Det er mig eller hunden
Fra : news.telia.dk

Dato : 31-05-07 20:49

Ja så bliver det vel igen tid til at høre på hvor forfærdeligt det er at de
prøver at afhjælpe problemer i programmer som "det er mig eller hunden" på
TV2

hilsen

Johnny

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 03:41

news.telia.dk, skrev:
> Ja så bliver det vel igen tid til at høre på hvor forfærdeligt det er
> at de prøver at afhjælpe problemer i programmer som "det er mig eller
> [...]

Vel kun fra dem der gider spilde tid på at se den slags,
seriøse hundeejere lærer nok ikke at opdrage deres
hunde ved at se fjernsyn.
De lærer det ved at læse på Usenet

/Jens

Fra : news.telia.dk

Dato : 01-06-07 07:23

> Vel kun fra dem der gider spilde tid på at se den slags,
> seriøse hundeejere lærer nok ikke at opdrage deres
> hunde ved at se fjernsyn.
> De lærer det ved at læse på Usenet

Du har ret men kan huske sidste gang der var noget lignende hylede folk op.

hilsen

Johnny

Fra : Leyna

Dato : 01-06-07 07:56

On Fri, 1 Jun 2007 04:40:37 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Vel kun fra dem der gider spilde tid på at se den slags,
>seriøse hundeejere lærer nok ikke at opdrage deres
>hunde ved at se fjernsyn.

Jeg så nogle afsnit af serien da de sendte den i første omgang, og
helt ærligt, så så jeg ingen hunde der var "mærkelige". til gengæld så
jeg nogle ejere, der hverken havde gjort sig klart hvad det indebar at
have hund, eller gjorde det fjerneste for at lære det.
Når det så var nået så vidt, at det kunne være til "underholdning" for
den store folkemasse, så fik de besked på at kappe bollerne og lærte
lidt om at passe og pleje hunden, samt overtage lederskabet.

>De lærer det ved at læse på Usenet

Seriøst tror jeg man kan lære mere, for her er nogle meget kompetente
hunde-ejere, som har haft hunde i mange år, og som ved hvad det
handler om. At man så måske derudover har brug for en personlig
instruktør til at få sat det hele helt på plads er så en anden sag. I
hvert fald er Usenet ikke så unuanceret at det eneste rigtige råd man
får er at kappe hundens boller.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-06-07 16:09

On 31 Maj, 21:49, "news.telia.dk" <n...@nonono.dkwei> wrote:
> [...]
> prøver at afhjælpe problemer i programmer som "det er mig eller hunden" på

Tidligere har TV2 sent 6 udsendelser med Victoria (Smæk) Stilethæl. De
5 udsendelser var i princippet genudsendelser af den første, bare med
andre aktører, men hele tiden samme problem - og samme
løsningsforslag. Nu fik vi så en 6. genudsendelse....

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 16:16

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> andre aktører, men hele tiden samme problem - og samme
> løsningsforslag. Nu fik vi så en 6. genudsendelse....

Det er det jeg mener, det er nok de færreste seriøse hundejere
der gider spilde tid på det igen.
Cesar Milan var da lidt mere underholdene

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-06-07 19:01

> Det er det jeg mener, det er nok de færreste seriøse hundejere
> der gider spilde tid på det igen.
> Cesar Milan var da lidt mere underholdene

er jeg da ikke dybt seriøs? (-;
jeg ser da disse udsendelser, sorterer lort fra lagkage, og får mig et par
gratis grin, eller himmelvendte øjne..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 19:39

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> er jeg da ikke dybt seriøs? (-;

Nej

> jeg ser da disse udsendelser, sorterer lort fra lagkage, og får mig
> et par gratis grin, eller himmelvendte øjne..

Meget mere kan man da heller ikke bruge dem til

/Jens

Fra : C.H

Dato : 01-06-07 19:22

> Cesar Milan var da lidt mere underholdene

Cesar Milan er fuldstændig ligeså dødssyg at se flere programmer af som de
andre.... Han kører også i det samme hurlumhej hver gang, bare med modsat
fortegn....

Og hans metoder - ja, det ligger mig temmelig fjernt. Lederskab, venskab og
respekt kan i mine øjne opnås på en langt mindre magtsyg og for hunden langt
sjovere måde end hans....

Oftest er den gyldne mellemvej den bedste

Connie... Som heller ikke gider at se "Det er mig eller hunden".....

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 19:42

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Cesar Milan er fuldstændig ligeså dødssyg at se flere programmer af
> som de andre.... Han kører også i det samme hurlumhej hver gang, bare
> med modsat fortegn....

Jeg skrev også LIDT

> Og hans metoder - ja, det ligger mig temmelig fjernt. Lederskab,
> venskab og respekt kan i mine øjne opnås på en langt mindre magtsyg
> og for hunden langt sjovere måde end hans....

Ja han kan ikke have været din kop te

/Jens

Fra : C.H

Dato : 01-06-07 21:01

> Jeg skrev også LIDT

> Ja han kan ikke have været din kop te

Nix

Connie.....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-07 16:49

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Oftest er den gyldne mellemvej den bedste
>
> Connie... Som heller ikke gider at se "Det er mig eller hunden".....

Hvis jeg antager tingene korrekt, så må det være udsendelse nummer to, der
her antydes til, hvor man anbringer en finger på hver side af snuden på
hunden, så den ikke kunne dreje hovedet.... Uh, ja, det var godt nok
vold.... Umiddelbart, vil jeg tro, hvis der var kommet blod i den
udsendelse, havde det vist snarere været Millans end hundens..... Faktisk
tror jeg ikke, jeg kan mindes, bare et eneste tilfælde, hvor han så meget
som hævede stemmen.....

At det så, i langt de fleste tilfælder, har været hundeejere, som hellere
skulle have købt et videobånd, med " Hunde på job " Så de kun havde hund, i
de 30 minutter om måneden de gad.... Det er så en helt anden side af
sagen..... Hvad var det værste tilfælde, var det ikke en gåtur på ca 10
minutter, sådan ca, hver tredie uge.

Jeg syntes det var helt fantastisk, de oplysninger, som han fik folk til,
glædeligt at fortælle, som foranledigede mavedrejninger og andre
behageligheder, hos vi andre, som trods alt går med dem, mindst 10 minutter
hver uge )....

Jeg går ud fra, at alle disse mennesker, virkeligt troede på, at de havde en
problemhund, og han skulle løse deres problemer med hunden.... Ikke at han
skulle bevise, for hele verden, at denne hund, havde en førsteklasses
problemejer, og Millan skulle løse hundens problemer med ejeren.

Så lige hvor var det, Cesar Millan fejlede.... ???? Jeg så ikke en eneste
gang, hvor Cesar Millan anvendte magt.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 02-06-07 17:16

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i meddelelsen
> Så lige hvor var det, Cesar Millan fejlede.... ???? Jeg så ikke en eneste
> gang, hvor Cesar Millan anvendte magt.

Cesar Millan er genial, og alle de andre forstørrede kvindemennesker der har
været på TV var ikke en pot pis værd

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 02-06-07 20:21

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Cesar Millan er genial, og alle de andre forstørrede kvindemennesker der
> har været på TV var ikke en pot pis værd

Jeg mener nu ikke Cesar Millan er mere eller mindre genial end de kvinder,
du refererer til som forstørrede.
Jeg ved, at du finder dig bedst tilpas ved hundeopdragelse og træning på den
gammeldags maner, men det betyder jo ikke, at det nyere ikke virker.

Ser man eksempelvis på lydighedsprogrammet i BHP, så er det temmelig
tydeligt at se, hvor hunden har det skægt samtidig med at den indlærer og
hvor den ikke har.
Heldigvis gives der i højere grad gode point til de hunde og førere, hvor
man kan se hundens begejstring og glæde frem for dem, der "kun" gør hvad de
skal.

Jeg har for meget nylig været på kursus med Vibeke Mølgård (PH -
tjenestehundefører, gruppe 1) og John Rasmussen, instruktør i forsvarets
hundetjeneste, deltager i DM i BHP3 (12. plads), og her trænes med godbider,
leg og klikker.
Fokus på drift, på reducering af stress og optimering af hundens motivation
for at tilfredstille føreren. Perfekt til indlæring af nyt stof og til at
finpudse rent teknisk.
Ingen skideballer, kun belønning for veludført arbejde i indlæringsfasen.
Det var fantastisk at se, hvordan de to på så kort tid (ca. 30 min pr. hund)
kunne skabe resultater hunde, der i månedsvis havde haft problemstillinger i
forhold til føreren og dennes lederskab, der virkede umulige at opnå.

Så har jeg nogensinde haft et gran at tvivl i mit hjerte, så er det helt væk
nu!

Connie - der elsker at se en glad hund gå lydighed....

Fra : jopa

Dato : 02-06-07 21:11

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg ved, at du finder dig bedst tilpas ved hundeopdragelse og træning på
> den gammeldags maner, men det betyder jo ikke, at det nyere ikke virker.

du har som altid ret bortset fra at de udsendelser jeg har set med de
"forstørrede" kvinder ikke bidrog med andet end min evige fordom om at det
som regel ikke er hundene det er galt med.

Kan huske hende med ridepisken der som regel kun havde en kur, nemlig af med
klodserne.
En anden brugte primært godbider som jeg også er modstander af.
ps jeg afretter mine hunde med komandoer og kærlighed

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 03-06-07 07:46

> [...]
> "forstørrede" kvinder ikke bidrog med andet end min evige fordom om at det
> som regel ikke er hundene det er galt med.

Det er jeg fuldstændig enig med dig i - men det fortæller måske den pointe,
at det det faktisk stort set altid - med undtagelse af sygdom hos hunden -
er mennesket, der er utilstrækkelig i opdragelsen af hunde
Hvis det er en fordom, så deler jeg den med dig.

> Kan huske hende med ridepisken der som regel kun havde en kur, nemlig af
> med klodserne.

Den har vi også fået serveret af vores dyrlæge.... Ved ikke lige, hvad de
tænker på. Når man køber en hanhund, så er det da fordi, man gerne vil have
en hanhund... Eller???

> En anden brugte primært godbider som jeg også er modstander af.
> ps jeg afretter mine hunde med komandoer og kærlighed

Vores får lidt af det hele - godbider, kommandoer, kærlighed og så en
ordentlig omgang boldmotivation....

Connie

Fra : pwh

Dato : 03-06-07 19:21

C.H, skrev:

> Vores får lidt af det hele - godbider, kommandoer, kærlighed og så en
> ordentlig omgang boldmotivation....

Du er sikker på at det ikke er en ordenlig omgang med boldtræet

/Jens

Fra : C.H

Dato : 03-06-07 19:26

> Du er sikker på at det ikke er en ordenlig omgang med boldtræet

Shhhhhyyyysh, Jens, det var vores hemmelighed

Connie - som kun banker hunden når det er højst nødvendigt.... og så lidt
forebyggende...

Fra : pwh

Dato : 03-06-07 19:48

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Shhhhhyyyysh, Jens, det var vores hemmelighed

Sorry... den smuttede

> Connie - som kun banker hunden når det er højst nødvendigt.... og så
> lidt forebyggende...

Jeg gør det så omvendt, jeg noterer ned hvergang de er uartige,
og så afregner vi hver lørdag med hundepisken.
Man skal jo ikke værer ond ved dem i hverdagen

/Jens

Fra : C.H

Dato : 02-06-07 20:08

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> langt

> Hvis jeg antager tingene korrekt, så må det være udsendelse nummer to, der

Du antager ikke korrekt i dette tilfælde. Jeg har ikke set det pågældende
program.
Jeg har vist heller ikke antydet noget som helst om vold eller andet i den
retning?

Jeg taler om magt, som er det jeg mener han bruger for at tilegne sig
lederskab og lydighed fra hundens side, og den type magt han benytter sig af
mener jeg ikke er fordrende for et godt venskab med hunden.

Som skrevet mener jeg, at den gyldne middelvej er vejen frem.

Connie.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-07 04:28

> [...]
> mener jeg ikke er fordrende for et godt venskab med hunden.
>
> Som skrevet mener jeg, at den gyldne middelvej er vejen frem.

Undskyld, taler vi om de samme udsendelser ????....

Hvordan har han anvendt magt.... Den første, var en GD, der var kommet galt
afsted i en glasdør, og derfor var blevet bange for samme.... Den skræk
kurerede han.... Nr 2 var den før omtalte hustyran af en Chihuahua, og er
faktisk den eneste, hvor han fysisk, havde fat i hunden, som et led i
afvænningen, af sågar at jage ægtemanden ud af sengen... ( I øvrigt godt
klaret af en Chihuahua ... )..... Allerede fra GD'en og frem, hylede
folk op, om at få ham taget af programmet.... Jeg har dog stadig ikke
fattet, hvad han har gjort galt, og jeg har stadig, ikke fået det at vide,
for jeg kan stadig ikke se, hvor han har sat, bare en lilletå forkert....
Så jeg venter med længsel, på at få at vide, hvad pokker er " Den gyldne
mellemvej " og hvilke uanstændige " Magtmetoder " anvendte Millan.... For
selv om jeg nu har fået det at vide, kan jeg stadig ikke finde dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 07-06-07 22:24

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> har gjort galt, og jeg har stadig, ikke fået det at vide, for jeg kan
> stadig ikke se, hvor han har sat, bare en lilletå forkert....

Den bange GD, løb Cesar Milan rundt om huset med, løb ind igennem døren og
nærmest hev hunden ind på det gulv som den var så bange for. Hundens øjne
lyste af angst, i nogle minutter indtil den fandt ud af at himlen ikke faldt
ned fordi den satte sine store poter på det gulv.
Det var de meget bange øjne der fik mig til at reagere.

Herhjemme havde en adfærdsbehandler nok nærmere lokket hunden ind gennem den
dør i små tempi. Med masser af tid, masser af ros og masser af godbidder
have lokket hunden til selv at vælge at gå ind på det gulv, til selv at
vælge at overvinde angsten for døren/gulvet. Stille og roligt og uden at
forcere noget som helst, men at nå målet i hundens eget tempo, små skridt ad
gangen.
Det er en noget blidere metode end Cesar Milans, lige i den situation.

Jeg var ikke enig al krtikken af Cesar Milan dengang, men heller ikke i alle
hans metoder - det jeg nok havde sværest ved, var at det skulle pinedød gå
så stærkt hver eneste gang, som om det var et mål i sig selv at få hunden
rettet op mens stopuret tikkede kortest mulig tid.
For mig er tid og tålmodighed en nødvendighed, hos en adfærdsbehandler. Det
har ofte taget år at indarbejde den dårlige adfærd og at tro man kan kurere
den dårlige adfærd på et par minutter, er for at tilfredsstille tvseerne
eller egen konkurrencelyst, mere end for hundens skyld - set med mine øjne.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 08-06-07 05:39

Anette, skrev:

> [...]
> at himlen ikke faldt ned fordi den satte sine store poter på det gulv.
> Det var de meget bange øjne der fik mig til at reagere.

Enig, det syntes jeg faktisk heller ikke var rart at se på.
Men som jeg husker det virkede det efter hensigten,
og hunden havde fået et langt rigere liv da den kunne følge sin herrer.

> [...]
> i hundens eget tempo, små skridt ad gangen.
> Det er en noget blidere metode end Cesar Milans, lige i den

Engang imellem bliver man nød til at bruge lidt mere "brutale" metoder
for at overvinde en given angst tror jeg, altså blive konfronteret med
det "farlige" og så opdage at det ikke var farligt alligevel.

Tyson blev jeg da også i sin tid nødt til at værer lidt kontant overfor
da han skulle lærer at gå ned af min kældertrappe.
Han kunne sagtens godt gå op, han kunne også godt finde på at
vende midt på trappen hvis jeg gik ned. Så rent fysisk/psykisk
burde der ikke have været noget i vejen.
Men tage den hele vejen oppefra af sig selv turde han ikke,
så stod han og hylede når jeg gik ned i kælderen.
Jeg lokkede og lokkede alt det jeg kunne finde på
over en ret lang periode, da det ikke hjalp, tog jeg ham
en dag i nakkeskindet og førte ham ned og op et par gange.
Vupti, pludselig havde den hund jo ikke foretaget sig andet
hele sit liv.
Belært af den oplevelse brugte jeg samme metode da jeg havde
lavet en hundelem til ham, den var også for farlig.
2-3 gange frem og tilbage igennem den med et tag i nakkeskindet,
og så var den potte ude.
Samme med Angel da hun som hvalp ikke turde gå ud i regnvejr,
jeg lokkede og lokkede, og intet hjalp.
Til sidst begyndte jeg så bare at gå med hende slæbende efter
i sin snor, tur skulle vi altså gå, regnvejr eller ej.
Vi kom vel 6-8 meter, så opdagede hun at regn ikke dræber hvalpe,
og siden den dag har der ingen problemer været.
Tror man også skal passe på ikke at lade den slags udvikle sig
til traumaer, men simpelthen tage fat i det straks.

> [...]
> skulle pinedød gå så stærkt hver eneste gang, som om det var et mål i
> sig selv at få hunden rettet op mens stopuret tikkede kortest mulig

Vi får nok ikke den fulde sanhed om forløbene, det hele er jo klippet
sammen til at varer 25 minutter, han har sikkert brugt noget længere tid

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-06-07 10:30

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> den dårlige adfærd på et par minutter, er for at tilfredsstille tvseerne
> eller egen konkurrencelyst, mere end for hundens skyld - set med mine

Hej Annette

Som en anden foreslår, så skulle jeg altså, hver gang, en af mine hunde,
skal til dyrlægen... Vende om i døren, og gå hjem igen, uden at komme til
dyrlægen.

Set med mine øjne, jo da ejeren selv gik frem mod døren, med hunden.... Ja
der lyste dens øjne af frygt, og det vidste ejeren, at de ville gøre, og
havde sagt det inden.... Da Millan gjorde, som han gjorde, ved at det hele
gik så hurtigt, og altid, havde hundens fulde opmærksomhed, opdagede hunden,
slet ikke, at den kom ind gennem døren.... Hvis du husker efter, så var der
høj haleføring, hele vejen ind.... Det er for mig, bestemt ikke udtryk for
frygt.

Så vidt jeg kunne se, overførte Millan, sin egen selvsikkerhed, til hunden,
og hvis man husker efter, så skulle dette også kun gøres den samme gang, så
kunne hunden gå ind og ud, uden problemer...

Så lad os nu lade være, med at være så pokkers pylret.... Vi har før,
snakket om, at hunden er et rovdyr.... Så hedder det altså, bid, eller bliv
bidt....

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 08-06-07 23:01

Benny Mortensen wrote:

Hej Benny

> Som en anden foreslår, så skulle jeg altså, hver gang, en af mine
> hunde, skal til dyrlægen... Vende om i døren, og gå hjem igen, uden
> at komme til dyrlægen.

Læs lige mit svar til Kim

> [...]
> døren.... Hvis du husker efter, så var der høj haleføring, hele vejen
> ind.... Det er for mig, bestemt ikke udtryk for frygt.

Du glemmer at det ikke lykkedes Milan at få hunden ind gennem døren i første
omgang. Hunden satte alle fire ben i gulvet og angsten lyste ud af øjnene på
den. De løb en tur mere rundt om huset og ind kom hunden. Den løb ind med
høj hale, ja - opdagede hvor den var, halen faldt ned et øjeblik og dér
vendte angsten tilbage i dens øjne.
Cesar gjorde så det rigtige i den situation Jublede og roste, fangede
hundens opmærksomhed og fik den til at abstrahere fra hvor den var.

Igen, Benny: jeg siger ikke det var forkert hvad Milan gjorde - jeg mærkede
jeg reagerede indvendigt på angsten i hundens øjne - og følte at det kunne
være gjort på en anden og blidere måde. ( og ikke mindst kunne man have lært
GDejeren ikke at være så bange for at gøre forsøget / træne med hunden
selv - ejerens angst lyste - og det smitter hunden. Angst er ikke det
fedeste udgangspunkt for den videre træning)

>Så lad os nu lade være, med at være så pokkers pylret....

Hvem er pylret? Er jeg pludselig pylret fordi jeg svarer på et spørgmål om
hvad der egentlig fik folk - ikke nødvendigvis MIG - men *folk* til at
reagere på Cesar Milans metoder?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-07 09:05

> Benny Mortensen wrote:
>
> Hej Benny
>
> Læs lige mit svar til Kim

Det kunne jeg jo ikke da jeg skrev det

> [...]
> selv - ejerens angst lyste - og det smitter hunden. Angst er ikke det
> fedeste udgangspunkt for den videre træning)

Nej jeg kan ikke se han gjorde noget som helst forkert....
Vi skal jo huske. Cesar Millan, havde intet, med hundens angst at gøre.
Han var tværtimod kommet, for at gøre noget ved samme.
Jamen var det ikke, det han gjorde....
Og hvor er det, du finder, ja det vi på normalt Dansk, ville kalde et
Overgreb.... Du brugte vist ordet Magt i stedet, men resultatet er det
samme... Det var sådan set, det jeg hæftede mig ved.... For jeg har aldrig
set ham, anvende noget sådan.
Det mest fysiske, var som tidligere nævnt, en finger, på hver side af en
Chihuahua's snude, så den ikke kunne dreje hovedet.

> Hvem er pylret? Er jeg pludselig pylret fordi jeg svarer på et spørgmål om
> hvad der egentlig fik folk - ikke nødvendigvis MIG - men *folk* til at
> reagere på Cesar Milans metoder?

Så Rolig Nu.... Hvis det var en direkte hentydning til dig, havde jeg nok
ikke skrevet " Os "
For jeg går da ikke ud fra, at du er i flertal.

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 01-06-07 19:42

Kim Christensen wrote:
> [...]
> andre aktører, men hele tiden samme problem - og samme
> løsningsforslag. Nu fik vi så en 6. genudsendelse....

Arrhh det synes jeg nu ikke. Denne gang er der f.eks alternative former for
motionstilbud til hundene ( når der åbenbart er nogen der ikke gider gå tur
med hunden, så kan de f.eks betale spidsen af en jetjager for at lade den
komme i svømmepøl en gang om ugen...okay pool er fint til genoptræning, men
bare som eneste motion for en normalt sund hund?)
I aftes om en bulldog der jumpede op ad alt og alle, nægtede at gå uden for
huset, besørgede alle vegne indendøre og som husets børn var bange for.

Jeg ser ikke meget tv, men kigger af og til med på hundeudsendelserne -
måske blot for at pudse min egen glorie og sige at så tumbet en hundeejer er
jeg trods alt ikke

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Anette

Dato : 01-06-07 20:48

Glemte lige...har I set de følger op på vimedhund.tv2.dk?
http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-7130741.html

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-06-07 22:36

On 1 Jun., 20:41, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> Jeg ser ikke meget tv, men kigger af og til med på hundeudsendelserne -
> måske blot for at pudse min egen glorie og sige at så tumbet en hundeejer er
> jeg trods alt ikke

Victoria (Smæk) Stilethæl skal vist også ses som underholdning. Min
glorie har det også fint, jeg er så stolt af min 4 mdrs hvalp som
kommer hver gang jeg kalder, og endda gør honnør (hvilket har givet
ham tilnavnet Ayaysir!)

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 03-06-07 17:34

Kim Christensen wrote:
> [...]
> glorie har det også fint, jeg er så stolt af min 4 mdrs hvalp som
> kommer hver gang jeg kalder, og endda gør honnør (hvilket har givet

*LOL* Sq da også flot at så'en en lille fyr - godt gået

Ville også lige tilføje at jeg syne det er fedt at Irene Jarnved følger op
på udsendelsen, på sin blog og "skiller" Victorias træningsprogram lidt ad

http://blog.tv2.dk/irene.jarnved/entry108147.html

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-06-07 19:07

On 3 Jun., 18:33, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> *LOL* Sq da også flot at så'en en lille fyr - godt gået

Du tror garanteret at jeg lyver, men han gør faktisk honnør når man
giver ham en kommando.

http://musikmuseum.dk/laby/ha6.jpg

Når hjernen skal i omdrejninger får han rynker i panden, og så står
det ene øre på den måde. Jeg håber ikke han kommer af med den skavank.

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 03-06-07 20:56

Kim Christensen wrote:

> Når hjernen skal i omdrejninger får han rynker i panden, og så står
> det ene øre på den måde. Jeg håber ikke han kommer af med den skavank.

Kan jeg godt forstå - han er bare totalt sød når han gør det der
Det lyser ud af hans øjne at han bare er med, klar til hvad som helst du kan
finde på ))

- og selvfølgelig tror jeg på dig når du skriver det

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-06-07 11:21

Hold da op hvor er han skøn!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-07 12:08

In news:1180894042.497469.282300@k79g2000hse.googlegroups.com,
Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> typed:
> [...]
> står
> det ene øre på den måde. Jeg håber ikke han kommer af med den

Hvor er han da bare skøn LOL Man kan ligefrem se at han er en klog
hund. Kan du mon også "fange" ham når han gør honnør ? Det billede
ville jeg da gerne se.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-06-07 07:53

On 7 Jun., 23:23, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> [...]
> ned fordi den satte sine store poter på det gulv.
> Det var de meget bange øjne der fik mig til at reagere.

Nej det var da også forfærdeligt! Hvis du skal til dyrlægen, og din
hund stritter imod, tager du så straks hjem uden at have været ved
dyrlægen?
Hvis en hund er bange for noget, hjælper det slet ikke at blive ved
med at undgå det hunden er bange for, det bekræfter bare at det den er
bange for virkeligt er farligt, og det forstærker angsten. Det koster
også hunden lidt angst at overvinde sin angst. hvad er rigtigst?

> [...]
> forcere noget som helst, men at nå målet i hundens eget tempo, små skridt ad

Jovist Irene Jarntved havde fodret hunden med indholdet af 3 stk 15
kilos sække, bagefter havde seerne stadig ikke fået at vide hvad der
egentlig skete, for det er hun smadderdårlig til at forklare. Jeg tror
heller ikke at hundenes ejere blev meget klogere, medmindre de har
fået fortalt noget som ikke kom med i udsendelsen. Jeg ville ønske at
jeg var sikker på at Irene Jarntved i det mindste ved hvad der
foregår.
De der kan gennemskue hendes fremgangsmåde kender en til hundeadfærd i
forvejen, og det vil af gode grunde ikke være dem der har de viste
problemer med deres hunde, fordi de jo kan løse dem selv.

Det største problem med Cesar Millan var at han troede på sig selv (og
på andre). Det må man godt ovre på den anden side af dammen, men det
er som bekendt forbudt her i Danmark, hvor Janteloven har så solidt et
rodfæste. Sådan en blærerøv skal da ned med nakken! Han skal ikke tro
at han er noget! Og så er han endda asiat eller sådan noget! Spiser de
ikke hunde?

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 08-06-07 22:45

Inden jeg svarer Kim , så lige et opråb: Læs lige hvad jeg skrev - jeg
skrev IKKE at det var forkert det Cesar Milan gjorde - jeg skrev det var
ANDERLEDES end en dansk adfærdsbehandler ville have gjort-

Kim Christensen wrote:

> Nej det var da også forfærdeligt! Hvis du skal til dyrlægen, og din
> hund stritter imod, tager du så straks hjem uden at have været ved
> dyrlægen?

Nej Kim - jeg har en hund der er død bange for dyrlægen og som bliver "taget
i nakke og røv" og fulgt der ind - men hverken jeg eller hunden synes det er
fedt. Så vi arbejder stille og fredeligt på sagen og slår et smut ind
omkring dyrlægen når vi går forbi, lader bangebuksen komme en tur på vægten
og hvis vet.sygeplejersken eller dyrlægen lige har tid, kommer de lige og
snakker med ham og giver ham en hundekiks. Der er ikke noget der haster, vi
skal nok nå det, og vi er da nået til at han ikke ryster når han skal ind
igennem den første dør. Men skal han gennem den næste, så er han bange
og stritter imod - men det skal han jo bare - sådan er det. - MEN det
forhindrer jo ikke at vi fortsat arbejder den anden vej OGSÅ.

> [...]
> bange for virkeligt er farligt, og det forstærker angsten. Det koster
> også hunden lidt angst at overvinde sin angst. hvad er rigtigst?

Jeg har en meget bange hund - og nej vi gør intet for at UNDGÅ det han er
bange for, men vi gør hvad vi kan for at vise ham at der er ikke noget at
være bange for - uden at forcere noget som helst. Vi prøver at give ham
positive oplevelser med at f.eks se andre hunde ( uden at flejne totalt ud)
skraldemanden og alle de andre ting der skræmmer ham.
Han slipper ikke for de ting han er bange for - men han får gode oplevelser
ud af at tackle situationerne rigtigt . På 3/4 år har vi reduceret Andy's
"Flejne totalt ud og skabe sig åndsvag af angst-liste" fra ca 25 emner til 2
( dyrlægen og store hunde) så et eller andet må vi da gøre rigtigt.

> Jovist Irene Jarntved havde fodret hunden med indholdet af 3 stk 15
> kilos sække, bagefter havde seerne stadig ikke fået at vide hvad der
> egentlig skete, for det er hun smadderdårlig til at forklare.

Jeg aner ikke hvad Irene Jarnved ville have gjort. Jeg ved den
adfærdsbehandler hjælp jeg har fået via min hundetræner ( som også er
adfærdsbehandler) det virker og det er en træningsform som passer min psyke.
Jeg har ikke noget imod at presse hunden - men jeg kan ikke lide at se hunde
være bange, jeg vil hellere lokke og overtale end jeg vil "råbe" min vilje
igennem.

Alle har vel lov til at vælge den træningsform, som man selv føler er
rigtigt - bare det virker for hunden?.
Jeg tror ikke der er nogen endegyldig facitliste for hundetræning eller
hundeadfærdsbehandling.
Det der er rigtig for mig og min hund, kan være helt hen i vejret for andre
hundeejere.

> [...]
> rodfæste. Sådan en blærerøv skal da ned med nakken! Han skal ikke tro
> at han er noget! Og så er han endda asiat eller sådan noget! Spiser de

Lidt tyndt at forsøge at tolke hvad andre tænker, synes du ikke?
Jeg er sikker på at Cesar Millan opnår rigtig gode resultater med sin
adfærdsbehandling, (jeg hentede mange gode ideer fra hans programmer )- og
jeg er sikker på at det gør Irene Jarnved, Victoria Stillwell, Anders
Hallgren ( deres programmer gav mig også mange gode ideer) og mange andre
også - men som sagt: der er ingen facitliste. Der er kun det man selv føler
er rigtig og det der virker for mig og min hund.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-06-07 13:45

On 8 Jun., 23:45, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> Inden jeg svarer Kim , så lige et opråb: Læs lige hvad jeg skrev - jeg
> skrev IKKE at det var forkert det Cesar Milan gjorde - jeg skrev det var
> ANDERLEDES end en dansk adfærdsbehandler ville have gjort-

Det jeg ikke fik skrevet tydelig nok var at jeg genopfriskede en række
argumenter som blev skudt af mod Cesar dengang man vile have programet
fjernet. Det var ikke dig der fremførte disse argumenter, misforstå
ikke det.

Uanset hvor enig eller uenig man måtte vær emed Cesar, så mener jeg at
formidlingen af hvad han gorde, og formålet med det han gjorde var
tydeligst, hvorimod den danske version faktisk kun kune forklare sig
selv over for de mennesker der i kraft af deres baggrundsviden om hnde
kune genemskue det som træneren/adfærdsdamen ville forklare. Og det er
jo ikke dem der har brug for hjælp.

Bare for sjovs skyld, her er et eksempel på noget jeg gjorde "mod"
hvalpen i går. Er det magtanvendelse, eller... (spørgsmålet er rettet
mod alle der gider svare).
Hvalpen elser at drikke af tioletkummen, også selv om der står en skål
vand lige ved siden af, og mange andre seder også. Vandet i toilettet
smager åbenbart bedre. Han er ikke sådan at påvirke, et Victoria-
Stilethæl Ah! Ah! virker lige her og nu, men han fortsætter bare når
jeg er gået. Altså tog jeg ham på fersk gerning og skyllede ud mens
han stod med hovedet nede, og holdt fast i halen så han ikke skulle
ryge med ud. Jeg tror han forstod budskabet, for han har ikke drukket
der siden.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 09-06-07 13:51

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
[...]

Eneste rigtige metode, men bemærk her forskellen på mænd og kvinder.
Kvinderne ville jo nok generelt sige at du bruger unødig magt.
Nogen ville oven i købet foreslå at gå i plenum for at debatere det med
hunden

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 09-06-07 14:00

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse > Kvinderne ville jo
nok generelt sige at du bruger unødig magt.
> Nogen ville oven i købet foreslå at gå i plenum for at debatere det med
> hunden

Hej John
forkert, sad lige og læste Kims indlæg, og tænkte, det kunne jeg også have
fundet på.
Hanne/ som mener hun er en kvinde, og som lige er vendt hjem fra stranden
lige så våd som hunden.

Fra : C.H

Dato : 09-06-07 16:33

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hej John
> forkert, sad lige og læste Kims indlæg, og tænkte, det kunne jeg også have

Ja, der må jeg melde mig under fanerne, for det kunne jeg også godt have
fundet på...
Specielt efter at have fået en vaps, der er et svin, når han drikker, så når
han har tiltusket sig en tur i kummen, så kommer man uforvarende og sætter
sig en ordentlig dynge iskoldt toiletvand... føj for pokker....
Jeg synes ikke, det er overgreb på hunden.. Den bliver hverken fysisk eller
psykisk belastet og jeg er ikke sikker på andet, end at jeg ville trække
temmelig meget på smilebåndet. (Bortset fra sekundet efter, hvor hunden
ryster en liter toiletvand direkte fra pelsen ud på mig og i hele
badeværelset....)

> Hanne/ som mener hun er en kvinde, og som lige er vendt hjem fra stranden
> lige så våd som hunden.

Connie, som også menes at tilhøre det feminine køn. I øvrigt med en mand og
en våd hund, der også lige er vendt hjem fra stranden....

Fra : pwh

Dato : 09-06-07 13:58

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> han stod med hovedet nede, og holdt fast i halen så han ikke skulle
> ryge med ud. Jeg tror han forstod budskabet, for han har ikke drukket

*ROFL*

Det var lige sådan noget jeg også kunnet have fundet på,
dog have jeg nok ladet den tage turen helt ud i samlebrønden

/Jens