MS Windows
briani 27239
Skrifter - Hvilke SKAL man beholde ?
Fra : Jørn Rudolph

Dato : 03-06-07 07:47

Hej dk.edb.system.ms-windows
- Har spurgt i dk.admin om den rette gruppe ... blev henvist til jer ...

Mit spørgsmål lyder: Hvilke skrifter jeg kan slette og hvilke jeg SKAL
beholde?
System : Windows Vista Home Premium (Ny PC) eller Windows XP (Gamle PC)

Der er nogle skrifter som jeg aldrig vil bruge til dokumenter i
Words/Windows Mail.

Men hvis Systemet skal bruge nogle til Internet Explorer 7 eller de to
skriveprogrammer,
så vil jeg naturligvis ikke slette dem, selv om jeg ikke vil bruge dem til
at skrive med.
Foreløbig har jeg ikke slettet én eneste - Og jeg har alle skrifter på en
back up-CD

Jeg er ude på at få en skriftmenu i Windows Mail eller Word, som er
overskuelig.
Kun med de skrifter jeg bruger + de skrifter, som Microsoft Vista eller XP
bruger.

Jeg har hørt at Calibri er brugt meget i Vista - Er det korrekt ?

Jeg har nogle preinstallerede skrifter, som jeg bruger:
Ariel, Comic Sans MS, Georgia, Impact, Times New Roman

+ Trebuchet MS, Verdana, Tahoma, Marlett, Webdings, Symbol, som jeg ikke
bruger.

Jeg skriver aldrig Arabisk, Kinesisk, Russisk, Hebraisk - Kun Dansk,
Engelsk, Tysk.
Men ser gerne Internet sider på forskellige sprog - F.eks. udenlandske
aviser.
Er der nogle skrifter man skal beholde, for at Internet Explorer kan læse
ALLE sprog på Nettet?

Jeg har mest lyst til at slette disse - men KUN hvis de IKKE bruges af Vista
eller XP :

Aharoni
Andalus
Angsana New + AngsanaUPS
Arabic Typesetting
Batang + BatangChe
Browallia New
Cambria + Cambia Math
Candara
Century
Consolas
Constantia
Corbel
Cordia New + CordiaUPC
DaunPenh
David
DFKai-SB
DilleniaUPS
DokChampa
Dotum + DotumChe
Estrangelo Edessa
EucrosiaUPS
Euphemia
FangSong
FrankRuehl
Franklin Gothic Medium
FreesiaUPS
Gautami
Gisha
Gulim + CulimChe
Gungsuh + GungsuhChe
IrisUPS
Iskoola Pota
Jasmine UPS
KaiTi
Kalinka
Kartika
KodchiangUPS
Latha
Leeawadee
Levenim MT
LilyUPC
Lucida Console + Lucida Sans Unicode
Malgum Gothic
Mangal
Meiryo
MingLiU + MingLiU_HKSCS + MingLiU_HKSCS-ExtB
Miriam + Miriam Fixed
Mongolian Baiti
MoolBoran
MV Boli
NsimSun
Nyala
Plantagenet Cherokee
PmingLiU + PmingLiU-ExtB
Rod
Raavi
Segoe UI
Shruti
SimHei
Simplofied Arabic
Simplified Arabic Fixed
SimSun + SimSun-ExtB
Sylfaen
Traditionel Arabic
Tunga
Vrinda

Jeg vil følge jeres gode råd - og beholde alle de skrifter, som albefales !

Med Venlig Hilsen Jørn Rudolph

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-06-07 08:24

On Sun, 3 Jun 2007 08:47:25 +0200, Jørn Rudolph
<Jorn.Rudolph@Webspeed.dk> wrote:

>Mit spørgsmål lyder: Hvilke skrifter jeg kan slette og hvilke jeg SKAL
>beholde?

Hvorfor begynde at slette i font'ene - De fylder ikke alverden på en
moderne harddisk, og tager kun minimalt af RAM'en.....

Der er mange andre måder at optimere windows på, der giver langt
større effekt...

<mlr>

Fra : Jørn Rudolph

Dato : 03-06-07 08:52

Hej
"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen

> Hvorfor begynde at slette i font'ene - De fylder ikke alverden på en
> moderne harddisk, og tager kun minimalt af RAM'en.....
Det er rigtigt ...!
Vil kun gøre det for at få en overskuelig skriftliste i Word og Windows Mail