tempo 100
Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 31-05-07 17:33

Hvis man får sin CV tempo 100 godkendt.
må man så "kun" køre 100 i Frankrig ???????????

Det påstår min nabo - (flink fyr) - men vi er uenige.

hvad skulle begrunde at man får den godkendt til 100 - km.t. og så i
Frankrig hvor 130 er lovlig - så kun må køre 100 ??

lyder det ikke underligt ??

Venlig hilsen

Carsten
--
NOVADAN CENTER SYDJYLLAND ApS
6000 Kolding

Fra : news.telia.dk

Dato : 31-05-07 18:55

"Carsten Bo Laursen" <cabola@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvad skulle begrunde at man får den godkendt til 100 - km.t. og så i
> Frankrig hvor 130 er lovlig - så kun må køre 100 ??

jow lidt gør det da fordi den bliver tempo100 godkendt må man jo heller ikke
drøne af sted herhjemme med 100 km/t

hilsen

Johnny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-05-07 20:24

Carsten Bo Laursen wrote:
> [...]
>
> hvad skulle begrunde at man får den godkendt til 100 - km.t. og så i
> Frankrig hvor 130 er lovlig - så kun må køre 100 ??

Tempo100 gaelder selvfolgelig kun i Tyskland.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-05-07 18:07

> [...]
>
> hvad skulle begrunde at man får den godkendt til 100 - km.t. og så i
> Frankrig hvor 130 er lovlig - så kun må køre 100 ??

Nej du må gerne køre 130 med din campingvogn hvis den er type godkendt til
det, samt at dens dæk beregnet til den hastighed.
Men langt de fleste cv'er er kun type godkendt af fabrikanten til 100 så
disse må ikke køre hurtigere.
Jeg kender kun en cv der godkendt at kører over 100, nemlig en LMC Inovan
den har en typegodk. til 150 kmt., men fordi jeg ikke kender flere er det jo
ikke nødvendigvis korrekt

Men det din nabo hentyder til at er at det franske politi ser dit tempo 100
mærke bagpå og læser det som at du kun må køre 100 med det vogntog, dette er
så et problem for nogle

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Sten Bo

Dato : 31-05-07 18:09

> [...]
>
> hvad skulle begrunde at man får den godkendt til 100 - km.t. og så i
> Frankrig hvor 130 er lovlig - så kun må køre 100 ??

Klassisk vandrehistorie. Jeg har hørt osv.

Jo. Det her er startet i et andet forum hvor man oplyste 2´hånds at der var
"nogen" der havde fået bøde. Kilden til det var ellers troværdig ikke
noget galt i det.

Teorien var at betjenten tog det som en max for trækket. ( Hvem ved?)

For det første har de franske i flere år set på tyske og andre
nationaliteters cv med tempo 100 og må formodes at kende reglerne.

For det andet har lastbiler og busser indtil flere andre hastighedsskilte
uden problemer.

Der har været foreslået at man skulle ha et eller andet der kunne dække
skiltet. Som lastbilernes tir skilt. Der er ikke kommer løsninger.

Uretmæssigt betalte bøder skulle kunne redes i land af FDM (eller DCU?).

Til vi hører nye navngivne eksempler tror jeg at det enten er en and eller
en enlig svale.

Hvem og hvor? !!!