lydløs strømforsyning??
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 05-07-01 22:24

Jeg er på jagt efter en i princippet lydløs PSU, gerne 300W, skal kunne
bruges med Athlon i høje clockfrekvenser og /eller P4. Jeg kender
Noisecontrol, men er åben for andre mærker, bare de er STØJSVAGE
Jeg har nu en 300W PSU fra et Aopen HX-08, og den driver mig til vanvid,
lyder som en jetjager i tomgang.

Jeg har dual CPU MB mb 2xP-2/450Mhz nu, men vil altså gerne kunne opgradere
med samme PSU
CD-ROM drev/brænder
IBM U2. SCSI disk (10K rpm)
grafikkort, lydkort, netkort

Thomas (med ørepropper)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-07-01 00:11

Er du helt sikker på at det er din strømforsyning ?, jeg havde samme problem
trode jeg *GG* og fik købt en ny strømforsyning, men det var blæseren på
chipsetet som larmede, min org. 300W strømforsyning fra HQ08 siger ingen
ting.

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 08:37

Hvad med 7 volt tricket, og evt. en ekstra kabinetblæser?

Se hvordan her: http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

- Martin

PS: Når du har gjort dette bliver dit næste spørgsmål nok: "Hvordan gør jeg
mine 10k diske lydløse?"

Fra : Per Kristensen

Dato : 06-07-01 10:40

Det er unødvendigt at bruge 500-800kr på en ny PSU. Du køber blot en
støgsvag blæser og bytter rundt med den nuværende. Jeg har selv sat en Pabst
(19dba) http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1 blæser i min
300Watt PSU. Den koster 140kr hos Studiedata og min PSU er total lydløs. Du
skal blot huske at montere den så den kører på samme strøm udtag/ledninger
som den nuværende blæser. Derved beholder du temperatur/omdrejnings
reguleringen, så den ikke kører på fuld styrke hele tiden. Jeg har den samme
Pabst blæser monteret på min Taisol heatsink og de er stort set lydløse.

Hvis jeg piller siden af mit Noise Control kabiniet, så er det køleren på
mit GF2 Ultra kort, der larmer mest. Det skal siges at jeg har sat min
chipset blæser på et 7 volts stik da den også larmede en del.

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 06-07-01 22:36

Tak for rådet, jeg har prøvet det, og det har da taget toppen af larmen, men
der er - nu - ingen tvilv om, at det er CPU-blæserne og - når den
arbejder - HD'en, der er ansvarlige for lydbilledet. Man tak for tippet, du
har sparet min for udgiften til en ny PSU Men jeg skal nok også i gang
med NCs korkmåtter, min kabinet er vist heller ikke for godt dæmpet.

VH Thomas

Fra : Per Kristensen

Dato : 06-07-01 10:43

Bemærk også at en IBM 7200RPM HD larmer 30-40db i idle!!!

Fra : Kennet Bjerg

Dato : 09-07-01 11:49

On Thu, 5 Jul 2001 23:24:21 +0200, "Thomas Antonsen" <thomas_ant@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har nu en 300W PSU fra et Aopen HX-08, og den driver mig til vanvid,
>lyder som en jetjager i tomgang.

Jeg har også et HX-08, og der er ikke blæser styring på, jeg har selv en blæser
styring fra en anden PS, det nedsatte støjen meget

Mvh. Kennet