dæk til cv
Fra : Bruno Lind

Dato : 06-06-07 18:23

Kører i på alm dæk eller varevognsdæk?

Er blevet anbefalet nogle alm dæk af mærket Roadstone - men har fået at vide
fra min nabo at det er skod dæk!

Har set på nettet at der har været en del tilfælde af eksploderede dæk netop
af mærket roadstone... hvorfor pokker forsøger velrenommerede dækfirmaer at
prakke mig disse dæk på - Jeg ved det jo egentlig godt selv, nemlig profit!

Er det overkill at sætte nogle varevognsdæk på cvèn ?
Når det gælder sikkerhed så har jeg ikke lyst til at gamble...

mvh b.l

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-06-07 19:02

"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kører i på alm dæk eller varevognsdæk?

Ubetinget 8-lags varevognsdæk.

> Er blevet anbefalet nogle alm dæk af mærket Roadstone - men har fået at
> vide fra min nabo at det er skod dæk!

Jeg ville ikke røre ved dem.

> Er det overkill at sætte nogle varevognsdæk på cvèn ?

Nej, og af anerkendt mærke - f.eks. Michelin.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 06-06-07 19:07

> [...]
>
> Er det overkill at sætte nogle varevognsdæk på cvèn ?
> Når det gælder sikkerhed så har jeg ikke lyst til at gamble...

Min 4x4 vejer 2500kg og dæktrykket er 2,4 bar på 4 hjul
når jeg kører med CVen. Dvs. ca. 625 kg. på hvert dæk.
Min CV på 1400 kg. har et tryk å 3,3 bar på 2 hjul.
Dvs. ca. 700 kg. på hvert dæk.
Altid kun Goodyear eller Michelin dæk.
Jeg kører med CV fabrikkens dæk anbefalinger. Dette er et
sted jeg ikke tør spare. Måske er jeg bare en tøsedreng.

--
Mvh. Kurt

Fra : Per W.

Dato : 07-06-07 13:29

> Er det overkill at sætte nogle varevognsdæk på cvèn ?
> Når det gælder sikkerhed så har jeg ikke lyst til at gamble...

Den føste CV vi havde var en lille Adria og der var jo fabriksmonteret nogle
koreaner dæk fra start. I starten synes jeg (og ikke mindst konen) at det
var dumt at skifte de nye dæk ud. Da vognen var 3 år skiftede jeg til
Michelin Agilis (som er deres varevogns dæk) og det var en forskel der kunne
mærkes.

På nr.2 vogn var der moneret Kleber Varevogns dæk fra start og da de var 5
år, fik jeg også Michelin på. Her kunne man ikke mærke den store forskel.

Koster det 1500 til 2000 at skifte dæk??

VH
Per

Fra : T. Hartung

Dato : 07-06-07 16:20

"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kører i på alm dæk eller varevognsdæk?
>
> Er det overkill at sætte nogle varevognsdæk på cvèn ?
> Når det gælder sikkerhed så har jeg ikke lyst til at gamble...

Har fra min Knaus smidt de nye org. monterede Kina-gummi væk og sat Good
Year Cargo på - MEN man kan godt køre med alm. dæk med den rigtige
bæreevne - gjorde jeg på min gamle vogn (den nye er tungere). Vil endda
påstå at de hårdtpumpede bredde alm. lavprofildæk kørte bedre/mere stabilt
end de høje varevognsdæk.

.....men vil altid kun anbefale anerkendte dækmærker.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Ulrik O

Dato : 07-06-07 21:20

"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det overkill at sætte nogle varevognsdæk på cvèn ?
> Når det gælder sikkerhed så har jeg ikke lyst til at gamble...

Vi har to biler på den ene har vi Michelin Energy på og den anden er der
Roadstone på, der er en verden til forskel Michelin'erne er super gode og
Roadstone dækkene er virkelig dårlige (de ryger forøvrigt af inden for et
par uger,(de har kun gået ca. 5000km) de har et elendigt vejgreb især i vådt
føre. Jeg ved ikke hvordan de kører på en cv. men det er jo nok ikke i den
gode ende.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 10-06-07 22:36

Jepper
Michelin hører vel også til i den dyre ende.
Kører selv i øjeblikket på Nokian - son næsten er lige så støjsvage og har
næsten samme komfort - bare lige lidt billigere.
PS. Har før brugt Michelin og køber måske også dette næste gang.

Kim

Fra : Knud

Dato : 11-06-07 18:03

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> PS. Har før brugt Michelin og køber måske også dette næste gang.

Det er vi utrolig glade for at vide.
Så har vi da noget at rette os efter.
Mvh Knud
PS. Tror ikke jeg køber dette næste gang. Vil hellere have et Michelin
dæk.