Driver til garmin 128
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 16:48

Hej NG
Søger en driver til min garmin 128, så jeg kan uploade ruter fra min pc med
dlsk1 til navigatoren. Pc'en kører Win 98, men bliver senere udskiftet til
XP. Forslag til hvor jeg skal lede?

Hilsen Lars

Fra : TOSB

Dato : 03-06-07 20:19

Lars wrote:
> [...]
> pc med dlsk1 til navigatoren. Pc'en kører Win 98, men bliver senere
> udskiftet til XP. Forslag til hvor jeg skal lede?

Du kan måske hente hjælp på garmin.com:
http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=010-00157-00

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : HH

Dato : 04-06-07 12:52

Hej,
du kan finde driveren her:

http://www.sejlsport.dk/sw20771.asp

mvh
Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 15:59

Tak for begge svar.

Torbens Link er vist en opgadreing af GPS'ens software. Hans-Henriks link
virker mere som det jeg har brug for, men jeg prøver begge. Tusind tak.
Resultat følger..

Hilsen Lars

Fra : Ole Pagh

Dato : 06-06-07 17:51

Lars:
> Tak for begge svar.
>
> Torbens Link er vist en opgadreing af GPS'ens software. Hans-Henriks link
> virker mere som det jeg har brug for, men jeg prøver begge. Tusind tak.
> Resultat følger..

Du skal ikke begynde at opgradere den interne software fra v1.08 til
1.10. Det er, så vidt jeg husker, kun noget med de sprog den snakker,
og et par andre smårettelser som ikke har nogen relevans i det daglige.

Jeg har haft GPS 128 i begge versioner, og de fungererede begge fint.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 22:59

Hej Ole
Tak for dit indlæg, det bekræfter mine anelser. Pil ikke hvis tingene
fungerer..

Hilsen Lars

Fra : HH

Dato : 06-06-07 10:20

On 5 Jun., 16:58, "Lars" <lars.thorborg(a)vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
>
> Torbens Link er vist en opgadreing af GPS'ens software. Hans-Henriks link
> virker mere som det jeg har brug for, men jeg prøver begge. Tusind tak.

Hej,
det lyder godt. Jeg regner med at du er opmærksom på, at det er det
lille program "GPSlink" (i ver. 1.7) der skal bruges til at flytte
waypoints og ruter mellem DLSK og Garmin'en. Og på Garmin'en skal du
sætte interface-protokollen til GRMN/GRMN til disse overførsler, mens
du under sejlads hvor DLSK får positioner fra Garmin'en skal bruge
NMEA/NMEA.
Good luck - det virker hos mig!
Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 16:49

Hej HH

Ja, jeg har fået installeret GPSLink, og det ser fornuftigt ud på
skrivebordet. Jeg når næppe at teste det i båden før Week-end'en, men jeg
sender besked tilbage. Andre kan måske få glæde af erfaringerne. Det med at
opgradere softwaren i GPS'en er jeg ikke helt lun på, hvis den fungerer som
jeg har brug for...

Hilsen Lars

Fra : HH

Dato : 07-06-07 22:26

Hej
Right, If it isn't broke, fix it till it is!

Jeg er helt enig, lad være med at opdatere Garmin'en. Jeg har i øvrigt
konstateret, at en sejlerkammerats tudsegamle Garmin GPS II (tror jeg
den hedder, en lille håndholdt batteridrevet sag) der er funktionerne
næsten identiske med min 128 - men er bare en del langsommere.
Konklusion: Garmin har lavet noget software som bare fungerer uden
fejl gennem flere generationer af navigatorer.

Held og lykke i weekenden - det skal bare virke!

Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 17:15

Hej alle

Tusind tak for al hjælp.
Det virker perfekt - har undladt opgradering - . Det havde havde været
skønt, hvis man lavede en software- upgradering, så ÆØÅ kunne overføres til
GPS'en, men det danske marked er sikkert for lille

Desværre har min nyvundne " ekspertise " spredt sig i havnen, så jeg er
blevet hidkaldt til en nabobro, for at få en PC med DLSK 2007 til at arbejde
sammen med en Garmin 89, som jeg ( heller ikke ) kender. Starter en ny
tråd...

Hilsen Lars