Tvillingevogn eller to enkelte vogne
Fra : Lars Hansen

Dato : 02-06-07 15:39

Hej i gruppen

Min kæreste og jeg har en datter på 1½ år og får meget snart en datter mere.
I den forbindelse skal vi jo have en barnevogn mere, eller hvad???

Er der nogen af jer der har erfaring med om det smarteste/nemmeste er at
have en enkelt barnevogn og en tvillingevogn eller at have to enkelte
vogne??

Jeg tænker på om ikke det er nemmere hvis man skal nogen steder eller blot
gå en tur kun at have én vogn med, fremfor at skulle have to enkete vogne.
Vores bil er meget stor så det er ikke på grund af pladsproblemer, men blot
hvad der er nemmest.

På forhånd tak for svar og god weekend.

Mvh
Lars Hansen

Fra : mnthomsen@gmail.com

Dato : 02-06-07 17:36

On 2 Jun., 16:38, "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote:
> [...]
> Vores bil er meget stor så det er ikke på grund af pladsproblemer, men blot

Hej Lars

Tillykke med jeres graviditet!
Jeg ville foreslå jer at få en tvillinge-kombivogn. Der kan man bruge
den ene del som klapvogn og den anden som barnevogn. Det gør som du
selv skriver situationen lettere når man skal nogen steder, at begge
børn sidder i samme vogn. Men til hverdag sover de ikke godt, når de
ligger så tæt som man gør i en alm. tvillinge vogn. Især ikke med
aldersforskellen. Den lille kan snildt sove i liften i kombivognen nu
i det gode vejr, hvis de skal ud at sove samtidig.
Har I allerede en god klapvogn ville jeg lede efter en god brugt
kombivogn, det er en ret kort overgang I har behovet.

Håber I kan bruge det til noget!

Mvh. Ann-kristin Thomsen

Fra : JSM

Dato : 02-06-07 22:52

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen
> [...]
> gå en tur kun at have én vogn med, fremfor at skulle have to enkete vogne.
> Vores bil er meget stor så det er ikke på grund af pladsproblemer, men

Hej Lars.

Vi har tvillinger på 13 mdr. Og har en tvillingeklapvogn og 2
enkelt-barnevogne. En "rigtig" tvillingebarnevogn fravalgte vi fordi vi
syntes at såden en var/er for stor og klodset.
Tvillingeklapvognen (en Emmaljunga Twin City Cross) bruger vi når vi går tur
med dem eller skal nogen steder. En person kan kun vanskeligt håndtere 2
enkeltvogne og det er da for træls at man kun kan tage nogen steder hvis
begge forældre er med.
Barnevognene bruger vi når de skal have deres middagslur. Klapvognen er
ganske vist stor nok til at de begge kan ligge i den og de første par
måneder tog de da også deres middagslur sammen i den. Men derefter valgte vi
at lægge dem i hver sin vogn da de ellers vækker hinanden. Nu havde vi så en
barnevogn stående fra vores ældste datter og købte en brugt meget billigt af
nogle gode venner. Havde vi ikke haft nogen barnevogn i forvejen havde vi
nok valgt at købe klapvognen og supplere den med en billig brugt
terrasse-vogn. Og det er nok også det jeg vil anbefale dig. Så kan den ene
sove i klapvognen, den anden i barnevognen og de kan deles om klapvognen når
man er på tur.
Hvis du overvejer at købe en brugt tvillingevogn skal du checke hjulene for
slør. En tvillingevogn er noget tungere at dreje med en enkeltvogn. Og
derfor slides hjul og lejer noget hurtigere end på enkeltvognen.

mvh
Jesper

Fra : Bare mig

Dato : 03-06-07 11:21

Vil nok også vælge at købe en tvillingeklapvogn, hvor i kan have mulighed
for at stille en lift i. Dog har jeg erfaring med, at Emmaljunga er meget
smalle i deres tvillingevogne... Så det vil jeg fraråde.

Ellers er jeres datter ved at være så stor, at hun begynder at skulle bruge
sine ben en del mere. Så en enkelt barnevogn og et søskendesæde ville være
en god investering. Og hvis de så begge skal sove hvis i er afsted, jamen
hvorfor så ikke en klapvogn til den store og en barnevogn til den lille??

Fra : marlene

Dato : 04-06-07 07:40

> Er der nogen af jer der har erfaring med om det smarteste/nemmeste er at
> have en enkelt barnevogn og en tvillingevogn eller at have to enkelte
> vogne

vi havde det godt med to barnevogne hvor de adskilt kunne sove,
derudover købte vi tvillingecombivognen,
her kunne de sidde/ligge som det passede, også med den nyfødte i lift.
og jeg kunne gå med dem selv, den var også dejlig let at køre med,

hver dag var det ellers et syn, når jeg skubbede en og trak en barnevogn,
rundt om huset, fordi de skulle sove på en gang.
ikke brugbart til gåtur.

og tillykke.

Fra : Hougaard

Dato : 22-08-07 19:39

> [...]
> gå en tur kun at have én vogn med, fremfor at skulle have to enkete vogne.
> Vores bil er meget stor så det er ikke på grund af pladsproblemer, men

hej
vi har selv 2 børn med 13 mdr mellemrum og har haft STOR fordel af at
investerer i en god tvillingeklapvogn, hvor den mindste kan ligge helt ned i
og den store stadig kan sidde op! derudover har vi den obligatoriske
barnevogn og klapvogn så man stadig kan gå tur osv med 2 vogne!