Villa-telt - gode brugt priser?
Fra : Henrik

Dato : 05-06-07 13:02

Hej,
vi har besluttet os for at tage på camping med telt denne sommer og turen
går sikkert til Norge.

Jeg vil i den forbindelse anskaffe mig et villatelt til mig og kæresten (vi
er kun 2). Jeg forstiller mig et mindre telt, som ikke behøver at være
større end 4 personer. Det er dog vigtigt at det er plads foran sovekabinen
til at have stol og bord stående, hvilket er årsagen til at det er et lille
villatelt vi vil have.

Jeg har forstillet mig at købe et nyere brugt, da det ikke er sikkert vi vil
campere hvert år. Dog har jeg ingen begreb om, hvad en fornuftig pris på
sådan noget er.

Jeg ledt nettet igennem for at finde producenter og deres prislister, men
jeg har ikke kunnet finde noget. De gemmer sig åbenbart godt

Håber på lidt hjælp og råd fra gruppen, bare for at undgå de værste
faldgruber når der skal købes et telt. Jeg har intet begreb om nypriserne,
så er det jo ikke sikkert at det kan betale sig at købe brugt.

mvh
Henrik

Fra : SB

Dato : 05-06-07 13:37

> [...]
> faldgruber når der skal købes et telt. Jeg har intet begreb om nypriserne,
> så er det jo ikke sikkert at det kan betale sig at købe brugt.

Sørg for at teltet har min. 3000 mm vandsøjletryk
Et med fast bund i "forteltet" er også et plus i tilfælde af regnvejr

Outwell har nogen ganske glimrende telte, og en fin side man ka se dem på.
www.outwell.dk

der er masser af priser på dem på www.billigcamping.dk og på
www.hks-camping.dk

Jeg har nu købt mit Outwell Oregon Twin i Bilka, der var det billigst

billigcamping.dk har også udgået modeller, dvs. dem fra året før, men stadig
nye
Priserne ligger på et niveau der gør at jeg ikke ville købe brugt, med
chance for at få noget der er defekt, lynlås, hul i bund osv.

Søren

Fra : Jens Olsen

Dato : 05-06-07 13:44

On Tue, 5 Jun 2007 14:02:08 +0200, "Henrik" <no@mail.dk> wrote:

> [...]
>til at have stol og bord stående, hvilket er årsagen til at det er et lille

Jeg har selv lige været på opdagelse efter noget lignende. Det
klassiske villatelt eksisterer vist ikke mere. Skal det ikke være
sådan noget som dette (Outwell Arizona L eller XL ):

http://www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Outwell_telte_88.htm

Jens

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 05-06-07 17:42

bilka har gode tilbud på et nyt telt med go plads til 2-4 pers.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 05-06-07 19:09

Se evt. i gruppen dk.marked.privat.camping
Der er ofte gode telte til salg

--
Hilsen Jørgen

Fra : Tømreren

Dato : 06-06-07 13:21

> [...]
> vil campere hvert år. Dog har jeg ingen begreb om, hvad en fornuftig pris

Jeg har et 6 pers. telt med 3 kabiner og "stue" i midten med ståhøjde på 2
M..... det virker super og er 2 år gammelt... 3000 mm vandsøjletryk og alt
det der..:))

Du kan få det for 500,-

Mvh
Tømreren
Ølstykke

Fra : Henrik

Dato : 06-06-07 17:00

Tak for tilbuddet, men jeg tror ikke det er hvad jeg søger.

mvh
Henrik

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 06-06-07 15:07

Hejsan
DWT telte (Tysk mærke) : http://www.dwt-outdoor.com/
Kan købes gennem en hel del Campingforhandlere herhjemme - se
http://www.dwt-zelte.de/dk/

De fleste har også katalogpriser liggenden og kan vel skaffe teltet i løbet
af 14 -20 dage.Nogle har endda lager af disse telte.

Jeg er enig i at det formodentlig ikke kan betale sig at købe brugt telt.
Husk hvis du skal til norge - en god sikring mod "flyvende" genstande f.eks.
fluenet , køb myggebehandling i Norge - de har andre endnu mere effektive
midler end i DK. God valg til sommerferie (meget flot natur)- var der sidste
år !
Kim