Forbinde to XP-maskiner med et krydset kab~
Fra : Thomas H.

Dato : 30-05-07 21:28

Der er sikkert spurgt om det 100 gange før; men jeg kan ikke rigtig finde
noget

Jeg skal have overført en masse fra en bærbar til min egen maskine, begge
kører XP, jeg sætter et krydset netkabel i røven af dem begge, hvad gør jeg
så? Jeg er helt blank

Thomas H.

Fra : ebbe

Dato : 30-05-07 22:47

Fra : ebbe

Dato : 30-05-07 23:10

"ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Du kan også bare kigge i næste tråd (2 PC'ere - 2 Kabler - 1 Switch .. Hvad
går galt!?), metoden der virker også for dig.
ebbe

Fra : Thomas H.

Dato : 31-05-07 09:12

> [...]

> (ikke på netkortet) og vælg egenskaber, faneblad avanceret.
>
> Sikr dig at fil- og udskriftsdeling er aktiveret. (egenskaber på

Jeg må være meget nybegynder, for jeg forstår intet af det I skriver, jeg
synes ikke af tingene ser ud som I siger...
Findes der virkelig ikke en simpel guide et sted der forklarer skridt for
skridt hvad man skal klikke på og gøre?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-07 08:12

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> crashed Echelon
writing news:465dde6b$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg skal have overført en masse fra en bærbar til min egen maskine,
> begge kører XP, jeg sætter et krydset netkabel i røven af dem begge,
> hvad gør jeg så? Jeg er helt blank

- Giver hver maskine en ip-adresse i samme subnet
- Vælger en metode du vil overføre filerne på (Samba, FTP, NFS eller lign)

Du kan evt. kigge i mortens tråd lige før dig, som har listet sin opsætning
465d56ff$0$13937$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas H.

Dato : 31-05-07 09:07

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> - Giver hver maskine en ip-adresse i samme subnet

er gjort

> - Vælger en metode du vil overføre filerne på (Samba, FTP, NFS eller lign)

kan man ikke bare overfører via stifinder eller TotalCommander som jeg
bruger?

> Du kan evt. kigge i mortens tråd lige før dig, som har listet sin
> opsætning
> 465d56ff$0$13937$edfadb0f@dread15.news.tele.

Jeg kan stadig ikke finde ud af det, den spørger efter et password når jeg
prøver at komme ind på maskinen, men der ER slet ikke password på. Nu har
jeg prøvet at give den et, men det hjælper ikke en dyt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-07 09:36

> kan man ikke bare overfører via stifinder eller TotalCommander som jeg
> bruger?

Jeg kender ikke Totalcommander men ja du kan sagtens overføre filer med XPs
eget mappe og fildelings system.

Sørg blot for at have 2 brugere med samme brugernavn og kodeord på begge
maskiner, da XP kan lave fnider med authentication.

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus H

Dato : 31-05-07 16:04

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøver at komme ind på maskinen, men der ER slet ikke password på. Nu har
> jeg prøvet at give den et, men det hjælper ikke en dyt.
Prøv med et tomt felt som password

Klaus H