MS Windows
briani 27239
Kopiering af Windows HD til ny HD
Fra : SrS

Dato : 31-05-07 19:23

Hej

Min HD med min Windows XP er blevet for lille, så jeg har købt en ny og
større. Kan man kopiere disken incl. windows XP til en ny HD, så det virker
tilsvarende på den gamle? Jeg kan nemlig ikke finde alle min driver diske,
og har en del data jeg gerne vi have emd over.

SrS

Fra : Pico

Dato : 31-05-07 22:52

SrS wrote:
> [...]
> det virker tilsvarende på den gamle? Jeg kan nemlig ikke finde alle
> min driver diske, og har en del data jeg gerne vi have emd over.

Prøv at læse tråden fra 20/4 Driver Image 7 og mistede drev af Thomas G
Madsen, der er nævnt sådanne programmer.

--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-05-07 23:05

http://www.xxclone.com/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : SrS

Dato : 05-06-07 11:04

> http://www.xxclone.com/
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Tak. Har nu prøvet det.

Startede med at Formatere den nye HD uden Compress. Efter kopieringen med
xxclone var HD'en Compressed. jeg fjernede Compress, men når jeg aå booter
får jeg fejlen 'HTLDR compressed'.

SrS

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-06-07 12:09

SrS skrev:

>Startede med at Formatere den nye HD uden Compress. Efter kopieringen med
>xxclone var HD'en Compressed. jeg fjernede Compress, men når jeg aå booter
>får jeg fejlen 'HTLDR compressed'.

Den har jeg dog ikke prøvet at få (er det egenlig ikke NTLDR compressed i
stedet, som jeg dog heller ikke har haft)

Jeg ved dårligt hvad jeg skal foreslå dig, måske
http://www.computeractive.co.uk/vnunet/downloads/2166317/paragon-drive-copy-personal
er bedre til dine harddiske.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : mvama

Dato : 02-06-07 12:52

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker tilsvarende på den gamle? Jeg kan nemlig ikke finde alle min driver
> diske, og har en del data jeg gerne vi have emd over.

Prøv dette program "DriverGuide Toolkit", tag den gamle model 1.10, her kan
du lave et backup af alle dinne Driver til din Hardware, som du selv
bestemmer hvor skal ligge, f.eks. på en USB memmery nøgle, læg dem der, når
du så har install XP på den nye Harddisk så kan du installere alle dinne
driver med de kpier som Programmet har lavet. Det har jeg gjort tit.
Mvh.Jama

Fra : SrS

Dato : 05-06-07 11:02

"mvama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> når du så har install XP på den nye Harddisk så kan du installere alle
> dinne driver med de kpier som Programmet har lavet. Det har jeg gjort tit.

Tak, men det er lige så meget børnenes spil. De har installeret et hav af
spil (derfor HD-disken er fyldt), og det er næsten umuligt at genskabe.

SrS