MS Windows
briani 27239
Reg-database mysterie
Fra : Hagar

Dato : 05-06-07 22:54

Hej i gruppen

Jeg sidder med en maskine der kører på XP pro.
Jeg er den type der godt kan lide at prøve lidt forskellige programmer,
installere og sletter dem igen, og hvis det er noget, køber dem.
Når man nu installere og sletter på den måde, så bliver der jo efterladt en
del i reg-databasen, og til det findes der jo et utal af programmer til at
rode bod på de løse ender.

Nu har jeg prøvet en 5 - 6 forskellige programmer, i træk, og alle finder
noget ?? Tager jeg fejl, hvis jeg mener at de første jeg kørte burde rette
alle fejl, og de andre så ikke skulle finde noget, eller kun lidt ?

Det spænder vidt hvor meget hvert program finder, det går lige fra ca. 150
til et godt stykke over 600, og de 600 blev fundet med det program jeg
brugte sidst !

Så kommer det "sjove". Jeg har Norton SystemWorks 2004, når jeg kører Norton
windoctor, så finder den lige så mange fejl som de andre, og retter dem, det
vil sige at Norton sætter sagerne tilbage som det en gang var, og jeg er
lige vidt !

Findes der mon ét program der kan rode bod på det hele på en gang, og som
bibeholder det som det nu en gang er rettet til ? Det skal gerne være et
program i stil med SystemWorks, for det retter også andet en reg-databasen.

Hagar

Fra : Ole Christiansen

Dato : 06-06-07 07:09

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bibeholder det som det nu en gang er rettet til ? Det skal gerne være et
> program i stil med SystemWorks, for det retter også andet en

Ja. Windows CD+repair

Fra : Hagar

Dato : 06-06-07 07:59

> Ja. Windows CD+repair

Hvor kreativt !

Hagar

Fra : Jama

Dato : 06-06-07 09:25

> Hvor kreativt !
>
> Hagar

Eller "CCleaner og eller jv16 PowerTools"
Mvh.Jama

Fra : hcma

Dato : 06-06-07 15:30

> [...]
> bibeholder det som det nu en gang er rettet til ? Det skal gerne være et
> program i stil med SystemWorks, for det retter også andet en

tror ikke at nogle reg-cleaners kan rydde op i eet hug; der skal som regel
køres 2-4 gange.
jeg benytter selv Ccleaner:
RegCleaner: http://www.ccleaner.com/

Manual her: http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

m v h

hcma

Fra : Finn 3200

Dato : 07-06-07 21:06

... du kan også benytte TuneUp Utilities som også har en 1-click
som ryder op når du trykker - tager ca. 10 sekunder ellers ja
CCleaner eller CleaUp
mvh

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 16-06-07 11:02

> [...]
> bibeholder det som det nu en gang er rettet til ? Det skal gerne være et
> program i stil med SystemWorks, for det retter også andet en

hej
du kunne prøve wise regcleaner, den finder ca.4000 fejl.
når du så genstarter så er det igen det samme,ergo må nogle regcleanere
rense ud i filer der er beskyttede af windows.
nøjes med cleaner.regcleaner.easycleaner.