rødt/hvidt skilt bagpå
Fra : Trix

Dato : 06-06-07 10:45

Hej

På vej sydpå har jeg har ofte set - specielt på autocampere - at de har
monteret et firkantet rødt/hvidt skilt, hvis de har cykler bagpå.

Jeg regner med at hænge raceren bagpå campingvognen, når vi kører sydpå om 3
uger

Skal jeg have et sådant skilt på - og hvor kan det i givet fald købes?

Hilsen Torben

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 06-06-07 15:24

"> På vej sydpå har jeg har ofte set - specielt på autocampere - at de har
> monteret et firkantet rødt/hvidt skilt, hvis de har cykler bagpå.

Ja tyskerne og Italienerne har - men det er ikke påkrævet i DK

> Jeg regner med at hænge raceren bagpå campingvognen, når vi kører sydpå om
> 3 uger

Du kan sikkert købe det hos T Hansen
Men det er ikke påkrævet os udlændinge at have dette skilt påsat.
i udlandet - blot skal man kunne se diverse lys og nummerplade
nøjagtig som her i DK.

venlig hilsen
Carsten

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-06-07 19:42

"Carsten Bo Laursen" <cabola@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det er ikke påkrævet os udlændinge at have dette skilt påsat.
> i udlandet - blot skal man kunne se diverse lys og nummerplade

Jamen jeg er ikke så sikker på at det ikke gælder udlændinge i Italien.
Grunden er at i surfer-kredse oplevede mange at blive stoppet at det
italienske politi - fordi især bagud ragende master (både på biler,
kassevogne og autocampere) skulle afmærkes.
Enten med nævnte stribede plade eller med en ligeså stribet cylinder i
bestemt størrelse - afhængig af emnet - men der blev opkrævet bøder på
stedet - uafhængigt af emnet.

Det er sikkert 20 år siden - men hvem har hørt at den italienske politi
nogensinde har forbedret sig ?

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-06-07 19:49

> [...]
> Men det er ikke påkrævet os udlændinge at have dette skilt påsat.
> i udlandet - blot skal man kunne se diverse lys og nummerplade

OK - syntes nok jeg havde set emnet oppe og vende for nyligt.
Denne tråd ser ud til at være relevant:

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=253176&showAllThreads=0