Andelsboligforening og husregler
Fra : Mona

Dato : 02-06-07 11:01

Jeg bor i en andelsboligforening bestående af 80 % dyrehadere. De forbyder
mig nu af lukke min kat ud i det eller grønne område, da den en meget
sjælden gang hopper op på 3 bil, og efterlader små aftryk.
Nå, men de forlanger nu, at jeg enten skal holde den i snor, eller holde den
inde i huset. Men kan man overhovedet holde en kat i snor? En kat som er
vant til at løbe frit.

.... eller har du forslag til, hvad jeg skal stille op med disse underlige
mennesker?
Forleden kom en af andelshaverne - meget vred - farende ned til mig. Hun
havde fundet en lille uskyldig katte-hømhøm i noget sand hun havde liggende
i hendes have. Hun fortalte med hævet stemme, at hun et par dage forinden
havde set vores kat i nabolaget, og derfor var sikker på at det var vores.

Vores eller ikke vores kat, hvad sker der oppe i hovederne på sådanne
mennesker. Jeg kunne nævne andre ligeså underlige hændelser, og 80% af
andelshaverne er helt oppe og køre fordi, vores lille uskyldige og
neutraliserede kat en meget sjælden (måske 1 gang hver 2. uge) gang hopper
op på en bil.
Egentlig skulle jeg bare høre om man kan holde en kat i snor, men det blev
til lidt mere. Uden at kende svaret så lyder det lidt som dyrplageri i mine
øre, men hvad siger du?

På forhånd tak for svaret.

Fra : Janner

Dato : 02-06-07 11:23

"Mona" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Egentlig skulle jeg bare høre om man kan holde en kat i snor, men det blev
> til lidt mere. Uden at kende svaret så lyder det lidt som dyrplageri i

Det nogen meget underlige forventninger du sætter op.

Vi har selv haft den tvivlsomme fornøjelse at vo 5 år en noget andels
halløj, er er du altså nød til følge reglerne uanset om det drejer sig om
kat børn eller støj osv. osv.

Med hensyn til at din kat hopper op på en bil, tja hvis jeg fangede naboens
kat på vores nye bil, ja så blev naboen altså holdt ansvarlig, i værste fald
kunne vedkommende vælge mellem at betale for en udbedring af ridser eller
miste sin kat.

Med hensyn til holde den i snor, den er svær hvis ikke katten er vant til
det, vores Siameser er altid med i haven og på gåtur i snor ... Det går
ganske fint men den har og´så været vant til det fra ganske lille.

Fordi du er katte elsker er det altså ikke sikkert de andre i foreningen er
.... Det er nok lige voldsomt nok kalde dem dyre hadere. MEN det er altså din
pligt at din kat IKKE generer andre, og nej en kat der hopper på en bil
efterlader IKKE små uskyldige aftryk !! Det er jo direkte hjernedødt hvis du
bilder dig ind at katteklør ikke ødelægger lakken på en meget dyrtindkøbt
bil ... Ja undskyld mig.

Så find noget andet at bo i hvis ikke du kan lide lugten i bageriet frøken
.... jeg meger IKKE det er de andre andelshavere der er mystiske i kraniet
eller det du antyder

Med Venlig Hilsen

Jan & hans elskede siameser Kalle der er elsket af samtlige naboer , nok
fordi hab hverken skider, pisser eller ødelægger deres haver, biler eller
generer andre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-07 11:50

In news:46613fe6$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Mona <cybercity@mail.dk> typed:
> [...]
> det blev til lidt mere. Uden at kende svaret så lyder det lidt som
> dyrplageri i mine øre, men hvad siger du?

Jeg tror ikke at du vil kunne lide de svar du får i denne gruppe. De
fleste af os har en indhegnet have eller kattegård (hvilket du
sikkert heller ikke må bygge når det er en andelsboligforening).

Der er jo visse regler der skal overholdes, så du må nok affinde dig
med at de *skal* overholdes, derom er det vist ingen tvivl.

Der er da nogle der har deres kat gående i snor, så det kan altså
lade sig gøre. Jeg er nu ikke så sikker på, at katten bryder sig om
det.

Det er ikke sådan, at du har en terrasse som du evt. kan indhegne ?
Men det skal du jo nok også søge om tilladelse til. Vi har indhegnet
20 kvm. af vores terrasse til kattegård. Vi har også en lille
neutraliseret hunkat, som får lov til at komme udenfor kattegården i
dagtimerne, (vi bor på landet på en lille lukket vej), men hun går
til gengæld aldrig uden for haven. Hvis hun skulle finde på at gå
ind til naboen og hoppe op på deres bil, så ville hun blive forvist
til kattegården.

Vi har til stadighed potemærker på vores bil fra de omstrejfende
katte i nabolaget, og det synes vi heller ikke er særlig morsomt.
Man skal holde sine husdyr på egen grund, og det er jo meget svært
især med katte. Der er jo også den mulighed at jeres kat kan blive
kørt ned af en bil, når den får lov til at løbe frit. Det er der
desværre alt for mange der kommer ud for, og man kan sagtens være
bagklog når ulykken er sket, så derfor er mit råd dette, at hvis I
holder af jeres kat, så må I må tage de nødvendige forholdsregler
inden det er for sent

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : .:M:.

Dato : 02-06-07 19:02

Tove Krieger wrote:
> Jeg tror ikke at du vil kunne lide de svar du får i denne gruppe. De
> fleste af os har en indhegnet have eller kattegård (hvilket du
> sikkert heller ikke må bygge når det er en andelsboligforening).

Nej, det er IKKE de fleste af os, nøjes med at tale på dine egne vegne. Men
dem der lader deres katte løbe frit reklamerer ikke med det i denne her
gruppe pga det sindssyge intolerante hysteri, der opstår HVER gang!

Og til Mona: Ja, de lyder som en flok intolerante hysteriske dyrehadere, du
har som naboer. Katte ridser IKKE lakken i bilen ved at sidde på den eller
hoppe op, det sker kun (og sjældent) hvis den bliver bange og skal sætte af
i en fart.

Men, som andelshaver er du nødt til at overholde det, der står i kontrakten.
Hvis der ikke står noget om (fritløbende) katte, så har du retten på DIN
side. Hvis der er klausuler nedskrevet er du nødt til at overholde disse, og
enten lære katten at gå i snor, flytte eller omplacere den, hvis den ikke
kan affinde sig med at blive fængslet i en snor..

Men ro på.. medmindre dine naboer har taget din kat BEVISLIGT (foto evt) på
fersk gerning i gang med at besørge, hoppe på biler eller andet, den ikke
"må", så synes jeg i første omgang du skal bede dine hysteriske syge naboer
om at holde deres kæft og bede dem slappe af. Det er en KAT, ikke jordens
undergang.. Bevisbyrden ligger hos naboerne, ikke dig.

Held og lykke

/M

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-07 19:43

In news:4661b07c$0$13991$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
..:M:. <dont.even@bother.net> typed:

> [...]
> vegne. Men dem der lader deres katte løbe frit reklamerer ikke med
> det i denne her gruppe pga det sindssyge intolerante hysteri, der

Okay, godt ord igen. Jeg synes nu ikke at mit indlæg hverken bar
præg af intolerance eller hysteri, tværtimod. Jeg har heller ikke
skrevet, at kattene ridser lakken på min bil, eller taget billeder
for at finde "synderen", eller jagtet de katte der besørger i min
have. Det kunne aldrig falde mig ind. Det er noget der er meget
svært at undgå, og jeg har altid taget det med ophøjet ro, så du
behøver ikke at hidse dig sådan op.

Men at Mona ikke vil kunne lide flere af de svar hun får, ser jo ud
til at blive en kendsgerning uanset din mening.

Jeg har altid været én af de første til at trøste ejerne af katte
der er blevet kørt ned uden at dømme dem fordi deres kat var
fritløbende, det tilkommer faktisk ikke mig at irettesætte andre
eller give dem skylden for deres kats skæbne, så jeg synes du skal
spare en smule på "krudtet" i hvert fald over for mig.

Fra : .:M:.

Dato : 05-06-07 08:14

Tove Krieger wrote:
> [...]
> have. Det kunne aldrig falde mig ind. Det er noget der er meget
> svært at undgå, og jeg har altid taget det med ophøjet ro, så du

Generelt skal man skal skrive på EGNE vegne og ikke på alles vegne - det har
man ingen ret til i en nyhedsgruppe (eller andre steder)..

Du glemmer i hvert fald at beskrive, at de fleste udekatte IKKE kan trives
ved pludselig at blive spærret inde eller blive begrænset i deres udgang, de
fleste vil mistrives og det tangerer mishandling.
Du glemmer at skrive at indekatte har LANGT flere adfærdsproblemer pga
indespærring, at ret så mange katte (også racekatte) må omplaceres fordi de
IKKE kan trives og dermed få et ordentligt liv som indekatte eller begrænset
udeliv (løbegård=bur)
Du glemmer at skrive at risikoen for urenlighed, aggressiv adfærd,
kedsomhed, tristhed mm hos katte er STÆRKT forhøjet, når de skal leve som
udelukkende indekatte.

Og jo Tove, der er mange dobbeltmoralske katteejere og såkaldte
"dyrevenner", som kan betragtes som dyrehadere, netop fordi de KUN kan li'
deres egne katte, mens alle andre katte og andre dyr "kun" er søde på
afstand. Og det er hykleri af værste skuffe.

... at vi så kan enes om andre ting, er trods alt fint,

/M

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-06-07 11:26

In news:46650d2a$0$13953$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
..:M:. <dont.even@bother.net> typed:

> [...]
> er søde på afstand. Og det er hykleri af værste skuffe.
>
> .. at vi så kan enes om andre ting, er trods alt fint,

Nu synes jeg lige at du skal prøve at komme lidt ned på jorden. Du
behøver heller ikke at "råbe" ad mig som du tilsyneladende finder
meget stort behag i, hvis du læser retningslinierne for Usenet
igennem, vil du opdage at det heller ikke er god tone.

Jeg tror ikke at gruppen har brug for et "netpoliti" der fortæller
hvad man må skrive og hvordan man skriver det. Det er op til den
enkelte at afgøre hvordan man vil udforme sine indlæg, uden at man
absolut skal irettesættes for det.

Sidste gang var det Siri du var på nakken af, fordi du ikke lige
syntes om hendes indlæg. Hun havde, efter din mening tilsyneladende
ikke nok forstand på kattefoder til, at hun kunne tillade sig at
ytre sig. Hvad i alverden er dog det for en indstilling at have. Vi
behøver absolut ikke at "enes" som du skriver. Det burde være nok at
respektere hinandens indlæg.

Jeg respekterer hvad andre skriver, og jeg har skrevet
tilstrækkeligt længe i gruppen til, at jeg er overbevist om, at jeg
ikke bliver betragtet som dobbeltmoralsk med hensyn til andres dyr i
det hele taget. Jeg elsker alle dyr uanset om det er min egen lille
kat eller andres. Dyr er efter min mening det bedste der findes.

Du var vist selv ret hurtig til at give "Mona" ret i at hendes
naboer var hysteriske, syge, intolerante dyrehadere. Kender du da
disse mennesker...........nej vel Maria ?

Fra : Siri

Dato : 05-06-07 22:38

mig ind. , så du behøver ikke at hidse dig sådan op.

> Nu synes jeg lige at du skal prøve at komme lidt ned på jorden. Du
> behøver heller ikke at
(masser af klip af sig selv)
> [...]
> kat eller andres. Dyr er efter min mening det bedste der findes.

> Du var vist selv ret hurtig til at give
> disse mennesker...........nej vel Maria ?

Tak, Tove - det varmede i en sur tid....
Nus til din misling - også en perser-bød tuffepote fra een
indekattepige, der vist snart får en ordentlig legekammerat (håber vi på
)
Med venlig hilsen
Siri og Gia gissen, der er sååå kælen p t.
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-06-07 12:17

In news:KpadnZ_SBMFSSvjbnZ2dnUVZ8sCsnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> Tak, Tove - det varmede i en sur tid....

Selv tak Siri - skulle det være en anden gang. Indlæggene bliver jo
som bekendt gemt, så de er nemme at hive frem, så man skal godt nok
tænke sig om inden man skriver. Det er der desværre enkelte der ikke
gør, og når de så tilmed har "glemt" hvad de har skrevet, så bliver
jeg lidt muggen.

Jeg har ikke noget imod at blive "irettesat" af andre skribenter
hvis de mener at jeg er galt afmarcheret, men det kan altså godt
gøres på en pæn måde og uden at "råbe". Et indlæg som Maria's kan
jeg slet ikke ha'.

> Nus til din misling - også en perser-bød tuffepote fra een
> indekattepige, der vist snart får en ordentlig legekammerat (håber
> vi på )

Et returnus til lille kælne Gia herfra.

> Med venlig hilsen
> Siri og Gia gissen, der er sååå kælen p t.
--
Venlig hilsen Tove og Mini der p.t. har taget ophold i
"sommerhuset", der er dejligt køligt

Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-06-07 13:00

> [...]
>
> Generelt skal man skal skrive på EGNE vegne og ikke på alles vegne
> - det har man ingen ret til i en nyhedsgruppe (eller andre

Jeg glemte forresten lige at bemærke, at når man har skrevet indlæg
kan de findes frem igen........det er en rigtig god ting f. eks. et
indlæg fra "M" d. 27/3 kl. 19.23 i tråden "Af med 2 misser"

Citat:

JA. Få dem vaccineret, neutraliseret, sundhedtjekket og sæt dem så

www.vildkat.dk eller forsøg et af internaterne.

Før du gør det, skal du nok ikke forvente mere hjælp fra denne
gruppe.

/M

Citat slut.

Det må man da vist kalde at svare på andres vegne........eller hvad
?

Fra : Messias

Dato : 22-08-07 14:15

> [...]
> deres egne katte, mens alle andre katte og andre dyr "kun" er søde på
> afstand. Og det er hykleri af værste skuffe.

Ja, dem kender jeg også nogle stykker af. Gælder i øvrigt også hundeejere.
Jo der findes rigtig nok mange dyreejere, som i virkeligheden har deres dyr
pga. alt andet end kærlighed til dyr. Men ser og høre det jo igen og igen.
Forleden så jeg et fjols i TV som kun luftede sin hund 1 gang om måneden, og
han kunne bare overhovedet ikke forstå hvorfor hunden var urolig, og stak af
når den så sit snit??? Føj siger jeg bare ... dyremishandler uden at vide
det, fordi han har en hjerne på størrelse med en grønært.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-07 20:55

".:M:." <dont.even@bother.net> writes:

> [...]
> om at holde deres kæft og bede dem slappe af. Det er en KAT, ikke jordens
> undergang.. Bevisbyrden ligger hos naboerne, ikke dig.

Katten skal holdes inde, uanset om den har hoppet på biler eller skidt
i folks blomsterbede. Der er ikke noget med at de skal bevise det.
Katten må ikke gå frit udenfor ejers have, og sådan er det bare.

Taget i betragtning hvad nogle mennesker kan finde på at gøre ved en
kat de er irriteret på, så ville jeg også vælge at holde den inde,
indtil den enten har lært at gå i snor eller der er blevet lavet en
kattegård.

Og at kalde naboer hysterisk syge og bede dem hold kæft og slappe af,
er nok ikke ligefrem vejen frem...

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-06-07 21:54

Trine skrev
<Og at kalde naboer hysterisk syge og bede dem hold kæft og slappe af,er nok
ikke ligefrem vejen frem...>

Åh det kan da godt være at det hjælper, de intolerante, hysteriske,
hensynsløse og ansvarsløse mennesker der mener at de har både ret og pligt
til at genere deres omgivelse med deres katte (smiley med rullende øjne)

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Winnie

Dato : 02-06-07 22:22

"Marianne Hellemose" skrev
> [...]
> til at genere deres omgivelse med deres katte (smiley med rullende øjne)

Høhø

- Winnie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-06-07 12:26

"Mona" <cybercity@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Egentlig skulle jeg bare høre om man kan holde en kat i snor, men det blev
> til lidt mere. Uden at kende svaret så lyder det lidt som dyrplageri i

Hej Mona.

Ifølge Bekendtgørelse af lov om mark- og vejfred har du pligt til at holde
dit husdyr på din egen grund.
Du kan læse hele loven på Retsinfo.dk:
http://147.29.40.90/_GETDOC_/ACCN/A20070006129

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs...

Fra : .:M:.

Dato : 02-06-07 19:04

Aragorn Elessar wrote:
> Ifølge Bekendtgørelse af lov om mark- og vejfred har du pligt til at
> holde dit husdyr på din egen grund.
> Du kan læse hele loven på Retsinfo.dk:
> http://147.29.40.90/_GETDOC_/ACCN/A20070006129

... og den lov (af 1953) har ALDRIG været møntet på katte, men udelukkende på
kreaturer/mink osv! Den kan til hver en tid bestrides, men er et yndet papir
for hysteriske egoistiske mennesker, der helst så alle dyr spærret inde!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-06-07 20:20

M skrev
[...]

*ggg* jeg vidste at du ville komme med den )) jeg ved osse at jeg
har spurgt dig flere gange før, uden at få svar, men vil du ikke nok
forklare hvorfor katte specifikt med navn nævnelse (katte), er omtalt i
loven, når den IKKE gælder for dem, og vil du ikke godt forklarer hvorfor
dyreværnsforeninger og politi siger noget andet, men du ved måske bedre end
dem ? )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-06-07 21:00

".:M:." <dont.even@bother.net> wrote in message

> [...]

papir
> for hysteriske egoistiske mennesker, der helst så alle dyr spærret inde!

Læs lige selve loven igennem, før du ryger op igennem loftet og farer til
tasterne. *fnis*

Venlig hilsen

Aragorn_DK - ikke videre hysterisk og egoistisk anlagt...

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - under opbygning.

Fra : Anette

Dato : 02-06-07 14:45

Mona wrote:
> Egentlig skulle jeg bare høre om man kan holde en kat i snor, men det
> blev til lidt mere. Uden at kende svaret så lyder det lidt som
> dyrplageri i mine øre, men hvad siger du?

Såvidt jeg kan se har du ikke andre muligheder, end dem som andre har
skrevet, nemlig enten lære din kat at gå i snor, holde den som 100% indekat,
bygge en kattegård, finde katten et nyt hjem eller flytte.

Af de valgmuligheder er det vist det nemmeste at lære katten at gå i snor.
Hold den inde, det skal den jo også lære. Start med at give den sele på,
mens du fodrer den med supergodbidder - bare nogle få minutter ad gangen -
og øg så tiden hvor den har selen på, når den holder op meed at have al sin
opmærksomhed på "den dumme sele".
Tag den først med udenfor, når den kan have selen på uden at lade sig mærke
med den og uden at filtre sig ind i snoren.
Da vi flyttede i lejlighed for år tilbage, var vi igennem det samme og vores
gamle kat troede ikke den kunne gå første gang den fik sele på..stakkels
misse...men den fik det lært, på en lille uges tid, og fik også lært at nyde
at gå tur i snor.
Lad dig aldrig friste af at sætte katten i snor uden opsyn, f.eks binde den
til et træ i haven. Min mor havde nær aflivet en af sine persere på den
facon - den arme kat var blevet skræmt af et eller andet og havde nær kvalt
sig selv ved at være filtreret helt ind i snoren.

Det tager lang tid at vænne en voksen kat til sele og snor - men hvis
alterrnativet er at gå af med katten eller noget andet drastisk, så er det
vel "bare" det.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Charlotte

Dato : 02-06-07 16:46

> [...]
> til lidt mere. Uden at kende svaret så lyder det lidt som dyrplageri i mine

Hvad jeg syntes er fantastisk her er, at Du jo konstant holder din kat
under opsyn, eftersom du ved det kun er en sjælden gang den hopper op på
3 biler og efterlader små aftryk. Det er oven i købet kun måske 1 gang
hver anden uge den gør det. Det er virkelig overvågning der vil noget.

Helt ærligt, du spørger hvad der sker oppe i hovederne på alle de
kattehadere du bor omkring, men jeg spørger, hvad sker der oppe i
hovedet på dig. Du refererer til Katte hømhøm som værende noget lille og
uskyldigt, fodspor på biler som værende små aftryk. Du bryder de regler
der er for at have kat, din kat er ovenikøbet til gene for dine naboer
og du mener det er dem der er noget galt med. Kig lige lidt indad, det
tror jeg du trænger til.

Med venlig hilsen
Charlotte
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mona

Dato : 03-06-07 01:06

> [...]
> der er for at have kat, din kat er ovenikøbet til gene for dine naboer
> og du mener det er dem der er noget galt med. Kig lige lidt indad, det

Først vil jeg sige tak for de svar som er kommet fra alle dyrevennerne. Og
så vil jeg bare lige sige; "REND MIG I RØVEN" til alle andre
Charlotte-lignende væsner.
Hvorfor kan visse mennesker ikke tænke selv. De får serveret nogle sindssyge
regler, som nogle sindssyge mennesker har lavet, og straks så mener de at
disse regler for alt i verden skal håndhæves. Også selvom de skriger til
himlen af idioti. Stop da for helvede op, OG TÆNK SELV. Hvad er rimelig og
mulig. Bare fordi et par sindssyge, psykopatiske og magtbegærlige
andelshavere laver nogle husregler som passer ind i deres egoistiske og
forstyrrede verden, ja så betyder det sku' da ikke, at man bare blind skal
tro, at deres virkelighedsfjerne husregler kan og skal håndhæves. Måske det
er den psykopatiske og magtbegærlige formanden samt hans disciple der er
fuldstændig hjerneblæste.
Nej, mennesker (dyrehadere) der ikke har andet og gå op i, skal sku' mærke
modstand, og skal bekæmpes med alle midler.

Alle dyr er velkommen i vores have, og vi ser det som en stor gave fra
naturen, samt en stor tillidserklæring fra dyret, at det vil komme på besøg
hos os.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-06-07 06:28

Mona skrev
[...]

*ggg* du må meget undskylde, men det forekommer at det er dig der ikke har
tænkt selv, du har formentligt både læst og underskrevet de regler, og
dermed bør du sørme også holde dem.

Du har selv valgt at gøre det, ikke, eller stod der en med en pistol mod
dit hoved ? *normale* mennesker læser den slags regler, så tænker de sig om
*er det regler jeg kan/vil leve med*, hvis ja så underskriver de, hvis nej
så finder de et andet sted at bo, hvor svært kan det være

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Charlotte

Dato : 03-06-07 09:56

> [...]
> naturen, samt en stor tillidserklæring fra dyret, at det vil komme på besøg

Ja uden at bruge de vilde hadske ord her Mona (for det klarer Du jo
fint), så mener jeg faktisk at du er en smule ved siden af, hvis du ikke
kan se at der er noget galt i din måde at forsvare dig selv og dit dyr
på. Man er ikke dyrehader fordi man ikke vil have katte på sin bil og
man er er heller ikke dyrehader fordi man ikke vil have kattelort i sin
have.

Det er fint at alle dyr er velkommen hos dig og ja det er en skøn
tillidserklæring når en fremmede kat går ind i din have og skider i
blomsterbedet.
Men med den attitude du har kan jeg godt forstå de ikke har meget
forståelse for dig og din kat.
Og til andre Charlotte Lignende væsner her på siden vil jeg lige
definere hvad et Charlotte lignende væsen er:
En som selv har kat, en som bekymrer sig om kattenes helbred.
En som tager til dyrelægen så snart der er det mindste galt.
En som syntes at katte er det mest fantastiske i verden, men som godt
ved og forstår at andre ikke har samme holdning.
Håber der er flere Charlotte lignende væsner her på siden.

Og Mona vi bliver helt sikkert ikke enige og det skal vi jo nødvendigvis
heller ikke, men når du lufter sådan et indlæg i et offentligt forum, så
kan du ikke være sikker på at folk er enige. Jeg va/er bestemt ikke enig
og var måske også lidt grov, det undskylder jeg, men jeg mener stadig du
er ved siden af.

Med venlig hilsen
Charlotte
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mona

Dato : 03-06-07 11:12

Lille ubetydelige Marianne og Charlotte lignende væsen, i er begge en par
små myrepissere, som er lige til at lukke op og skide i.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-07 11:28

In news:466293eb$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Mona <cybercity@mail.dk> typed:
> Lille ubetydelige Marianne og Charlotte lignende væsen, i er begge
> en par små myrepissere, som er lige til at lukke op og skide i.

Hold da op for et sprog. Jeg er så også et Charlotte og Marianne
væsen, og jeg er vist blevet overbevist om nu, at du er en TROLL, så
derfor:

*PLONK*

Du er dermed kommet i filteret til alle de andre, der ikke forstår
at opføre sig ordentligt på Usenet.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-06-07 12:25

> [...]
>
> *PLONK*
>
> Du er dermed kommet i filteret til alle de andre, der ikke forstår at

Hej Tove og I andre "Charlotte-lignende" mennesker

Jeg er også blevet overbevist om, at det drejer sig om en troll, der har
skrevet det primære indlæg for at lave rav i gruppen. Så nu er hun også
anbragt i mit killfilter -
jeg ærgrer mig bare over, at jeg spildte krudt på at forklare, hvordan hun
evt. kunne indrette en kattegård, men måske andre kan have glæde af
opskriften

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 13:12

A. S. Nielsen wrote:

> [...]
> jeg ærgrer mig bare over, at jeg spildte krudt på at forklare,
> hvordan hun evt. kunne indrette en kattegård, men måske andre kan

Jeg kan i hvert tilfælde godt bruge ideer til indhegning af have, jvf mit
indlæg d. 2-6. (hvor Mona i ævrigt også har været inde og skabe sig)
Gememr dine bilelder, til inspration...

MVH Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-07 22:25

In news:4662a502$0$46868$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> [...]
>
> Jeg er også blevet overbevist om, at det drejer sig om en troll,
> der har skrevet det primære indlæg for at lave rav i gruppen. Så

Jeg er nu ikke så sikker på at Mona er en "dame", snarere en
pubertetsforstyrret ungersvend, der skal af med frustrationerne.
*Hvis* denne Mona virkelig er en "dame", så må jeg nok sige at jeg
er flov på mit køns vegne.

> jeg ærgrer mig bare over, at jeg spildte krudt på at forklare,
> hvordan hun evt. kunne indrette en kattegård, men måske andre kan
> have glæde af opskriften

Det tror jeg ikke du skal ærgre dig over Anelise, for jeg er helt
sikker på ,at der er nogle andre der kan få rigtig god gavn af dine
billeder af kattegården. Jeg har rost din kattegård før, og gør det
gerne igen. Det er den flotteste og smarteste kattegård jeg indtil
dato har set. Alene opsætningen der ikke på nogen måde kan skade
murværket er jo simpelthen en genial idé.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-06-07 14:09

Mona skrev
<Lille ubetydelige Marianne og Charlotte lignende væsen, i er begge en par
små myrepissere, som er lige til at lukke op og skide i. >

Jeg føler ingen grund til at synke til dit niveau, blot konstantere at du
nok er ung, umoden og tror fuldt og fast på at det er din ret at genere alt
og alle, der ikke mener at du er over loven, trist, men ikke noget særsyn

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-06-07 12:49

"Mona" <cybercity@mail.dk> writes:

> Først vil jeg sige tak for de svar som er kommet fra alle dyrevennerne. Og
> så vil jeg bare lige sige; "REND MIG I RØVEN" til alle andre
> Charlotte-lignende væsner.

http://www.netpsykiater.dk/

Hvis ikke du er en troll, så har du brug for hjælp.

Mvh Trine

Fra : Winnie

Dato : 03-06-07 17:56

"Trine Kornum Christiansen" skrev

> http://www.netpsykiater.dk/
>
> Hvis ikke du er en troll, så har du brug for hjælp.
>
> Mvh Trine

*LOL* Det er da medmenneskelig bekymring, når den er allermest tiltrængt

- Winnie, der liiige gemmer det link til en skidt dag

Fra : Anette

Dato : 03-06-07 17:52

Mona wrote:
> Alle dyr er velkommen i vores have, og vi ser det som en stor gave fra
> naturen, samt en stor tillidserklæring fra dyret, at det vil komme på
> besøg hos os.

Hej Mona
Det er trist du bliver så vred. På Usenet får man altid råt for usødet når
man spørger.
Ja, det er lidt træls, men nogle ting kan man bare ikke lave om, det gælder
også naboer

Som du, oplevede jeg mine naboer i byen, være mildest talt lidt trætte at
mine løstgående katte, og det er da okay ( nej, jeg synes ikke det var okay
at naboen satte bakker op med glaskår fordi han ikke vil have katte på sin
terasse. Det var okay at han ikke ville have dem der, men han kunne da lige
lade et ord falde til mig og andre katteejere først. Heldigvis nåede mine
katte ikke at blive skåret i poterne før jeg opdagede det.Før jeg så de
bakker, var jeg slet ikke klar over at det var et problem)
Af den og mange andre grunde, bor vi nu på landet. Katte går stadig frit og
hverken vi eller naboen kan se om det er hans egne eller vores katte der har
sat fodspor på bilerne Og de to biler der passerer på vejen her i
døgnet, har kattene lært at tage hensyn til.
Ikke mindst nyder vi nu at rådyr spiser af brombærrene i haven,pindsvinet
møfler afsted for at få sin skål med missemad, fasanerne piller majsfrø op
ad jorden lige så hurtigt som vi kan så dem i køkkenhaven, svalerne bygger
reder under taget, flagermusene sværmer om lamperne på huset i samme tempo
som stor flokke af myg o.s.v. Jo, dyrene er velkomne her- alle sammen -
også hos naboen

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Messias

Dato : 22-08-07 14:28

> [...]
> mine løstgående katte, og det er da okay ( nej, jeg synes ikke det var
> okay at naboen satte bakker op med glaskår fordi han ikke vil have katte

Kan jeg ikke lige få navn og adresse på sådan et møgdyr?

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 17:17

On Wed, 22 Aug 2007 15:27:43 +0200, "Messias" <cybercity@mail.dk>
wrote:

>Kan jeg ikke lige få navn og adresse på sådan et møgdyr?

Øhj manner sikken en sejg gut !

Og så kan det jo faktisk ikke rage dig hvad folk har på deres egen
terasse - vel..

Fra : Messias

Dato : 27-08-07 23:22

At nedgøre sig til at lægge skjulte fælder for helt uskyldige dyr, er sku da
noget af det dybeste man kan synke. Fy for helvede hvor skulle i skamme jer.
Håber at du selv en dag får sprættet dine fødder op dit forbandede møgdyr,
og gid at du må brænde i helvede.

Du kan bare svare direkte på denne mail, så skal jeg gerne give dig mit navn
og adresse. Og så kunne jeg måske få din navn og adresse til gengæld.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 13:55

On Tue, 28 Aug 2007 00:21:35 +0200, "Messias" <asshole@sol.dk> wrote:

> [...]
>og adresse. Og så kunne jeg måske få din navn og adresse til gengæld.

Rolig nu, smut nu hen og sov den brandert ud skipper..

Fra : Messias

Dato : 29-08-07 11:50

Du er og bliver et ynkeligt væsen med den holdning til dyrene.
Men hvad laver du egentlig i denne gruppe?

Fra : Niels Pein

Dato : 07-09-07 22:11

ploink

Fra : Niels Pein

Dato : 07-09-07 22:10

ploink

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-06-07 20:13

"Mona" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
..

> [...]
>
> Egentlig skulle jeg bare høre om man kan holde en kat i snor, men det blev
> til lidt mere. Uden at kende svaret så lyder det lidt som dyrplageri i

hej Mona

jeg har aldrig prøvet at gå med mine katte i snor eller sele, så der kan jeg
ikke råde dig.
Men jeg bor selv i en andelsboligforening, hvor der dog ikke er nogen som
helst restriktioner, hvad angår antal eller art af husdyr, men for at undgå
at genere de andre andelsbolighavere har jeg fået bygget en lille, men meget
påskønnet (af kattene) kattegård.
Du kan danne dig et indtryk af den på dette link:

http://picasaweb.google.dk/Nilleslyst/KattegRden

Efter at disse billeder blev taget, har jeg fået opsat et klatretræ ind mod
husmuren midt i kattegården, og fået lagt en overdækning på kattegården, som
tager af for regnen, og det har gjort kattegården endnu mere attraktiv for
mine 4 katte.
Hele arrangementet er bygget op på rammer af trykimprægneret træ beklædt med
volierenet, og disse rammer er så blevet samlede og udelukkende skruet fast
i udhænget på huset, ikke i husmuren, så hvis jeg en dag flytter, kan det
hele fjernes, og når skruehullerne er spartlet ud, ser huset ud som før.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 03-06-07 20:58

> [...]
> hele fjernes, og når skruehullerne er spartlet ud, ser huset ud som før.

Kære katte-venner
Altså - trolls og kooks uanset, for jeg gider dem ikke -
Så vil jeg igen opfordre til, at alle, der har blot den mindste smule
praktiske erfaring med at lave løbegård, altan-sikring, vindues-sikring
eller noget i den dur - at I alle lægger jeres erfaringer mht
indretning, materialer, indkøb af samme, opbygning, hele molesjavsen ind
på vores Produktsider - under 'Indretningshjælp'! Jo før, jo hellere!
Så ligger det der!
- så behøver man ikke forklare det flere gange!
Så kan alle brugere - nye såvel som gamle - læse og have gavn af det!
Så kan vi henvise til det, når nogen har mistet deres udekat af den ene
eller den anden grund - trøste, og fortælle, hvordan tragedien undgåes
en anden gang!
Den enkleste - den flotteste - den mest avancerede - den smukkeste -
ALLE løbegårde og andre sikrede løsninger - kære katteven, beskriv det
under 'Indretningshjælp' - mange, ikke mindst glade katte, vil takke dig.
Beskriv det som bedst du kan, og hvor du købte hvilke materialer, fotos,
link, you name it, some cat will benefit!
Det er det, vi er her for - for at hjælpes ad med at kattene skal få det
bedre - via hverandres venlige råd.
Skriv på produktsiden - jeg fristes til at råbe...
Med venlig hilsen
Siri, og Gia, der ikke gider hoppe mere end 75 cm (man er vel perser...)
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS Jeg forklarer gerne, hvordan jeg lærte Gia at have sele på - det er
ligesom når et føl skal vænnes til grime, og hest skal vænnes til sadel:
Langsomt - bestikkelse - lidt ad gangen - tålmodighed - kærlighed - og
mere godbids-bestikkelse. Ganske som vi andre ville have det. Do as you
would be done by!a