Forward Emails
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 11-01-01 21:01

Hej...

Hvis jeg nu har email@domaene.dk som er en forward til
andenEmail@andetDomaene.dk hvad sker der så med e-mailen når jeg sender den
til email@domaene.dk ? Modtager serveren på domaene.dk først mailen og
sender den videre til andetDomaene.dk, eller foregår det på en anden måde?
Jeg er nysgerrig fordi jeg overvejer at sætte en mail server op på min egen
512/512 kb/s linje, og så kunne man jo spare lidt båndbredde hvis det
foregik på en anden måde...

-Jonas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-01-01 22:20

"Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> writes:

> [...]
> til email@domaene.dk ? Modtager serveren på domaene.dk først mailen og
> sender den videre til andetDomaene.dk, eller foregår det på en anden måde?

Det foregår som du beskriver ovenfor.
Altså skal mailen først vende hos mailserveren for domæne.dk,
som så sender den videre til mailserveren for andetdomæne.dk.

> Jeg er nysgerrig fordi jeg overvejer at sætte en mail server op på min egen
> 512/512 kb/s linje, og så kunne man jo spare lidt båndbredde hvis det
> foregik på en anden måde...

Skal du da sende mange store emails?

--
Jacob
I don't have a solution but I admire the problem.

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 11-01-01 22:31

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> "Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> writes:
[snip]
> Skal du da sende mange store emails?
Næeh, men når jeg også kører web server og sender nogle filer selv en gang i
mellem kan det hurtigt blive brugt op. I øvrigt har pga. linje begrænsing
kun 288kb/s upload...

-Jonas