Autoradio
Fra : Per R

Dato : 02-06-07 19:15

Til
Gruppen,

Jeg er ved og afslutte de sidste forhandlinger om køb af en mindre brugt
motorbåd, den er meget dejlig, dog har jeg noteret autoradioen er i meget
dårlig stand, den har været monteret i cockpit, lodret, og der er dryppet
vand ind i åbningen til, hvor noget så forældet som et kasettebånd skulle
sættes ind.... kasettedelen er derfor nærmest rustet bort og kan ikke
afspilles, så det vil blive min første opgradering.

Derfor, er der nogle i gruppen som kender til et anerkendt fabrikat, som
laver gode mariniserede autoradioer, som også kan afspille CD, og som også
har en udvidet mellembølgedækning, så man, via en linieudgang, kan modtage
Navtex-signaler og sendes ind i min bærbare PC/søkortplotter og dekodes?.
Eller evt. vises løbende i radioens display ligesom RDS?, jeg har kigget
lidt på Boss og Clarion, men det virker som der "bare" er almindelige
autoradioer der er gjort vandtætte.

M.V.H.
Per

Fra : Egon Stich

Dato : 03-06-07 10:01

"Per R" <per-ras@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse news:4661b3b0$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Eller evt. vises løbende i radioens display ligesom RDS?, jeg har kigget
> lidt på Boss og Clarion, men det virker som der "bare" er almindelige

Hvorfor ikke anskaffe en CD-DVD afspiller separat?
Og så have en pålidelig radio ved siden af?
Sangean laver nogle glimrende "verdensopfangere", der dækker alle bånd, således at du altid kan få vejrmeldinger, uanset hvor du er.
Batteridrevet, med taperececorder, kan indstilles til at optage når du ikke er der, så du ikke misser vejret.Og ingen antenneproblemer.

Denne løsning har jeg anvendt i nogle år, og er yderst tilfreds.
Autoradioen, der sytadig sidder der, bruges nu udelukkende som cd-afspiller.

MVH
Egon

Fra : Torben Henriksen

Dato : 03-06-07 13:16

Egon
Jeg har lidt af de samme problemer som Per, du skriver Sangean er det en
radiomodtager eller hur ? har aldrig hørt om den, hvad koster sådan en
"fidus"
hvad kan den helt eksakt? Jeg har længe været ude efter en Autoradio med
mellem og lang bølge, men de er ikke til at opdrive. Det du har lyder som
noget jeg kan bruge.
Har du evt. et link ?

Mvh/Torben H

Fra : Egon Stich

Dato : 03-06-07 19:09

"Torben Henriksen" <torbh@xmarkmail.dk> skrev i en meddelelse news:4662b110$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> mellem og lang bølge, men de er ikke til at opdrive. Det du har lyder som

Hej.
Omtalte radio er at ligne med gamle dages transistorradioer.
Blot med betydeligt udvidet båndbredde.
Den tager FM - Mellembølge - Langbølge samt kortbølge.
Der er netdel til, altså 230 volt, men kan også køre på batterier.
Et sæt batterier holder med megen brug næsten en sæcon.
Der findes flere modeller, men den jeg har, og vil anbefale, er denne:

ATS-818ACS Sangean Weltempfänger mit Cassettenrekorder

Mere kan ses her:

http://www.thiecom.de/sangean-ats-818acs.html?sid=8639d3d6cdd767f709edc823253390b1

Den fås i DK, men som vanlig til dansk aftalt kartelpris, hvorfor jeg anbefaler at købe i et civiliseret land, nemlig Tyskland, og spare ikke så lidt

MVH
Egon

Fra : Torben Henriksen

Dato : 03-06-07 23:58

Hej
Det ser ud til det er noget jeg kan bruge, skal lige finde
den model der passer mig bedst.
Og så skal den købes i Tyskland, det er halv pris
i forhold til Olav Hansen ---. Ja man undre sig.

Fra : N/A

Dato : 03-06-07 23:28

Fra : Torben Henriksen

Dato : 03-06-07 23:28

Hehehe Møller, kender godt Google (det er jo din ven
siger Harding --) tænkte bare ikke lige på den
Tak for links.
Mvh/Torben H

Fra : Per R

Dato : 03-06-07 16:26

Til
Torben & Egon

Det handler også lidt om pladshensyn, jeg har også set verdensradioerne fra
Sangean, de dækker alt, men når man så skal ud at sejle, skal man huske den
hjemmefra, og der skal laves et beslag så den står fast ombord. Derfor
synes jeg det ville være rigtig smart med en multifunktionsradio, Navtex er
jo datasignaler der kan afkodes, så hvis CD eller radio mutedes når en "Gale
Warning" for ens zone blev udsendt og vist i display ville det være ekstra
smart.

M.V.H.
Per