Morgenfrisk kat :(
Fra : Rina

Dato : 04-06-07 07:55

Min ene kat har fået en rigtig dårlig vane med at den ikke skal være den
eneste der er oppe tidligt om morgenen, så den begynder at mjiave.
mjiave og atter mjiave indtil jeg står op. Hvis dens mjiaven ikke
hjælper, går den til angreb på mine fødder under dynen. Og det er hver
morgen fra kl. 5-6 stykker til jeg så står op.. Og døren er åben ud til,
og der er mad i dens skål, så jeg forstår ikke hvorfor den gør det.. Det
er rigtig irriterende, og da jeg om 4 uger også har en lille søn der
skal sove, så duer det ikke med en kat der står før op end fanden før
sko på :s

Hjælp ? (:

Med venlig hilsen
Rina Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-07 08:10

Rina skrev:
> [...]
> er rigtig irriterende, og da jeg om 4 uger også har en lille søn der
> skal sove, så duer det ikke med en kat der står før op end fanden før

Det har jeg aldrig oplevet med de mange katte her.
Otto kan finde på at vække mig tidligt, men det er kun ved at han med
snude og poter viser at han skal have kæl.

Har du mere end en kat?

Kan man forestille sig, at din kat reagerer på, at du er anderledes end
du plejer at være?

Bjarne

Fra : Rina Nielsen

Dato : 04-06-07 13:53

> [...]
>
> Har du mere end en kat?
>
> Kan man forestille sig, at din kat reagerer på, at du er anderledes end

Jeg har to katte .. Den anden ligger og sover indtil at jeg står op..
Det har stået på et stykke tid.. Jeg plejede at stå tidligere op før,
men nu hvor jeg er på barsel, ville jeg gerne lige kunne strække den et
par timer ekstra .. Ved ikke om det kan have noget med det at gøre ...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-06-07 14:06

"Rina Nielsen" <made_gcKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men nu hvor jeg er på barsel, ville jeg gerne lige kunne strække den et
> par timer ekstra .. Ved ikke om det kan have noget med det at gøre ...

Der har du måske svaret selv?
katte er vanedyr!

mvh. marie -hvis katte både er vanedyr og har uvaner (-;

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-07 16:25

Rina Nielsen skrev:

> [...]
> men nu hvor jeg er på barsel, ville jeg gerne lige kunne strække den et
> par timer ekstra .. Ved ikke om det kan have noget med det at gøre ...

Ud fra mine erfaringer med katte ville jeg prøve at gøre det modsatte af
det som andre foreslår, nemlig at tage den morgenfriske kat med ind i
soveværelset og lukke døren.
Det beroliger meget at være alene med sit menneske, skulle jeg sige fra
Hedwig.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-07 18:38

In news:46642ece$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne <netmolotow@varmpost.com> typed:

> [...]
> morgenfriske
> kat med ind i soveværelset og lukke døren.
> Det beroliger meget at være alene med sit menneske, skulle jeg

Så skal man jo nok bare huske at tage kattebakken med ind i
soveværelset også

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 04-06-07 08:44

On 4 Jun., 08:54, Rina <made_gcKA...@BAKKEhotmail.com> wrote:

> [...]
> hjælper, går den til angreb på mine fødder under dynen. Og det er hver
> morgen fra kl. 5-6 stykker til jeg så står op..

Vores hankat har tendens til at gøre det samme, men kun i visse
perioder. For at være helt ærligt, så losser jeg ham på gulvet,
efterhånden helt ubevidst, det plejer at hjælpe :)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-06-07 08:45

"Rina" <made_gcKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er rigtig irriterende, og da jeg om 4 uger også har en lille søn der
> skal sove, så duer det ikke med en kat der står før op end fanden før

hej Rina

jeg tror, du skal bruge de sidste 4 uger inden fødslen til at vænne din kat
af med at være i soveværelset, altså simpelthen lukke døren til værelset.
Det er muligt, at du i begyndelsen er nødt til at sove med ørepropper (fås
på apotek og i Matas), hvis døren er så tynd, at du ellers kan høre kattens
mijaven.

Venlig hilsen, Anelise (der på grund af en let astma er nødt til at holde
mit soveværelse hunde- og kattefrit)

Fra : Anette

Dato : 04-06-07 09:08

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i> "Rina"

> [...]
> værelset. Det er muligt, at du i begyndelsen er nødt til at sove med
> ørepropper (fås på apotek og i Matas), hvis døren er så tynd, at du ellers

Tror også det er den bedste løsning, hvis du skal redde dig lidt søvn i de
kommende måneder.

Anette

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-06-07 12:02

"Anette" <asidor521@521gmail.521.com> skrev i en meddelelse

> Tror også det er den bedste løsning, hvis du skal redde dig lidt søvn i de
> kommende måneder.
>
> Anette

af samme årsag blev vores soveværelse både hunde og kattefrit for snart 4 år
siden, nu generede det ikke mig, men gemalen var ikke så lykkelig over at
blive trampet rundt på i de meget tidlige morgentimer.. (-;
Men nu har både katte og hunde artsfæller at hygge sig med, måske det også
har en del at sige, hvis det skal lykkes uden de helt store protest
koncerter (-;

mvh. marie

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 04-06-07 08:46

On 4 Jun., 09:43, edelv...@gmail.com wrote:

> Vores hankat har tendens til at gøre det samme, men kun i visse
> perioder. For at være helt ærligt, så losser jeg ham på gulvet,
> efterhånden helt ubevidst, det plejer at hjælpe :)

Det skal lige tilføjes, at vores kun angriber fødder. Begge vore katte
er stort set stumme. De siger kun noget, når man tiltaler dem eller
når man står og forbereder mad til dem.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Anette

Dato : 04-06-07 09:06

<edelvang@gmail.com> skrev i...
[...]

----

I er da godt nok heldige.. min hunkat kommer med poten, kløerne godt fremme
og så hugger hun til i hovedet/ansigtet til hun får sin vilje - minimum
opmærksomhed, men det gør da ikke noget man står op og fodrer kræet...

Lykkeligvis har hun netop konstateret, at det også virker på manden i huset,
så når jeg efter første hold kløer trækker dynen op, får han al
opmærksomheden inklusiv et godt hak i tuden

Anette(den anden)

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-07 12:32

In news:fe2dnWPGtrOqKv7bnZ2dnUVZ8tmhnZ2d@giganews.com,
Rina <made_gcKATTE@BAKKEhotmail.com> typed:
> [...]
> ikke
> med en kat der står før op end fanden før sko på :s

Vores Mivser fik den vane det sidste år han levede (han blev 10 år),
at han stillede sig for fodenden af sengen og mjavede ynkeligt når
klokken var ca. 5. Så ville han have os til at åbne døren til
udestuen og kattegården, ligegyldigt om det var frostvejr eller
hvad. Den indendørs kattebakke var åbenbart ikke god nok, men der
var altid Olivers i hans madskål. Lille Mini snorkede uanfægtet
videre i fodenden af sengen til vi stod op. Min mand og jeg
skiftedes så til at lukke dørene op for ham, selvom det da godt
kunne være irriterende. Han måtte aflives på grund af svær sygdom,
men vi savnede i meget lang tid hans mjaven om morgenen.

Hvis du får en lille søn om 4 uger, så er det jo ikke så smart hvis
du ikke får den hvile du skal have, så du må nok tage kampen op med
missen og lukke døren til soveværelset.

Fra : Rina Nielsen

Dato : 04-06-07 13:56

> edelvang@gmail.com skrev:

> Det skal lige tilf=F8jes, at vores kun angriber f=F8dder. Begge vore katte
> er stort set stumme. De siger kun noget, n=E5r man tiltaler dem eller
> n=E5r man st=E5r og forbereder mad til dem.
>
> Mvh
> Kevin Borbye Edelvang

Jeg er ret dårlig til at straffe ham, så jeg står for det meste op og
han får sin vilje.. Og stum er han langt fra, han "snakker" hele tiden :s

Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-06-07 17:04

> [...]
> er rigtig irriterende, og da jeg om 4 uger også har en lille søn der
> skal sove, så duer det ikke med en kat der står før op end fanden før

Er også gravid, og da vi har en hankat der mener, at han skal vaske sig kl
lort om morgenen (det lyder frygteligt. Iiiiiih hvor han smasker) besluttede
vi os for at nu er det slut med at have katte i soveværelset. Også så jeg
til den tid kan amme i fred uden, at han synes, at han skal have
opmærksomhed.

Og jeg kan love dig for at det tager og rigtigt meget tålmodighed. Der har
været hylekoncert og kradsen på døren. Og det eneste der har virket, har
været at overhøre ham fuldstændig. Alt form opmærksomhed, også den negative,
har gjort det endnu værre natten efter.
Men nu er der ro

Hvis ikke katten skal lukkes ud, er der ikke andet at gøre end at losse
katten ned (så kærligt som muligt ) og fuldstændig overhøre den. Ved det
kan være svært. Men de er altså ikke dumme. Og den har jo tydeligvis fundet
ud af hvordan den bedst får sin vilje.

Dejlige dyr

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 05-06-07 00:01

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in

> da vi har en hankat der mener, at han skal vaske sig kl
> lort om morgenen (det lyder frygteligt. Iiiiiih hvor han smasker)

Den lyd kan jeg også blive vanvittig af. Godt nok er mine katte ikke
besværlige om morgenen, måske fordi jeg står op før dem til daglig
Men jeg har været/er en hård hund. Ballade i soveværelset betyder, UD
og døren lukkes. Ligger man på mig bliver man promte smidt ud af
sengen. Huset er stort nok til at de ikke behøver ligger ovenpå mig og
helt fra de er små lærer de det.

Lante kan en sjælden gang lægge sig i sengen og vaske sig, heftigt. Det
føles som om hle sengen ryster, det gør mig vanvittig. Mowgli har nogle
gange lidt mere energi end godt er og så skal han flintre op og ned af
vindueskarmen, og ind bag persiennen i soveværelset. Persiennen er af
aluminium, så den larmer. Også det giver en lukket soveværelsesdør.
Underligt nok har jeg ikke haft ballade over at lukke døren de få gange
det er sket.

Men,ja, jeg tror man må sætte foden i jorden en gang imellem og vise at
man altså vil bestemme noget

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-06-07 09:32

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er sket.
>
> Men,ja, jeg tror man må sætte foden i jorden en gang imellem og vise at

jamen det er da dejligt at høre at det ikke kun er mig der ikke kan have al
den larm. Det skal så siges at vores tøser, som vi har haft fra de var små,
dem hører vi aldrig noget fra. De blev smidt ud af sengen da de var små og
så var det det. De siger heller ikke noget til at vi lukker døren
Men hankatten fik vi først da han var et år gammel. Og da har han været vant
til at være ude i bryggerset alene hver nat. Stakkels mis Det har altså
givet ham nogen knæk. Og han kan ikke have når vi ikke er i nærheden. Han
kaster sig også næsten i vores arme, når vi kommer hjem.

Mvh Kari

Fra : OZ3BTO

Dato : 04-06-07 23:20

> [...]
> er rigtig irriterende, og da jeg om 4 uger også har en lille søn der
> skal sove, så duer det ikke med en kat der står før op end fanden før

Vores katte e musestille indtil vi står op ... De har lært at er der ballade
eller vækker de "mor og far" så ryger de udenfor UANSET vejret.

Nogen siger det er umuligt men katte kan altså godt opdrages... Det er bare
ikke skide nemt

Maj

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 05-06-07 07:44

On 4 Jun., 14:56, Rina Nielsen <made_gcKA...@BAKKEhotmail.com> wrote:

> Jeg er ret dårlig til at straffe ham, så jeg står for det meste op og
> han får sin vilje.. Og stum er han langt fra, han "snakker" hele tiden :s

Jeg ser det egentlig ikke som en straf at "losse" en kat på gulvet,
når de går til angreb på fødderne... Snarere en naturlig modreaktion,
som ikke er ulig den, de kunne finde på at give hinanden. Pas på, du
ikke med *din* reaktion forstærker hans adfærdsmønster til det gror
helt ind.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang