Spørgsmål ang. TDC FlexTotal og netværksop~
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 01-06-07 13:54

Situationen er den, at pt. har mine forældre noget firmabredbånd derhjemme
gennem TDC, som går gennem en Cisco Pix router hvorpå jeg så har koblet en
trådløs router for at give dem trådløst net derhjemme.

Nu har de så lige modtaget brev om at linien bliver lavet om til noget som
hedder FlexTotal (
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_mbk_hjm_fl ) og der fulgte
også en ny router med som skal erstatte Cisco'en og som har indbygget
trådløst net.

Sådan som jeg læser papirerne, så er der én port på routeren hvor
firma-computeren skal kobles på og dermed får en VPN-forbindelse til
firmaet. De resterende porte samt det trådløse kan så anvendes af
privatcomputerne til direkte internetadgang.

Problemet er så, at min fars firmacomputer er en bærbar, og han vil derfor
meget gerne kunne benytte den trådløst. Mit spørgsmål er derfor:

Kan jeg uden vide tilslutte den gamle Linksys trådløs router til den
dedikerede "firma-port" på den nye router og så køre min fars bærbare gennem
den? Så kan jeg jo samtidig køre et seperat trådløst net på den nye router
fra TDC til de resterende computere i huset..

Håber jeg har fået skrevet det tydeligt nok....

På forhånd tak!

/Morten

Fra : ebbe

Dato : 01-06-07 16:55

"Morten Astrup Christensen" <astrup-noget-@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennem den? Så kan jeg jo samtidig køre et seperat trådløst net på den nye
> router fra TDC til de resterende computere i huset..
Det skulle der ikke være noget i vejen for; hvis der ikke skal kobles andet
på, kan det være en fordel at sætte routeren i bridging tilstand.

Vær opmærksom på at netværksprintere o.l. formentlig ikke kan tilgås fra
begge netværk samtidig.

> Håber jeg har fået skrevet det tydeligt nok....
jup jeg ser billedet helt klart.

Desværre udtrykker TDC sig ikke lige så klart i deres beskrivelse af
produktet
ebbe

Fra : Kasper

Dato : 03-06-07 10:08

> [...]
> gennem den? Så kan jeg jo samtidig køre et seperat trådløst net på den nye
> router fra TDC til de resterende computere i huset..

Du skal nok undersøge lidt hvad firmaets politik er omkring trådløst og
deres netværk.
Det svarer jo til, som jeg ser det, at du går ned og hooker en accesspoint
på deres kabel nede i firmaet.

Det er noget anderledes hvis det kræver login for at komme på deres server..

Kasper