vim-enhanced og æøå ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-06-07 13:23

Hej Ng

Er det muligt at få vim til at æde dem, uden af fucke bogstaverne op, når
man åbner en fil med æøå i ?

Mvh Jacob

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 01-06-07 15:09

Jacob d'Andrade <jacob@REMOVEbastard.dk> wrote:

> Er det muligt at få vim til at æde dem, uden af fucke bogstaverne op, når
> man åbner en fil med æøå i ?

Det lyder som om dine locales er i stykker.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"'Kay, bye." - Colin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-06-07 15:50

"Jacob d'Andrade" <jacob@REMOVEbastard.dk> writes:

> Er det muligt at få vim til at æde dem, uden af fucke bogstaverne op, når
> man åbner en fil med æøå i ?

Definér "fucke op"[sic].
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-06-07 16:24

Hmm... æøå virker fint i consollen og i nano... men bliver til: ... i vim

æ æ
å Ã¥
ø ø

Mvh Jacob

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 01-06-07 17:02

Jacob d'Andrade wrote:
> Hmm... æøå virker fint i consollen og i nano... men bliver til: ... i vim

> [...]

Det ligner lidt når man åbner en fil encoded i utf8 som iso8859-15 fil.

Fra : Torben Koch

Dato : 01-06-07 20:37

On 2007-06-01 14:23:11 +0200, "Jacob d'Andrade" <jacob@REMOVEbastard.dk> said:

> Hej Ng
>
> Er det muligt at få vim til at æde dem, uden af fucke bogstaverne op, når
> man åbner en fil med æøå i ?

Jeg havde samme problem, når jeg ssh'ed til min linuxbox fra PuTTY,
eller terminal.app på min iMac. PuTTY skal sættes til UTF-8, ellers
spiller det ikke ordenligt.
Jeg fik aldrig terminal.app til at virke ordenligt, men takker guderne
for iTerm.

Hvis du oplever problemerne igennem ssh, så tjek op på encoding.

--
Venlig Hilsen / Best Regards:
Torben Koch

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-06-07 22:38

"Torben Koch" <me@somewhere.int> skrev i en meddelelse

> [...]
> iTerm.
>
> Hvis du oplever problemerne igennem ssh, så tjek op på encoding.

Tusind tak, det var lige det der skulle til

Mvh Jacob