mail på en rh 7.1
Fra : Greg

Dato : 05-07-01 21:14

Hi gurus

Jeg har sat en æske op med RH 7.1, postfix, fetchmail, og DNS.
Det virker faktisk! Jeg kan fint hente mails, men hvad med at sende dem?

Mit system er bundet op på et alm. analog modem, så jeg vil ikke have for
mange unødige opkald. Hvordan fortæller jeg mit system at Det kun skal sende
mails når der er en forbindelse ud i verden?
Er det styret af fetchmail eller postfix?

Tak.
Greg

Fra : Jesper Mathiassen

Dato : 05-07-01 21:51

On 7/5/01, 10:13:35 PM, "Greg" <gregers.p.nakman@get2net.dk> wrote
regarding mail på en rh 7.1:

> [...]

sende
> mails når der er en forbindelse ud i verden?
> Er det styret af fetchmail eller postfix?

Da jeg havde modem i sin tid fik brugte jeg sendmail, og denne havde en
eneste setting der skulle ændres, nemlig mail gateway. Man sætter den
simpelthen til den givne smtp server, og fortæller den skal bruge smtp
til at sende med.

Sendmail opdager jo så hvis du er offline at den ikke kan sende gennem
gatewayen, men bliver ved med at prøve med et justerbart interval. Der er
også en commando, mailq -s eller noget (lang tid siden) som får den til
at sende med det samme.

Jeg lavede et script der ringede op, og så startede fetchmail+mailq -s
samtigdigt, og ventede så på de blev færdige (mailq stopper dog før al
mail er sendt, så man må checke udkøens størrelse) og lagde så på igen.

Håber der er lidt inspiration.

--
- Jesper Mathiassen

Fra : Finn Nielsen