Forsikring?
Fra : Puk Tutein

Dato : 01-06-07 19:22

Hej alle :)

Jeg skriver på vegne af mine svigerforældre, der er ivrige campister og har
været det i mange år, men er knap så gode venner med internettet.

Mine svigerforældre skal 3 uger til Frankrig med deres campingvogn fra d.08.
juli. De har fundet en campingplads, hvor de gerne vil tilbringe hele
turen. Det har de gjort mange gange før i andre lande og på andre
campingpladser. Men denne gang er de blevet bedt om at betale hele beløbet
for deres ophold på forskud. Først betalte de et depositum og resten af
beløbet skal så være betalt d.08. juni.

Det er første gang de har skullet betale hele beløbet for deres ophold, før
de overhovedet er kommet ned på campingpladsen, og de er meget utrygge ved
det.

Deres primære bekymring går på, hvis de af en eller anden grund bliver
forhindret i at komme ned til campingpladsen. Hvis de eksempelvis kører
galt på vejen eller noget i den stil. Så vil deres penge være tabt.

Jeg har aldrig camperet men ved da fra diverse andre rejser, at det er meget
almindeligt at skulle betale både fly og ophold på forhånd ved andre
rejseformer. I den forbindelse har det været min opfattelse, at en
rejseforsikring kan sikre, at hvis man uforskyldt forhindres i at komme
afsted, så er pengene ikke tabt.

Fungerer det ikke på samme måde med camping? Kan i hjælpe mig med at hjælpe
mine svigerforældre med, hvordan de skal forholde sig, og hvad de skal sørge
for?

På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner
Puk

Fra : Børge Larsen

Dato : 01-06-07 21:40

"Puk Tutein" <puk@(remove.this)tutein.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fungerer det ikke på samme måde med camping? Kan i hjælpe mig med at
> hjælpe mine svigerforældre med, hvordan de skal forholde sig, og hvad de

Det bedste vil være at lade dine svigerforældre tale med ders
forsikringsselskab.
Iøvrig må der vel stå et eller andet i betindelserne hvor de har lejet
plads.

Børge

Fra : Puk Tutein

Dato : 01-06-07 21:48

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste vil være at lade dine svigerforældre tale med ders
> forsikringsselskab.

Det har også hele tiden været min indgangsvinkel. Desværre mener de ikke
selv, at de skal henvende sig der og tager ikke rigtig mine ord for gode
varer, da jeg ikke ved noget om camping.
Problemet er bare, at det er mig, der står for kontakten til det lejede
sted, fordi de ikke selv føler sig godt tilpas med at skulle booke og stille
spørgsmål på engelsk, når personen i den anden ende (en franskmand) heller
ikke er så stiv i engelsk.

> Iøvrig må der vel stå et eller andet i betindelserne hvor de har lejet
> plads.

Nej der står faktisk intet om betingelser, hvilket undrer mig en hel del.

Jeg ringede ned til stedet for at spørge om, hvordan det kunne være de
skulle betale det hele forud (de fortalte mig jo, at det ikke er kotyme ved
camping), og fik blot at vide, at det er noget nyt stedet gør i år.

Er der andre her, som har været ude for, at de skal betale hele beløbet for
opholdet, før i overhovedet ankommer?

Mange hilsner
Puk

Fra : Puk Tutein

Dato : 01-06-07 22:58

> Nej der står faktisk intet om betingelser, hvilket undrer mig en hel del.

Jeg løj ! Nu har jeg fundet betingelser på deres website og nærlæst dem, og
der står jo at man kan tegne en rejseforsikring, fuldstænding som man gør
med enhver anden rejseform.

Jeg må jo se om jeg kan få dem overbevist om, at det er deres
forsikringsselskab, som de skal have fat i.

Men jeg vil stadig meget gerne høre, om det virkelig er så usædvaneligt, at
man betaler forud, når man camperer, og naturligvis også om de af jer som
har prøvet det, så har benyttet en helt almindelig rejseforsikring.

Mvh
Puk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-06-07 02:24

Puk Tutein wrote:

> [...]
> betale hele beløbet for deres ophold på forskud. Først betalte de et
> depositum og resten af beløbet skal så være betalt d.08. juni.

Jeg ville ikke sætte mine penge på den samme campingplads i 3 uger, med
mindre jeg kendte campingpladsen. Jeg /har/ prøvet at ankomme og tilbringe
en halv sommerferieperiode (10 dage) på den samme campingplads fordi vi for
første og eneste gang havde bestilt forud. Der var godt nok som beskrevet
300 meter op til byen, men der var ikke en eneste forretning. Indkøb foregik
i "Brugsen", som lå ude på bøh. Hele horizonten rundt kunne man ikke se et
eneste hus - og man kunne se laaangt.

Bare mine 10 cent.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 02-06-07 10:28

> Fungerer det ikke på samme måde med camping? Kan i hjælpe mig med at
> hjælpe mine svigerforældre med, hvordan de skal forholde sig, og hvad de
> skal sørge for?

Jeg kunne ikke forestille mig at jeg ville betale forud poå nogen som helst
plads uden at have været der før eller i det mindste fået den anbefalet
af troværdige mennesker.

I de 5 år jeg har turet sydeuropa rundt har jeg aldrig betalt forud.
Det er vel kun de dårlige pladser, som skal have forud, fordi de er
vandt til at kunder flygter hurtigst muligt.

Mit råd er, find en anden plads. I Frankrig er der mere end 3.000 pladser
at vælge imellem og konkurencen er hård. Forudbetal for guds skyld ikke
andet end et mindre depositum.

--
Hilsen Bjørn

Fra : Puk Tutein

Dato : 02-06-07 12:37

"Bjørn Hansen" <bjørn@vilikkehave.emails> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne ikke forestille mig at jeg ville betale forud poå nogen som
> helst
> plads uden at have været der før eller i det mindste fået den anbefalet
> af troværdige mennesker.

Men nu er det jo faktisk ikke pladsen de er usikre på. Det de er bange for
er, at de kører galt på vejen derned eller noget i den stil og at alle de
penge de har betalt så er tabt.

Den risiko mener jeg jo så foreligger ved enhver ferieform. Altså at man
har betalt forud og af en eller anden grund forhindres i at tage på den
ferie. Det er vel lige præcis det som en rejseforsikring er til for.

De er ikke et sekundt i tvivl om, at de vil på den plads. Det er hele
svigerfamilien som skal afsted, og de synes det lyder ideelt med børnene.
Men de er ikke meget for det her forudbetaling og vil have mig til at ringe
ned og diskutere det med en franskmand og om ikke de kan sætte pengene ind
på en lukket konto, som først bliver frigivet til campingpladsen, når de er
der nede og har haft deres ferie.

Jeg tænker bare, at hvis campingpladsen har en procedure, så er det den de
har og så kan man enten leve med det og købe en rejseforsikring eller også
finder man en anden plads, hvor proceduren er sådan som man gerne vil have
det.

> I de 5 år jeg har turet sydeuropa rundt har jeg aldrig betalt forud.
> Det er vel kun de dårlige pladser, som skal have forud, fordi de er
> vandt til at kunder flygter hurtigst muligt.

Det ved jeg så ikke noget om, da jeg jo aldrig selv har camperet.
Det drejer sig om dette sted:
http://www.village-center.com/en/camping-mer-le-castellas.php?menu=1
Efter adskillige samtaler med stedet har jeg fundet ud af, at det er første
gang i år, de beder folk om at betale forud. Som jeg forstod det, handlede
det om at mange bookede men ikke dukkede op alligevel, fordi camping jo
netop indbyder til noget impulsivitet. Men pladsen skal jo tjene sine
primære penge i sommerperioden, så det er jo ikke særlig fedt for dem, at
stå med tomme pladser.

> Mit råd er, find en anden plads. I Frankrig er der mere end 3.000 pladser
> at vælge imellem og konkurencen er hård. Forudbetal for guds skyld ikke
> andet end et mindre depositum.

Depositum er betalt og resten skal så falde senest 8. juni. Som sagt er
svigerfamilien ikke meget for det, men da de ikke selv taler sproget eller
engelsk særlig godt, så er det så mig den hænger på. Men finde en anden
plads vil de altså heller ikke.

Men jeg kan forstå, at i andre aldrig har oplevet pladser, hvor der skal
betales forud. Det vil jeg lade gå videre.

Mange hilsner
Puk

Fra : KHH

Dato : 03-06-07 07:13

Jeg ville under alle omstændigheder ikke betale forud, visse tab skal man
som forretningsdrivende være klar til, at kunne bære.

Det eneste jeg betaler forud er mine forsikringer og billeter til
underholdning.

Fra : svum

Dato : 03-06-07 09:38

> Men jeg kan forstå, at i andre aldrig har oplevet pladser, hvor der skal
> betales forud. Det vil jeg lade gå videre.
>
> Mange hilsner
> Puk

Det kan jo så kun gælde for de der har svaret. Jeg har da ved et par
lejligheder, senest Holland i påsken , betalt hele beløbet forud, ligeledes
i Ungarn og Frankrig, så helt ualmindeligt er det ikke

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 11:05

De sidste 3-4 år har vi også skullet betale forud, så helt ualmindeligt kan
det ikke være. Det er selvfølgelig kun i de tilfælde hvor vi har reserveret
pladsen i forvejen. Det sted vi har booket i år tilbyder en
afbestillingsforsikring, så vi ikke behøver at tegne den andetsteds.
Det er ganske frivilligt om man vil have en afbestillingsforsikring, jeg
syntes selv det var spild af penge indtil jeg fik brug for den første gang.
Det var en dyr erfaring. Anden gang jeg fik brug for
afbestillingsforsikringen, havde jeg den, og fik pengene tilbage.
I år har vi betalt 30 euro for forsikringen. Det samlede beløb var ca. 800
euro.
Reservationsgebyr derimod, det er noget fælt spild. Det er forkert at man
skal straffes fordi man bestiller i forvejen, pladserne har jo stor fordel
af at kunne planlægge belægningen i god tid.

Mvh. Per.

(26 dage...)