Wirehjul
Fra : Jens Jespersen

Dato : 04-06-07 11:16

Hej i gruppen.

Jeg har fornylig købt en Granada 31 hvor bomudhalet går meget dårligt.
Der sidder et nylonhjul i enden af bommen som er blevet ødelagt - sikkert
fordi det slet ikke er beregnet til en wire ? Síderne er knækket af nogle
steder så wiren kiler sig ned ved siden af det.
Hvor finder jeg sådan et hjul og hvilket materiale er det korrekte ?
Målene er : ca. Ø30mm, bredde 10mm, aksel Ø10mm

På forhånd tak !

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 17:34

På min båd er det aluminiumshjul ...
Hvad med at prøve at kontakte Selden eller John Mast?

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : HH

Dato : 05-06-07 14:06

Hej,
Til wire vil jeg mene at et bronzehjul er det rette, aluminium er for
blødt.
I katalogerne fra Masnedø og Nautisk Udstyr kan du finde et udvalg af
løse hjul.

mvh
Hans-Henrik