Skræmt hund, eller ???
Fra : pwh

Dato : 31-05-07 16:33

Jeg gik igår og legede bold med hundene, da vi mødte en
fremmed Hønsehunde tæve på ca 7-8 mdr.
Den blev self meget interrerseret i hvad mine hunde havde gang i
Det gik hverken værrer eller bedre end at den fik lusket bolden
fra Angel, og da jeg ikke orker at stæse efter andres hunde for
at få bolden igen, sagde jeg et ret dæmpet "nej" da den tog bolden.
Den røg simpelthen hen af græsset ved den blide kommando,
jeg fik en mistanke om at den bliver opdraget hårdt normalt.
Da sådan en Ruhåret er en typisk jægerhund, og jeg flere gange
har hørt (og set) at jægere er hårde ved deres hunde
ville jeg lige hører andres mening om det er en normal reaktion
på et dæmpet "nej", jeg syntes det ikke.

/Jens (som fik ondt af den lille hund)

Fra : lh

Dato : 31-05-07 17:20

> [...]
> ville jeg lige hører andres mening om det er en normal reaktion
> på et dæmpet "nej", jeg syntes det ikke.

Om det er normalt eller ej, det kan vel være en reaktion på en fremmed der
siger noget til den eller hvad ved jeg.

Når du nævner hård opdragelse har jeg en genbo som absolut ikke træner sine
to dejlige hunde blidt. Det foregår med tæv, spark, det er så hårdt at se på
og være vidne til. Har prøvet at fange det på video, men er ikke lykkedes
endnu. Men hvad kan jeg bruge det til? Ingen gør jo noget for at det stopper
sådan en mand selvom jeg kan stille bevis på det.

Mvh
lh

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 03:17

lh, skrev:

> [...]
> video, men er ikke lykkedes endnu. Men hvad kan jeg bruge det til?
> Ingen gør jo noget for at det stopper sådan en mand selvom jeg kan

Hvad gør du selv for at stoppe det,
det er altså ikke altid "nogen andre" der skal gribe ind.
Ser jeg den slags overgreb kan du værer forvisset om
at jeg ikke holder min kæft.

/Jens

Fra : lh

Dato : 01-06-07 05:19

> [...]
> det er altså ikke altid "nogen andre" der skal gribe ind.
> Ser jeg den slags overgreb kan du værer forvisset om

Det har jeg sandelig heller ikke gjort, men det kan jo undre mig over at vi
bor i et lille lokalt samfund og manden træner så mindst ti huse/mennesker
har frit udsyn til hvad der sker, og ingen andre end mig reagere på det. Jeg
har prøvet at snakke med andre naboer om det men "man blander sig ikke". Jeg
har faktisk før haft emnet op herinde og vende. Jeg har også drøftet det med
trænerne hvor jeg nu selv træner min hund - om hvad man gør og KAN gøre. Jeg
kan jo godt stille mig ud hver gang jeg ser manden træne hunde og råbe af
ham - -men hjælper det hundene??? Sådan en mand skulle slet ikke have hunde.
Tænker tit på hvad der ikke foregår inden før deres mure som vi IKKE ser.
Så hvad mere vil du have jeg skal gøre. Politiet gør intet når der ikke er
beviser og det er så det jeg prøver at få ved at optage ham. Manden er jo så
"dum" at han stiller sig op på en mark lige frit midt i hele landsbyen.

lh

Fra : Leyna

Dato : 01-06-07 07:47

On Fri, 1 Jun 2007 06:18:36 +0200, "lh" <lhmail@mail.dk> wrote:

> Manden er jo så
>"dum" at han stiller sig op på en mark lige frit midt i hele landsbyen.

Så undrer det mig at du ikke kan få det optaget...?

Jeg kan godt huske at du har haft det oppe at vende før, og ja, det er
forfærdeligt at være vidne til, men måske skulle du henvende dig til
dyreværnsorganisationer i stedet for at gå til Politiet?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : lh

Dato : 01-06-07 09:47

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Jeg har ikke været "heldig" med at få det optaget fordi jeg har haft fat i
ham, det har fået ham til at foretage træningen når det er næsten mørkt, og
så kan jeg på afstand ikke få et godt resultat og dels er det ikke hver dag
han er ude - og jeg er hjemme og ikke samme tider han træner. Den ene dag
var jeg så heldig han var der midt på dagen og jeg gik i gang, men det
"eneste" han gjorde var at smide sig ned ovenpå den ene hund og dække for
hunden, så man kan ikke se hvad der foregår, men da han rejste sig kunne man
se på hunden at det ikke var noget godt der var overgået den, men dette er
ikke nok som bevis. Så derfor er det ikke så nemt som det lyder til!

lh

Fra : lh

Dato : 01-06-07 10:37

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man se på hunden at det ikke var noget godt der var overgået den, men
> dette er ikke nok som bevis. Så derfor er det ikke så nemt som det lyder

Ja, da manden ikke er rigtig klog og jeg ikke er det største menneske så har
jeg ikke fysisk mulighed for at hamle op med ham, og kan sige det rent ud,
er bange for ham, og det er andre nok også siden heller ingen andre siger
noget direkte til ham. Så det er min måde at "have fat i ham" for jeg tør
simpelthen ikke opsøge ham.
Men som sagt, emnet har været oppe her og vi kan ikke løse det her. Som jeg
har sagt før, har nogen her i gruppen mod til "at gøre noget" så er I
velkommen her.
Så det er mit sidste ord i denne sag her i gruppen.

mvh
lh

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 10:48

lh, skrev:

> [...]
> ingen andre siger noget direkte til ham. Så det er min måde at "have
> fat i ham" for jeg tør simpelthen ikke opsøge ham.

Fair nok, men så kan du jo heller ikke påstå at du har gjort noget.

> [...]
> så er I velkommen her.
> Så det er mit sidste ord i denne sag her i gruppen.

Nu var det jo dig selv der bragte det på bane igen,
faktisk var det OT i forhold til trådens emne.

Du skal nok også værer meget varsom med at opforordre til noget
der siden kan tolkes som selvtægt, du kan meget let blive dømt
som medskyldig hvis nogen skulle få den "geniale" ide at klapse ham af.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 10:19

lh, skrev:
> [...]
> mig reagere på det. Jeg har prøvet at snakke med andre naboer om det
> men "man blander sig ikke". Jeg har faktisk før haft emnet op herinde

Jeg gik tilbage og skimmede tråden igennem.
Det eneste jeg kunne se var at du havde sendt ham et anonymt brev.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-06-07 14:26

> [...]
> lykkedes endnu. Men hvad kan jeg bruge det til? Ingen gør jo noget for at
> det stopper sådan en mand selvom jeg kan stille bevis på det.

Hej lh

Jeg kan godt forstå, at du har det svært ved at overvære en sådan
mishandling af en sagesløs hund.

Jeg har lige idag modtaget bladet "Dyrevennen", som udgives af Dyrenes
Beskyttelse og citerer fra bladet (side 16):

"Kender du et dyr i nød?
Så kontakt din lokale kredsformand. Telefonnummeret finder du i den lokale
telefonbog - se under dyreværn eller på
www.dyrenes-beskyttelse.dk/kredsformaend
Dyrenes Beskyttelse tager ikke imod anonyme henvendelser, men kredsformanden
giver ikke dit navn videre. Du behøver altså ikke at holde dig tilbage, hvis
dyrets ejer er et familiemedlem eller en nabo".

- og i et andet afsnit hedder det:

"Mishandlede hunde:
Kredsformændene blev typisk tilkaldt, når et eller flere dyr var udsat for
vanrøgt, fordi ejerne ikke magtede at passe dyrene forsvarligt.
Kun i meget få tilfælde er der tale om decideret mishandling. I disse sager
var det især hundene, det gik ud over. Det var sager, hvor ejeren slog og
sparkede hunden, fordi den var ulydig, og i meget grove tilfælde sager, hvor
ejeren forsøgte at aflive hunden med kniv eller økse. I så grove sager blev
politiet tilkaldt for at få ejeren frakendt retten til at have dyr" (citat
slut)

Det var måske noget, du kunne gøre for at hjælpe den stakkels hund og selv
få fred i sjælen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-07 15:32

In news:46601e65$0$52160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> Jeg kan godt forstå, at du har det svært ved at overvære en sådan
> mishandling af en sagesløs hund.

Det kan jeg også, men den slags hundeejere er vist svære at få ram
på.

> [...]
> at
> få ejeren frakendt retten til at have dyr" (citat slut)

Jeg er alvorligt bange for, at den hundeejer vil henholde sig til at
han "træner" sine hunde. Hvis de ikke er synligt mishandlede eller
viser tegn på anden vanrøgt, bliver det svært at trænge igennem.

> Det var måske noget, du kunne gøre for at hjælpe den stakkels hund
> og selv få fred i sjælen.

Èn ting er helt sikker lh, jeg ville anmelde det til kredsformanden,
som Anelise skriver om. Om ikke andet så ved du, at du har gjort
hvad du kunne. Mere kan vel ingen forlange. Han skulle have nogle
tæsk sku' han og de stakkels hunde bortgives til et bedre hjem. Det
er da også nogle underlige mennesker du deler lokalsamfund med, men
det er vist desværre lige som her i vores landsby, der er aldrig
nogen der bakker op.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 31-05-07 18:33

pwh <gætselv@.dk> skrev:
> [...]
>ville jeg lige hører andres mening om det er en normal reaktion
>på et dæmpet "nej", jeg syntes det ikke.

Da hunden/hvalpen ikke er så gammel, kunne det meget vel være en
reaktion på at fremmede sagde noget!

Det er dog ikke unormalt at at en hund på 8 - 9 mdr, har lært hvad
"nej" betyder! Om man så siger det med høj eller lav
stemme er ikke det vigtigste, når først hunden har lært hvad det
betyder....

Og du sparede udgiften til en ny bold

/Karsten
--
som foretrækker lydige hunde....

Fra : pwh

Dato : 31-05-07 19:34

Karsten P. Nielsen (slet 6ZIAE), skrev:

> [...]
> "nej" betyder! Om man så siger det med høj eller lav
> stemme er ikke det vigtigste, når først hunden har lært hvad det

Bryder mig ikke om at en hun kryber.

/Jens

Fra : Soliema

Dato : 01-06-07 15:53

"pwh" skrev i en meddelelse
> Bryder mig ikke om at en hun kryber.

Nu har vi selv en hund, som ALDRIG har fået tæv eller blevet truet af os med
vilje og han kryber altså også en gang imellem.
Det kan jo være at hun er lidt sart og at du virkede truende på en måde, så
hun bare ville væk.
Vores hund kan ikke så godt med mænd og han er meget førefikseret, så jeg
skal ikke virke bare en lille smule sur, før han er en meget artig hund som
vil gøre alt for at gøre mig glad igen.

Men som sagt, vi har aldrig lagt hånd på ham.
Mvh
Anne Mette

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 16:14

Soliema, skrev:

> [...]
> os med vilje og han kryber altså også en gang imellem.
> Det kan jo være at hun er lidt sart og at du virkede truende på en

Du har måske ret, jeg skal nok ikke lægge for meget i det.

/Jens