Bedste babyalarm?
Fra : JS

Dato : 02-06-07 22:27

Hvor får man mest kvalitet for pengene?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-06-07 06:10

JS wrote:

> Hvor får man mest kvalitet for pengene?

Ved at købe en walkie-talkie med babyalarmsfunktion i Harald Nyborg til
250,- incl. oplader. Fremragende rækkevidde, god batterilevetid, lav
følsomhed, hvilket er kvaliteter i min verden.

Hvad mener du at kvalitet er?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Iben Holst

Dato : 08-06-07 17:50

> Ved at købe en walkie-talkie med babyalarmsfunktion i Harald Nyborg til
> 250,- incl. oplader. Fremragende rækkevidde, god batterilevetid, lav
> følsomhed, hvilket er kvaliteter i min verden.

Og det kan jeg kun tilslutte mig....

Vi brugte sådan en i 3 år til vor datter. Og vi har lige taget den i brug
igen
til vor søn - efter den har ligget i 1 1/2 år - og vi forventer at den
klarer 3
år mere.

Batterierne der fulgte med i købet er selvfølgelig skiftet ud, men vi bruger
genopladelige batterier som både er meget billigere i længden og også
holder længere inden næste opladning i forhold til levetiden på alm.
batterier.

Vi kender flere forældre som har købt dyre babyalarmer uden at kende til
disse walkie-talkies, som føler sig enormt snydt når de ser at
walkie-talkien
dækker samme behov.

Iben

Fra : @net

Dato : 03-06-07 07:41

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor får man mest kvalitet for pengene?

Som en anden skriver, er kvalitet jo individuelt. Men vi har været meget
glade for vores Baby Nova. Den er *noget* dyrere end en walkie, og jeg ved
egentlig ikke hvad den store forskel er ud over at den er lavet til formålet
og dermed opskruet i pris, men som sagt har vi været meget glade for vores.

Batteri har lang levetid, der er indikator for hvor stort støjudsvinget er,
så man kan i princippet ha den på lydløs og så kan man visuelt se om der er
udslag på alarmen. Man kan indstille hvor følsom sensoren skal være.
Lydstyrken kan justeres i forældreenheden, så man selv bestemmer hvor højt
ungen skriger igennem den

Hvis du køber den brugt er den til at komme til for penge (ca 500). Du
risikerer dog at skulle ha nyt batteri, som ikke er helt billigt - mener det
er ca 200.

Mvh
Anette

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-06-07 08:54

@net wrote:

> [...]
> at den er lavet til formålet og dermed opskruet i pris, men som
> sagt har vi været meget glade for vores.

Vi har selv haft en Baby Nova. Jeg ved de er blevet opdateret gennem
tiden, så det er ikke sikkert at de kan sammenlignes direkte, men vi
skiftede til walkies fordi vores Baby Nova havde store problemer med at
række bare 50 meter, når der var vægge imellem. Selv da de var helt
nye, skulle vi placere dem rigtigt, for at få forbindelse - det var så
også i betonbyggeri. Desuden reagerede de ved meget små lyde og vind,
selvom vi havde skruet følsomheden helt ned, så det skrattede ofte i
modtageren.

Menaltså... Har man ikke problemer med rækkevidden og foretrækker man
at få besked, så snart barnet pludrer lidt, er den et okay valg. Jeg
synes nu ikke det er så smart med udtræksantennen, der er sårbar, hvis
barnet får fat i den.

Det som "rigtige" babyalarmer primært giver over walkie talkies er en
indikator for om der er forbindelse mellem sender og modtager. Jeg har
ikke noget problem med at undvære den del på vores walkie (som vi ikke
bruger mere, da sidste barn har stoppet med middagssøvn), da afstanden
mellem barn og voksen næppe overstiger et par km. Det er relevant nok
for babyalarmerne, for de rækker typisk ikke særlig langt.

Og ja, de er tydeligvis opskruet i pris. Men det er jo nærmest det
normale, når vi taler ting til små børn.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Bare mig

Dato : 03-06-07 11:23

Baby Nova

Dem er jeg selv super glad for. Lige nu er de også mange steder på tilbud.
Fx hos tojbamsen.dk til 800 og i Ønskebørn til 900 kr. Da der lige er kommet
en ny model, men den gamle model er helt fin også !!! Og kan varmt
anbefales. De kan indstilles efter hvor følsomme de skal være...

Fra : JS

Dato : 04-06-07 11:53

JS wrote:
> Hvor får man mest kvalitet for pengene?

Er der nogen der har erfaring med denne som babyalarm:
http://skisport.dk/skishop/?action=vare&vare=1738

Fra : Iben Holst

Dato : 08-06-07 17:52

> Er der nogen der har erfaring med denne som babyalarm:
> http://skisport.dk/skishop/?action=vare&vare=1738

Ikke lige dén model, nej, men der står ikke noget i beskrivelsen om den,
som gør at den skulle være bedre end den du kan købe i Harald Nyborg.
- til det halve af prisen...

Iben