MS Windows
briani 27239
56k modem og Vista ?
Fra : not@home.se

Dato : 04-06-07 15:13

hej jeg ville bare lige høre herinde om der er problemer ved at få
instaleret et modemabonoment på mine forældres nye bærbar med vista ?
de er kun på internettet en gang om månneden måske så sådan et modem
er fint til dem, men er det nemt eller sværere at få sådan noget
internet op at køre på en Vistacomputer ? ved nogen i øvrigt hvor man
får sådan et abonomant henne , får man en cd tilsendt eller hvordan er
det nu ?

Fra : Richard Thune

Dato : 04-06-07 16:07

<not@home.se> skrev i meddelelsen
> [...]
> internet op at køre på en Vistacomputer ? ved nogen i øvrigt hvor man
> får sådan et abonomant henne , får man en cd tilsendt eller hvordan er
Bare lige en bemærkning, bare opdatering af windows løber op i mange
megabytes hver måned, mine forældre har modem og jeg downloader i 6 til 8
timer hver gang jeg er derhjemme for at opdatere.
Richard

Fra : Holst

Dato : 04-06-07 16:23

Richard Thune wrote:

> [...]
> megabytes hver måned, mine forældre har modem og jeg downloader i 6 til 8
> timer hver gang jeg er derhjemme for at opdatere.

Var det ikke nemmere at tage opdateringen med på en USB-stick. Eller kan
det ikke lade sig gøre? Skal man være online?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-07 23:51

not@home.se skrev:

> de er kun på internettet en gang om månneden måske så sådan et modem
> er fint til dem

Hvad med at få en hurtig forbrugsafregnet i stedet?
Hans

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-06-07 01:28

not@home.se skrev:

> ved nogen i øvrigt hvor man får sådan et abonomant
> henne

Det kan faktisk ikke betale sig at bruge modem mere,
et bredbåndsabonnement koster næsten ingen penge.

Noget andet er opdateringer af Windows og antivirus,
det får hurtigt modemforbindelsen til at være en noget
dyrere løsning, og så kan man ikke bruge telefonen i
mens.

> er det nemt eller sværere at få sådan noget internet
> op at køre på en Vistacomputer?

Jeg er ikke sikker på at du kan vinde en vista-driver til
modemet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rado

Dato : 06-06-07 08:41

On Wed, 6 Jun 2007 02:28:25 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Det kan faktisk ikke betale sig at bruge modem mere,
>et bredbåndsabonnement koster næsten ingen penge.

Helt enig. For et par måneder siden bad jeg TDC opgradere min linie,
men i stedet for at blive hurtigere gik den helt død, og det tog dem
12 dage at rette fejlen. I den tid brugte jeg mit gamle NetBasis
abonnement som jeg stadig har til sådanne tilfælde. Det blev lige en
regning på omkring 500 - mere end hvad jeg betaler om måneden for
ADSL. Og så er det dræææbende langsomt.

Man kan iøvrigt undre sig over at prisen er så høj på en
modemforbindelse. Der er folk der ikke har andre muligheder og de er
tvunget til at betale disse uhyrlige priser for en ekstremt langsom
forbindelse. Det svarer til at folk der kun har en elendig stueantenne
med dårlige modtagerforhold skulle betale ti gange så meget i licens
som dem med kabelTV.

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

Fra : Holst

Dato : 06-06-07 08:50

Rado wrote:

> [...]
> forbindelse. Det svarer til at folk der kun har en elendig stueantenne
> med dårlige modtagerforhold skulle betale ti gange så meget i licens

Folk, der kun har en modemforbindelse, har jo sædvanligvis heller ikke
det internetforbrug, som du og jeg sikkert har.

Mine forældre havde indtil for nylig en modemforbindelse, og jeg kan
godt love dig for, at deres internetudgifter var flere gange lavere end
mine internetudgifter.

Jeg har i min omgangskreds også andre, som blot har et modem. De bruger
det ikke til meget andet end at tjekke deres mail - hver tredje dag
eller så.

Fra : Rado

Dato : 06-06-07 11:31

On Wed, 06 Jun 2007 09:50:14 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Folk, der kun har en modemforbindelse, har jo sædvanligvis heller ikke
>det internetforbrug, som du og jeg sikkert har.

Dem der selv vælger modem selvom de har andre muligheder har nok ikke.
Men de der er tvunget til at køre over modem kan sagtens have det. Jeg
havde selv en temmelig voldsom regning indtil det blev muligt at få
ADSL her i området.