2 PC'ere - 2 Kabler - 1 Switch .. Hvad går~
Fra : Morten

Dato : 30-05-07 11:50

Hej

Jeg skal kopiere en fil fra en PC til en anden.

Jeg har sat begge PC'ere i en switch, og sat følgende:

PC1:
IP-adresse: 192.168.0.2
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.0.1

PC2:
IP-adresse: 192.168.0.3
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.0.1

Der er lys i begge kort, og begge er forbundet til switcen med 100 Mbit ..
Jeg har lukket alt hvad der er af firewall og antivirus.

Alligevel kan de 2 PC'ere ganske enkelt ikke se hinanden.

Hvor kan fejlen ligge?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-05-07 12:04

Morten wrote:
> [...]
> Jeg har lukket alt hvad der er af firewall og antivirus.
>
> Alligevel kan de 2 PC'ere ganske enkelt ikke se hinanden.

Er de oprettet på samme arbejdsgruppe (idet det formodes, at de kører
Windows)?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-07 12:02

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> crashed Echelon writing

> Alligevel kan de 2 PC'ere ganske enkelt ikke se hinanden.
>
> Hvor kan fejlen ligge?

- Hvad OS anvender du? Skal vi gætte på Windows?
- Er begge maskiner i samme arbejdsgruppe?
- Kan maskinerne overhovedet pinge hinanden?

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 30-05-07 12:10

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> - Hvad OS anvender du? Skal vi gætte på Windows?

Windows XP Pro. DK

> - Er begge maskiner i samme arbejdsgruppe?

Ja, begge er i 'Arbejdsgruppe'

> - Kan maskinerne overhovedet pinge hinanden?

Nej, får 4 x timeout når jeg prøver

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-07 12:18

> Nej, får 4 x timeout når jeg prøver

Så har du lavet et eller andet galt i din opsætning.

- Dårlige kabler
- Forkert port fx WAN og LAN (i tilfælde af det er en router fremfor
switch)
- Evt. en switch dedikeret uplink port som er lig en af de andre porte. Dvs
2 fysiske porte (1 uplink og normal), men logisk samme port.
- Evt. firewall som stadig kører selvom du siger den er slået fra.

Hvilken switch er der tale om.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 30-05-07 16:16

> - Dårlige kabler

Jeg prøvede at skifte 1 kabel ud, selvom det plejer at virke fint - der kom
jeg så til at hive netkortet ud af den og måtte samle det hele igen, så hvad
der har gjort udslaget ved jeg ikke, men den kom i vært fald til at virke!

Jeg takker hele vejen rundt...

Fra : Desserten

Dato : 30-05-07 12:05

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har lukket alt hvad der er af firewall og antivirus.
>
> Alligevel kan de 2 PC'ere ganske enkelt ikke se hinanden.

Har du husket at lave fildeling på mindst en af maskiner........... dvs. lavet et drev
eller dir synligt med fildeling ??

Fra : Morten

Dato : 30-05-07 12:12

"Desserten" <FuckOff@SpamFucker.Zero> skrev i en meddelelse

> Har du husket at lave fildeling på mindst en af maskiner........... dvs.
> lavet et drev eller dir synligt med fildeling ??

Ja, begge maskiner har min. 1 mappe som er delt, men som skrevet som svar på
et andet indlæg kan de pt. ikke engang pinge hinanden

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-05-07 12:24

On Wed, 30 May 2007 12:50:03 +0200, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har lukket alt hvad der er af firewall og antivirus.
>
>Alligevel kan de 2 PC'ere ganske enkelt ikke se hinanden.

Det kommer an på hvad du mener med 'se' hinanden...

De skal i hvert fald kunne se hinanden på TCP/IP niveau - dvs du skal
kunne ping'e på ip-adressen.

Om de så også kan 'se' hinanden på NetBIOS / SMB / Windows fil- og
printerdeling er en helt anden sag

Her skal Windows fil- og printerdeling selvfølgelig være aktiveret, du
skal have samme brugernavn og password på begge maskiner og der må
ikke være noget i Policies der forhindrer forbindelse mellem
maskinerne...

<mlr>

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-05-07 12:54

Har du kørt arp -a på begge pc'ere?

Thomas
--
gcc: helloworld.c 15 Errors, 31 Warnings

Fra : Brian O

Dato : 30-05-07 14:29

> [...]

>Jeg har sat begge PC'ere i en switch, og sat følgende:
>Alligevel kan de 2 PC'ere ganske enkelt ikke se hinanden.

Har switch'en forbindelse til Internettet - i så fald understøtter dit
abonnement at du har flere computere tilkoblet. Prøv i så fald at
fjerne Internetforbindelsen.

/Brian

Fra : Roland

Dato : 30-05-07 14:33

> [...]
> Jeg har lukket alt hvad der er af firewall og antivirus.
>
> Alligevel kan de 2 PC'ere ganske enkelt ikke se hinanden.

Hej

Skal der overhoved bruges en standartgateway, når der bruges en switch?

Roland

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-07 14:49

"Roland" <roland.hansen@oncable.dk> crashed Echelon writing

> Skal der overhoved bruges en standartgateway, når der bruges en switch?

Der skal kun bruges gateway i forbindelse med IP kommunikation udenfor
subnet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Roland

Dato : 31-05-07 06:50

> "Roland" <roland.hansen@oncable.dk> crashed Echelon writing

> Der skal kun bruges gateway i forbindelse med IP kommunikation udenfor
> [...]

Og det vil i dette tilfælde sige, at der ikke skal være en gateway.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-07 08:10

> Og det vil i dette tilfælde sige, at der ikke skal være en gateway.

Det vil sige der ikke er behov for gateway. At den er der ødelægger ikke
noget.

--
Bjarke Andersen