Udslæt ved berøring af vores hund
Fra : SB

Dato : 01-06-07 20:37

Hejsa

Min kone er pludseligt begyndt at få små kløende mærker på armene, når
hun kæler med vores labrador. Vi har kigget efter lopper men kan ikke
rigtigt finde nogle - hunden er dog også behandlet med FrontLine
Combovet (tror jeg nok det hedder).

Kan det være andet utøj eller hvad - jeg får ikke selv noget udslæt!!!

//Søren

Fra : Anette

Dato : 01-06-07 21:01

SB wrote:
> - hunden er dog også behandlet med FrontLine
> Combovet (tror jeg nok det hedder).

Hej Søren

Nu er det et usædvanligt "godt år" for lopper, med det varme forår o.s.v, så
selvomder ikke er meget at finde på hunden, så kan det sagtens være lopper
alligevel.
Jeg bruger normalt almindelig Frontline til mine hunde og det virker 3-4
uger, men har en enkelt gange købt Frontline Combo. Det virkede kun knap en
uge, så havde de alle tre lopper igen ( vi har katte, der (også) tager
lopper med hjem). Jeg har snakket med flere andre hundejere , der heller
ikke har de bedste erfaringer med Frontline Combo.

Så prøv at loppebehandle hunden igen, med et andet produkt og se om I ikke
slipper af med udslettet ...også.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Frostneger

Dato : 02-06-07 00:05

On 1 Jun., 21:37, SB <b...@cool.dk> wrote:
> [...]
> Combovet (tror jeg nok det hedder).
>
> Kan det være andet utøj eller hvad - jeg får ikke selv noget udslæt!!!

Det kan også være en allergisk reaktion. Det kan komme pludseligt og
af mange forskellige grunde (ofte stress). Jeg har selv lidt under
det, dog ikke når jeg kælede min hund, men når jeg svedte - det var
sommer, så det var rimelig belastende, og jeg havde udslet og klø hele
tiden. En hudlæge anbefalede noget håndkøbs anti-histamin. Det
virkede, men efter stressen gik væk, gik min allergi-over-for-mig-selv
også væk. *S*

/K.S.

Fra : Kasper

Dato : 03-06-07 15:29

"SB" <bay@cool.dk> wrote in message
> [...]
> kæler med vores labrador. Vi har kigget efter lopper men kan ikke rigtigt
> finde nogle - hunden er dog også behandlet med FrontLine Combovet (tror

Kan det være loppegiften der giver udslæt ?
vores hund bliver også lidt rød af loppegiften, så vi behandler kun når det
er nødvendigt, og det er faktisk sjældent her ved os

Kasper