et tips til, hvor man evt. kan købe relativt
> nye og detaillerede papirsøkort over Åland til en rimelig pris?

> [...]

Sidste år købte jeg sådanne hos Weilbach.
Det er finske kort.
Weilbach havde også det finske søkortvæsens oversigt over alle kortene, incl. søsportskort.

MVH
Egon

Fra : Møller

Dato : 05-06-07 11:46

Egon Stich skrev:

> Sidste år købte jeg sådanne hos Weilbach.
> Det er finske kort.
> Weilbach havde også det finske søkortvæsens oversigt over alle kortene, incl. søsportskort.

http://www.sjofartsverket.se/templates/SFVXPage____779.aspx

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 12:00

Hejsa Møller,

Måske kigger jeg de gale steder, men jeg kan ikke se, at svenskerne
fremstiller detaljerede papirkort eller søsportskort over Åland ... Er der
noget, jeg overser?

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Møller

Dato : 05-06-07 13:26

Flemming Torp skrev:
> Hejsa Møller,
>
> Måske kigger jeg de gale steder, men jeg kan ikke se, at svenskerne
> fremstiller detaljerede papirkort eller søsportskort over Åland ... Er der
> noget, jeg overser?

Jeg gav kun indgangssiden, men de dybere link er her:
http://geoimager.lantmateriet.se/kartbutiken/index.php?cPath=7&osCsid=77c9b4fd9356eb242afc75619858a7f8
http://www.nautiska.se/

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 14:05

OK - sorry, den fangede jeg ikke i farten ... Har nu bestilt hos
troilmarin.fi ...

Fra : Jan

Dato : 06-06-07 07:31

Tue, 5 Jun 2007 13:00:27 +0200, "Flemming Torp"
<466542a3$0$874$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Måske kigger jeg de gale steder, men jeg kan ikke se, at svenskerne
>fremstiller detaljerede papirkort eller søsportskort over Åland ... Er der
>noget, jeg overser?

Det er mere rimeligt at antage, at _finlænderne_ fremstiller sådanne
kort. Åland er ikke sverige, men et selvstyret finsk område.

Et google-søg efter Sjökort Åland gav flere træf.
Den her link går til kilden:
<http://www.fma.fi/s/tjanster/sjokort/merialue/index.htm>
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 10:53

Nemlig ... Jeg har bestilt kort og nogle bøger og materialet er afsendt fra
troilmarin i Finland.

Flemming Torp
Gimle/DEN-61